Gość wallmag34 Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Witam wszystkich Jestem tu nowy i przepraszam jeśli coś zrobię nie tak Mam problem z hamulcami w patrolu gr y61 rok 99. Problem polega na tym ze nie hamują tylko spowalniają tego kolosa W patrolu wymieniłem pompę hamulcowa, klocki hamulcowe z tyłu ,sprawdziłem grubość tarcz są dobre , sprawdziłem i wyczyściłem tłoczki wszystkie pracują,a jednak nie hamuje odpowietrzyłem hamulce zaczynając od najdalszego koła odpowietrzyłem też korektor siły hamowania i nic .Z przodu tarcza jest idealnie czysta a z tyłu ledwo zbiera nalot rdzy ,jak naciskam pedał hamulca przy odpalonym silniku to w pierwszej fazie jest normalny a po chwili robi się miękki i spada prawie do podłogi.Proszę o jakieś sugestie i jeśli ktoś posiada schemat układu hamulcowego bo tego modelu było by super dziękuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Moze przewod ktorys przepuszcza, Sprawdz czy nie ma sladow plynu hamulcowego przy ktoryms kole. Wyglada ze traci gdzies cisnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wallmag34 Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Moze przewod ktorys przepuszcza, Sprawdz czy nie ma sladow plynu hamulcowego przy ktoryms kole. Wyglada ze traci gdzies cisnienie. Wszystkie przewody i kola są suche ze zbiorniczka nie ubywa płyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 A pompe hamulcowa regenerowales, czy kupiles nowa lub uzywana? A masz abs? Sprobuj jeszcze raz odpowietrzyc uklad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wallmag34 Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 A pompe hamulcowa regenerowales, czy kupiles nowa lub uzywana? A masz abs? Sprobuj jeszcze raz odpowietrzyc uklad. Pompa jest nowa kupiona i ten model ma już ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 (edytowane) Pompa jest nowa kupiona i ten model ma już ABS Po wymianie pompy wymieniałeś klocki. Na twarde czy mieciutkie ? Twarde klocki potrzebują czasu aby sie ułożyc/dotrzeć, jak bardzo twarde to nawet ponad 1000 km trzeba przejechać. Dobrze odpowietrz, przelej przez układ trochę płynu, nie oszczeddzaj. Jak masz bąbelek tuż przy pompie to musi pokonać sporą drogę do odpowietrznika. Zresztą jak zmieniałeś pompę to na bank wepchałeś trochę powietrza w układ. Jak po kilku mocnych "depnięciach" nie masz płynu pod samochodem czy też nie cieknie po kołach czy oponach - odpuść przewody,- raczej są ok. Przy ABS trzeba dobrze wszystko odpowietrzyć. Stawiam na klocki albo powietrze Tak to już jest z Parchatymi, a nawet standard - wielu to cwiczyło Edytowane 27 Marca 2011 przez clipp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wallmag34 Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Po wymianie pompy wymieniałeś klocki. Na twarde czy mieciutkie ? Twarde klocki potrzebują czasu aby sie ułożyc/dotrzeć, jak bardzo twarde to nawet ponad 1000 km trzeba przejechać. Dobrze odpowietrz, przelej przez układ trochę płynu, nie oszczeddzaj. Jak masz bąbelek tuż przy pompie to musi pokonać sporą drogę do odpowietrznika. Zresztą jak zmieniałeś pompę to na bank wepchałeś trochę powietrza w układ. Jak po kilku mocnych "depnięciach" nie masz płynu pod samochodem czy też nie cieknie po kołach czy oponach - odpuść przewody,- raczej są ok. Przy ABS trzeba dobrze wszystko odpowietrzyć. Stawiam na klocki albo powietrze Tak to już jest z Parchatymi, a nawet standard - wielu to cwiczyło dzięki dziś jeszcze raz przepuszczę trochę płynu przez układ i dam znać pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 A nie masz przy tym twardego pedału sprzęgła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wallmag34 Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 A nie masz przy tym twardego pedału sprzęgła ? nie sprzęgło chodzi miękko Po wymianie pompy wymieniałeś klocki. Na twarde czy mieciutkie ? Twarde klocki potrzebują czasu aby sie ułożyc/dotrzeć, jak bardzo twarde to nawet ponad 1000 km trzeba przejechać. Dobrze odpowietrz, przelej przez układ trochę płynu, nie oszczeddzaj. Jak masz bąbelek tuż przy pompie to musi pokonać sporą drogę do odpowietrznika. Zresztą jak zmieniałeś pompę to na bank wepchałeś trochę powietrza w układ. Jak po kilku mocnych "depnięciach" nie masz płynu pod samochodem czy też nie cieknie po kołach czy oponach - odpuść przewody,- raczej są ok. Przy ABS trzeba