Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Nissan tino strzela jak maluch


Guest sebol161
 Share

Recommended Posts

Guest sebol161

Witam wszystkich mam nissana almerę tino z 2001 roku i odkąd kupiłem samochód to mam problem z strzelającego wydechu. Dzieje się to wtedy gdy silnik jest mocno nagrzany latem to jest to bardzo szybko lecz zimom zdarza się to prawie w cale więc wynika to że tylko gdy jest nagrzany. Mam kabelek i sprawdziłem kody pierwszy raz wyskoczyły mi dwa błędy P0420 i P0172 lecz gdy skasowałem i kilku kilometrach zapaliło mi się znów i mam tylko jeden kod P0420 nie czaje tych kodów (P0172-zbyt bogata mieszanka co to znaczy?) (P0420 zużyty katalizator jak go nie mam w cale :) nie czaje) Proszę o jakąś pomoc bo jest mi wstyd jeździć takim samochodem z góry dziękuje

Link to comment
Share on other sites

sprawdź I lambadę może padła i leje na bogato cały czas

Link to comment
Share on other sites

hmmmm może wziąć miernik i wpiąć w czarny od sondy i do masy, po ustawieniu zakresu 0-1V zobaczyć czy faluje ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest sebol161

Witam sprawdziłem dopiero miernikiem lecz nie wiem czy dobrze, wiec tak odłączyłem wtyczke od sondy i sprawdziłem miernikiem napiecie tak jak mówiłes czarny i masa pokazało 0.39 i spadało do 0.9. Gdy sprawdziłem napięcie jakie podaje samochód czyli komputer to jest 0.20. I o co tu teraz chodzi?? czy sonda jest dobra?

Link to comment
Share on other sites

Witam sprawdziłem dopiero miernikiem lecz nie wiem czy dobrze, wiec tak odłączyłem wtyczke od sondy i sprawdziłem miernikiem napiecie tak jak mówiłes czarny i masa pokazało 0.39 i spadało do 0.9. Gdy sprawdziłem napięcie jakie podaje samochód czyli komputer to jest 0.20. I o co tu teraz chodzi?? czy sonda jest dobra?

 

nie odłączamy wtyczki od sondy tylko wbijamy szpilkę i podłączamy jeden koniec od miernika a drugi do masy.

 

jak pokazało 0.39 i później 0.9 to znaczy, że urosło a niespadło ;)

jakie napięcie podaje samochód i gdzie to mierzyłeś?? o co chodzi z tym napięciem ??

 

 

jak wbijesz szpilkę i podłączysz miernik to ma falować, czyli zmieniać cały czas wartość na wolnych, a jak wciśniesz pedał gazu to ma być około 1V bo na bogato

Link to comment
Share on other sites

Guest sebol161

Przepraszam za pomyłke o.39 i spadło na 0.09. Sprawdziłem to odłączając sonde od zasilania bo inaczej nie mogłem wpiąć bo jest ta wtyczka zalana i nie mam jak aha a sprawdzałem sobie to miernikiem zwykłym i mam tam tylko 20v nie ma 0.1

 

nie sprawdzałem tego na włączonym silniku.Powiem tak nie znam się za bardzo na prądzie i jak możesz to wytłumacz mi jak to mam dokladnie zrobić jak ustawić miernik

Link to comment
Share on other sites

miernik usyawiasz na jak najmniejszą wartość, czyli jak nie masz niżej niż 20V to niech tak zostanie, jeździsz samochodem aż się nagrzeje, następnie na włączonym silniku wbijasz jakąś igłę w czarny przewód od sondy, trzeba trochę siły bo to jest stalowe cholerstwo, i jak już wbijesz to podłączasz tam jeden przewód od miernika (czerwony) i drugi (czarny) dajesz do (-) na aku i patrzysz czy napięcie skacze, silnik cały czas pracuje smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest sebol161

Dzieki ci bardzo wiem że trzeba jak do uło... ale z prądem to jest u mnie magia juto zobacze i dam znać. Dzisiaj jechałem dosłownie 10km i juz strzelał tylko niewiem czemu zimą tego nie robi tylko latem

 

witam sprawdziłem na odpalonym silniki i napięcie wynosi od 0.11 do 0.90. Czyli sonda jest dobra tak?

Link to comment
Share on other sites

sonda jest OK, miejmy nadzieję, że się nie wiesza ;) , sprawdź czy gdzieś na wydechu nei masz nieszczelności, przy kołnierzach do skręcania, masz możliwość ustawienia zapłonu na aparacie??? jaki masz silnik??

 

sprawdź jeszcze czujnik temperatury co idzie do ECU, może on nie do końca jest sprawny i daje sygnał o zimnym silniku i wtedy ECU podlewa paliwko ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest sebol161

Wydech jest szczetny na pewno. Zapłonu niestety nie przestawię bo nie mam aparatu jest to 1.8 16v. Po wiec mi jeszcze gdzie jest te ECU bo nie wiem gdzie szukać

Link to comment
Share on other sites

nie szukać ECU, tylko czujnik temperatury, jest gdzieś z tyłu na przewodach wodnych, a ECU możesz mieć w nogach pasażera na tunelu, jak znajdę chcwilę to podam wartości dla czujnika temperatury

 

20st - 2,1-2,9kOhma

 

50st - 0,68-1kOhma

 

90st - 0,236-0,260kOhma

Link to comment
Share on other sites

Guest sebol161

Dzisiaj chciałem skasować sobie błędy i niestety nie idzie mam znów p0420 i teraz nowy bład p0110 (czujnik temperatury powietrza wlotowego usterka)

Link to comment
Share on other sites

0420 to kat czyli jak nei masz katalizatora to jedynie w Twoim silniku pomoże tulejka aby się nie wyświetlał, a odnośnie 0110 to sprawdź czujnik temperatury na wlocie

Link to comment
Share on other sites

ECU to komp od nissmo ;) , który steruje tym wszystkim ;)

Link to comment
Share on other sites

ale co Ci sie coraz mniej podoba?? masz jakiś błąd, czyli pada czujnik albo coś innego i komp zgłasza co jest, nie musisz gdybać jak dla mnie OK

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...