Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan tino strzela jak maluch


Gość sebol161
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sebol161

Witam wszystkich mam nissana almerę tino z 2001 roku i odkąd kupiłem samochód to mam problem z strzelającego wydechu. Dzieje się to wtedy gdy silnik jest mocno nagrzany latem to jest to bardzo szybko lecz zimom zdarza się to prawie w cale więc wynika to że tylko gdy jest nagrzany. Mam kabelek i sprawdziłem kody pierwszy raz wyskoczyły mi dwa błędy P0420 i P0172 lecz gdy skasowałem i kilku kilometrach zapaliło mi się znów i mam tylko jeden kod P0420 nie czaje tych kodów (P0172-zbyt bogata mieszanka co to znaczy?) (P0420 zużyty katalizator jak go nie mam w cale :) nie czaje) Proszę o jakąś pomoc bo jest mi wstyd jeździć takim samochodem z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm może wziąć miernik i wpiąć w czarny od sondy i do masy, po ustawieniu zakresu 0-1V zobaczyć czy faluje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sprawdziłem dopiero miernikiem lecz nie wiem czy dobrze, wiec tak odłączyłem wtyczke od sondy i sprawdziłem miernikiem napiecie tak jak mówiłes czarny i masa pokazało 0.39 i spadało do 0.9. Gdy sprawdziłem napięcie jakie podaje samochód czyli komputer to jest 0.20. I o co tu teraz chodzi?? czy sonda jest dobra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sprawdziłem dopiero miernikiem lecz nie wiem czy dobrze, wiec tak odłączyłem wtyczke od sondy i sprawdziłem miernikiem napiecie tak jak mówiłes czarny i masa pokazało 0.39 i spadało do 0.9. Gdy sprawdziłem napięcie jakie podaje samochód czyli komputer to jest 0.20. I o co tu teraz chodzi?? czy sonda jest dobra?

 

nie odłączamy wtyczki od sondy tylko wbijamy szpilkę i podłączamy jeden koniec od miernika a drugi do masy.

 

jak pokazało 0.39 i później 0.9 to znaczy, że urosło a niespadło ;)

jakie napięcie podaje samochód i gdzie to mierzyłeś?? o co chodzi z tym napięciem ??

 

 

jak wbijesz szpilkę i podłączysz miernik to ma falować, czyli zmieniać cały czas wartość na wolnych, a jak wciśniesz pedał gazu to ma być około 1V bo na bogato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za pomyłke o.39 i spadło na 0.09. Sprawdziłem to odłączając sonde od zasilania bo inaczej nie mogłem wpiąć bo jest ta wtyczka zalana i nie mam jak aha a sprawdzałem sobie to miernikiem zwykłym i mam tam tylko 20v nie ma 0.1

 

nie sprawdzałem tego na włączonym silniku.Powiem tak nie znam się za bardzo na prądzie i jak możesz to wytłumacz mi jak to mam dokladnie zrobić jak ustawić miernik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miernik usyawiasz na jak najmniejszą wartość, czyli jak nie masz niżej niż 20V to niech tak zostanie, jeździsz samochodem aż się nagrzeje, następnie na włączonym silniku wbijasz jakąś igłę w czarny przewód od sondy, trzeba trochę siły bo to jest stalowe cholerstwo, i jak już wbijesz to podłączasz tam jeden przewód od miernika (czerwony) i drugi (czarny) dajesz do (-) na aku i patrzysz czy napięcie skacze, silnik cały czas pracuje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ci bardzo wiem że trzeba jak do uło... ale z prądem to jest u mnie magia juto zobacze i dam znać. Dzisiaj jechałem dosłownie 10km i juz strzelał tylko niewiem czemu zimą tego nie robi tylko latem

 

witam sprawdziłem na odpalonym silniki i napięcie wynosi od 0.11 do 0.90. Czyli sonda jest dobra tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sonda jest OK, miejmy nadzieję, że się nie wiesza ;) , sprawdź czy gdzieś na wydechu nei masz nieszczelności, przy kołnierzach do skręcania, masz możliwość ustawienia zapłonu na aparacie??? jaki masz silnik??

 

sprawdź jeszcze czujnik temperatury co idzie do ECU, może on nie do końca jest sprawny i daje sygnał o zimnym silniku i wtedy ECU podlewa paliwko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie szukać ECU, tylko czujnik temperatury, jest gdzieś z tyłu na przewodach wodnych, a ECU możesz mieć w nogach pasażera na tunelu, jak znajdę chcwilę to podam wartości dla czujnika temperatury

 

20st - 2,1-2,9kOhma

 

50st - 0,68-1kOhma

 

90st - 0,236-0,260kOhma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0420 to kat czyli jak nei masz katalizatora to jedynie w Twoim silniku pomoże tulejka aby się nie wyświetlał, a odnośnie 0110 to sprawdź czujnik temperatury na wlocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co Ci sie coraz mniej podoba?? masz jakiś błąd, czyli pada czujnik albo coś innego i komp zgłasza co jest, nie musisz gdybać jak dla mnie OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...