dobrze wszystko odpowietrzyć. Stawiam na klocki albo powietrze Tak to już jest z Parchatymi, a nawet standard - wielu to cwiczyło Cały układ odwietrzony dzisiaj od najdalej położonego koła od pompy przez korektor po przód i abs ani grama powietrza Starałem się na każde koło przepuścić po całym zbiorniczku płynu Zauważyłem ze z tylu ciśnienie płynu przy odpowietrzaniu jest bardzo niskie w porównaniu do przednich kół Reasumując stawiam na walnięty korektor siły hamowania niech mnie ktoś poprawi jak się mylę Mam prośbę ma ktoś schemat układu hamowania dla gr y61 99rok z abs bo istnieje duże prawdopodobieństwo ze ktoś już grzebał przy tym korektorze i źle podłączył przewody z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrol 260 Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Pierwsza sprawa zdejmij podciśnienie z serwa, i zatkaj palcem przedód na pracującym silniku , powinno wręcz wsysać palec, jak ssie słabo rozbierz waku, stawiam wytyrana bieżnię, albo wyszczerbione łopatki, możesz próbować je dopolerować ale to na krótką metę, jak ssie dobrze, to dziurawe serwo, ja bym próbował pod pasować od maximy, tak zrobiłem w 260, na otwory idealnie i skok ten sam, a serwo i pompa wydajniejsza. Wyjmij też serwo jak waku nie domaga to zawsze napompuje je olejem silnikowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wallmag34 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Pierwsza sprawa zdejmij podciśnienie z serwa, i zatkaj palcem przedód na pracującym silniku , powinno wręcz wsysać palec, jak ssie słabo rozbierz waku, stawiam wytyrana bieżnię, albo wyszczerbione łopatki, możesz próbować je dopolerować ale to na krótką metę, jak ssie dobrze, to dziurawe serwo, ja bym próbował pod pasować od maximy, tak zrobiłem w 260, na otwory idealnie i skok ten sam, a serwo i pompa wydajniejsza. Wyjmij też serwo jak waku nie domaga to zawsze napompuje je olejem silnikowym. Dziękuje za podpowiedz ale już wcześniej to zrobiłem podciśnienie jest,lecz nie mam porównania jakie powinno być (palec wciąga) Serwo rozebrane w środku jak nówka wszystko jeszcze w talku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Dziękuje za podpowiedz ale już wcześniej to zrobiłem podciśnienie jest,lecz nie mam porównania jakie powinno być (palec wciąga) Serwo rozebrane w środku jak nówka wszystko jeszcze w talku . Czyli na 90% twarde klocki, muszą się ułożyć . Miałem identyczny objaw po zmianie tarcz i klocków, wywaliłem twarde klocki i wrzuciłem miękkie, po około 150 km problem znikął No chyba że korektor, ale jak wcześniej było O.K i nie dotykałeś go to nie powinno się nic z nim dziać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wallmag34 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Czyli na 90% twarde klocki, muszą się ułożyć . Miałem identyczny objaw po zmianie tarcz i klocków, wywaliłem twarde klocki i wrzuciłem miękkie, po około 150 km problem znikął No chyba że korektor, ale jak wcześniej było O.K i nie dotykałeś go to nie powinno się nic z nim dziać Wiesz jak kupowałem ten samochód to był w stanie agonalnym silnik leżał na pace .I tak sobie go składam silnik już pracuje ale z hamulcami nie potrafię sobie poradzić ,poprzedni właściciel wyciągał nim ladzie z oceanu wiec wszystko w nim było zapieczone .Nie wiem czy wszystko bylo wczesniej ok bo przy zakupie wlasciciel dodal do niego tarcze wiec myślę ze tez miał z tym kłopot, tylko jak to Irlandczycy nie wiedzieli co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Wiesz jak kupowałem ten samochód to był w stanie agonalnym silnik leżał na pace .I tak sobie go składam silnik już pracuje ale z hamulcami nie potrafię sobie poradzić ,poprzedni właściciel wyciągał nim ladzie z oceanu wiec wszystko w nim było zapieczone .Nie wiem czy wszystko bylo wczesniej ok bo przy zakupie wlasciciel dodal do niego tarcze wiec myślę ze tez miał z tym kłopot, tylko jak to Irlandczycy nie wiedzieli co To zmienia postać rzeczy, w takim razie może być wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wallmag34 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 To zmienia postać rzeczy, w takim razie może być wszystko Wszystko już nie serwo rozebrałem jest całe, pompa nówka ,podcienienie jest,jak nacisnę hamulec to przód hamuje i załącza się ABS a tył nic,a na postoju przy włączonym silniku pedał po naciśnięcu staje w połowie i po chwili spada do zera.To chyba nie jest normalne przy takiej masie koła powinny się blokować przecież to waży 2,5tony o on tylko spowalnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrol 260 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 A próbowałeś podregulować skok pompy bo ty jak by nie chodziła druga sekcja. Tylko jak zaczniesz kręcić to zaznacz jak było żeby można było wrócić do poprzedniego połozenia jak by sie nic nie poprawiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wallmag34 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 A próbowałeś podregulować skok pompy bo ty jak by nie chodziła druga sekcja. Tylko jak zaczniesz kręcić to zaznacz jak było żeby można było wrócić do poprzedniego połozenia jak by sie nic nie poprawiło. Popraw mnie jeśli złe myślę mam zdjąć pompę i trochę wykręcić ten popychacz który wychodzi z serwa tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrol 260 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Tak, tylko tak jak pisałem wcześniej zaznacz żebyś mógł wrócić do starego położenia, i uważaj żeby pompa nie poszła w pracą bo koła będą same hamowały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzi@dek Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć (jak w manualu z ABS) 1/ korektor 2/ lewy tył 3/ prawy tył 4/ lewy przód 5/ prawy przód może zadziała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wallmag34 Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Tak, tylko tak jak pisałem wcześniej zaznacz żebyś mógł wrócić do starego położenia, i uważaj żeby pompa nie poszła w pracą bo koła będą same hamowały. [/quot Specjalnie wykręciłem trochę więcej żeby zobaczyć jego reakcje i stało się tak jak pisałeś hamulce same zaczęły hamować nie szło jechać .Po teście sprawdziłem czy są gorące tarcze i były z przodu i z tyłu .Potem wkręciłem tłoczek tak zęby idealnie wchodził w pompę i wszystko skręciłem.Na teście po mocnym zahamowaniu przód zblokowało i włączył się ABS a tył nic .Hamowałem na piasku bo na asfalcie nawet przodu nie zblokuje Czyli nic się nie poprawiło.Może wiesz jak procentowo jest rozłożona siła hamowania na przód a jak na tył Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć (jak w manualu z ABS) 1/ korektor 2/ lewy tył 3/ prawy tył 4/ lewy przód 5/ prawy przód może zadziała Nie mam już siły na ten samochód odpowietrzanie zakończone ani grama powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 (edytowane) Masz na skrzynce Może pomoże no cóż możesz jeszcze sprawdzić drożność przewodów, od pompy, przez korektor, po zaciski. Wątpliwe że coś tam siedzi, ale sam stwierdziłeś że bardzo kiepsko "sikał" tyl przy odpowietrzaniu, a i takie cuda z zapchamyni syfem przewodami sie zdarzają. Edytowane 31 Marca 2011 przez clipp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wallmag34 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Masz na skrzynce Może pomoże no cóż możesz jeszcze sprawdzić drożność przewodów, od pompy, przez korektor, po zaciski. Wątpliwe że coś tam siedzi, ale sam stwierdziłeś że bardzo kiepsko "sikał" tyl przy odpowietrzaniu, a i takie cuda z zapchamyni syfem przewodami sie zdarzają. Dziękuje za tego @ napewno się przyda są tam fajne schematy teraz zobaczę czy ten korektor jest dobrze podłączony Jeszcze raz dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kolodziej Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Kiedyś w innym aucie tył mi nawet na śniegu nie stawał w miejscu. Mechanik powiedział "a po co ma ci tył blokować?". Spróbuj wrzucić do bagażnika ze 2 metry kartofli i zobacz jak wtedy zachowują się tylne koła na piasku. Jeśli dalej nie hamują, to chyba rzeczywiście coś jest nie tak z regulatorem siły hamowania na tył. pzdr kolodziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mj_greep Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Witam u mnie jest podobny problem, powiedział bym że identyczny i jestem pewien, że to korektor lub źle podłączone przewody do niego. Posiada może ktoś z was jakieś schematy od tego układu? Z góry dziękuję, bo już sił niemam ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 (edytowane) Ja dodałem elektryczną Vacuum pompę o dużej wydajności i mam hamulce jak brzytwa Do tego jeszcze drugi zbiornik podciśnienia z 2.8 Edytowane 14 Maja 2011 przez OFF-ROADER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.