Guest rysuchom Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Witam.Panowie gdzie w P11.144 1.8 jest usytuowany czujnik położenia wału korbowego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miziera Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Witam.Panowie gdzie w P11.144 1.8 jest usytuowany czujnik położenia wału korbowego? Zobacz tu:http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/2000_3/type_84/engine_electrical/distributor/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rysuchom Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 niestety system nie może znależć czyżby nikt nie potrafił wskazać gdzie to szukać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Czesc. Maz tutaj caly plik qg16,18 do silnikow 1,6 i 1,8 . Na stronie 232 tego pliku bedzie pokazane gdzie jest czujnik polozenia walu korbowego. Niestety plik jest po angielsku ale dasz rade sobie przetlumaczyc. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miziera Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 niestety system nie może znależć czyżby nikt nie potrafił wskazać gdzie to szukać Nie rozumiem -link jest poprawny -skopiuj i wklej do adresu w przeglądarce. Jeszcze raz http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/2000_3/type_84/engine_electrical/distributor/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rysuchom Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Czesc. Maz tutaj caly plik qg16,18 do silnikow 1,6 i 1,8 . Na stronie 232 tego pliku bedzie pokazane gdzie jest czujnik polozenia walu korbowego. Niestety plik jest po angielsku ale dasz rade sobie przetlumaczyc. Krzysiek wielkie dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo2311 Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 (edited) Niestety ale i mnie dopadł nieszczęsny błąd P0335, trzy niezależne podpięcia pod komputer wykazały ten sam jedyny błąd. Po pojawieniu się tego błędu silnik na początku falował obrotami ( w niewielkim zakresie ), pojawił się też problem szarpania przy gwałtownym przyśpieszaniu, ostatnio przycisnąłem go trochę na dobrej drodze i na 5-ce poszedł max do 4000 obrotów. Dalej pedał w podłodze i lipa. Łańcucha nie słychać, przynajmniej jak na moje niewprawione ucho Czujnik położenia wału wymieniony, kupiony na allegro, nowy - niestety błąd uporczywie powraca. Więc to raczej nie czujnik ( choć ten który kupiłem po sprawdzeniu numeru w nissan fast - ma zastosowanie w Sentrze OG18DE i ma trochę inne numery katalogowe ). Wszystko niestety wskazuje na łańcuch rozrządu - przebieg (100%) 165 000 km. W związku z tym nasuwa się kilka pytań : - czy po zdjęciu pokrywy zaworów i pokrywy rozrządu będę mógł stwierdzić wyciągniecie łańcucha ? Gdzieś wyczytałem że jeśli napinacz jest wysunięty ponad 10mm to łańcuch do wymiany - jak sprawdzić czujnik - są tam trzy piny, wg Haynesa rezystancja powinna być pomiędzy 3i1, 2i1, 3i2 u mnie na czujniku który wymieniłem (starym) jest tylko pomiędzy 3i2 czyli wygląda na uszkodzony - w związku z powyższym - być może nowy czujnik który wsadziłem też jest walnięty i stąd powracający błąd - jeśli okazałoby się że muszę wymienić rozrząd, jakie części byście polecili - myślałem nad łańcuchem ORI, napinacz i płozy RUVILLE, czy powinienem wymienić też koła pasowe czy w zależności od zużycia - łańcuch ORI znalazłem w sklepie internetowym w USA pasujący wg Nissan Fasta 13028-4M51A Na allegro sprzedawca woła za sam łańcuch 499 pln, w powyższym sklepie 54USD plus wysyłka do rodziny w USA i z USA do mnie jakieś 25USD czyli o połowę taniej. Czy może szukać jakiegoś dobrego zamiennika - ale jakiego ? Aha motorek tak jak w podpisie QG18DE Edited June 16, 2011 by Pablo2311 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin78 Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Ja wymieniałem u siebie na łańcuch z IC, Koszt okolo 200pln. W serwisie 800. Jest to zamiennik ale wg mnie wyglądał porządniej niż ten który wyciągnąłem z nissana. Łyzwy były nie uszkodzone to nie wymieniałem , napinacza tez tylko sprawdziłem czy trzyma cisnienie. Dodatkowo wymieniłem pompe wody bo była na wierzchu. Tak że koszt nie taki dramatyczny. P.S. W tym silniku nie słychać łańcucha. Mój wyciągnął sie o dobre 1,5 cm i zeby nie bład to bym o tym nie wiedział. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo2311 Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Ja wymieniałem u siebie na łańcuch z IC, Koszt okolo 200pln. W serwisie 800. Jest to zamiennik ale wg mnie wyglądał porządniej niż ten który wyciągnąłem z nissana. Łyzwy były nie uszkodzone to nie wymieniałem , napinacza tez tylko sprawdziłem czy trzyma cisnienie. Dodatkowo wymieniłem pompe wody bo była na wierzchu. Tak że koszt nie taki dramatyczny. P.S. W tym silniku nie słychać łańcucha. Mój wyciągnął sie o dobre 1,5 cm i zeby nie bład to bym o tym nie wiedział. Pompę wody mam nową, rozrząd wymieniałeś sam ? Bo też się będę przymierzał, podstawowe pojęcie o mechanice mam, narzędzia też w miarę, miejsce jest. A błąd miałeś ten sam ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin78 Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Tak. Zaczęło się od P300 wyskakującego co jakiś czas,potem p335 próba podmiany czujników kasowanie błędów itd. Nie wymieniałem sam tylko dalem do kumpla, ale nie wynikało to z braku umiejętnosci tylko z braku czasu. Operacja nie jest jakas trudna tylko trzeba uważać na jedną rzecz.Uszczelka pod głowica nie jest tylko pod głowica ale wystaje poza nią i uszczelnia osłony (boczki) do łancucha.(C na rys) Do tego w ASO trzeba dokupić o-ringi uszczelniające(K)reszta jest w zamiennikach.Jak na razie przejechane okolo 20tys i nic nie cieknie, kontrolka silnika nie pali się i wszystko jest ok. Zobaczymy tylko ile wytrzyma zamiennik łancucha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 W manualu do p11.144 w pliku ecqg16i18 pdf na stronie 237 jest pokazane jak sprawdzic czujnik polozenia walu korbowego i jak przylozyc miernik do sprawdzenia. Pisze tam ze opor w 25 stopniach pomiedzy pinami tak jak tam pisze except 0 or nieskonczonosc. ja bym to tlumaczyl tak ze opor nie moze byc 0 albo nieskonczonosc. Poza tym na stronie 235 jest pokazane ze miedzy 1 pinem i masa napiecie ma byc rowne napieciu akumulatora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo2311 Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Tak. Zaczęło się od P300 wyskakującego co jakiś czas,potem p335 próba podmiany czujników kasowanie błędów itd. Nie wymieniałem sam tylko dalem do kumpla, ale nie wynikało to z braku umiejętnosci tylko z braku czasu. Operacja nie jest jakas trudna tylko trzeba uważać na jedną rzecz.Uszczelka pod głowica nie jest tylko pod głowica ale wystaje poza nią i uszczelnia osłony (boczki) do łancucha.(C na rys) Do tego w ASO trzeba dokupić o-ringi uszczelniające(K)reszta jest w zamiennikach.Jak na razie przejechane okolo 20tys i nic nie cieknie, kontrolka silnika nie pali się i wszystko jest ok. Zobaczymy tylko ile wytrzyma zamiennik łancucha. Dzięki, za słowa otuchy :-), muszę przygotować z dwa dni wolnego czasu, i chyba sam się za to wezmę. Najpierw chciałbym wykluczyć czujnik, ewentualnie wiązkę czujnika. Choć chyba najpewniejszym sposobem na sprawdzenie przyczyny błędu będzie zdjęcie pokrywy zaworów, rozrządu i sprawdzenie nepinacza ? W manualu do p11.144 w pliku ecqg16i18 pdf na stronie 237 jest pokazane jak sprawdzic czujnik polozenia walu korbowego i jak przylozyc miernik do sprawdzenia. Pisze tam ze opor w 25 stopniach pomiedzy pinami tak jak tam pisze except 0 or nieskonczonosc. ja bym to tlumaczyl tak ze opor nie moze byc 0 albo nieskonczonosc. No właśnie kurcze to nie jest dla mnie do końca jasne, no bo jak na omomierzu wygląda nieskonczoność - to przeczy zastosowaniu tego urządzenia. U mnie pomiędzy 2-3 pinem jest ok 1,24 k Ohm, na pozostałych pinach nie ma wogóle przejścia, czyli co czujnik jest ok ? Napięcia na wtyczce jeszcze nie mierzyłem muszę wejść pod samochód z miernikiem :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin78 Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Najlepiej się podpiać pod komputer i zobaczyć jaki jest kąt wyprzedzenia. U mnie skakał od 5-15st przed wymianą łańcucha. Przy czym jakimś cudem silnik pracował równo tylko taki mułowaty był. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo2311 Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Podpiąłem komputer i pcmscan pokazał następujące wartości : Jeśli dobrze odczytałem to u mnie kąt wyprzedzenia zapłonu skacze pomiędzy 6-37st Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Pablo . Wedlug mnie jest czujnik dobry. Tak sobie teraz skojarzylem z moim w dieslu. Tez jest 3 pinowy(sygnalowy,masa i ekran. )Opor jest miedzy masa i sygnalowym (czyli tak ja u Ciebie miedzy 2 i 3 pinem. ) I teraz miedzy masa i ekranem nie bedzie oporu,tak samo miedzy ekranem i sygnalowym. Teraz co do tego zaplonu to na stronie 355 pliku qg1618 pdf w drugiej tabeli jest podana wartosc wyprzedzenie zaplonu8 ^ +- 5^BTDC ozn ^ to stopnie. Czyli w/g mnie powinno sie wahac od 3^do 13^ Te 8^ to chyba fabryczne. Ale czy to bedzie lancuch do wymiany to sie na ten temat nie wypowiadam bo po prostu nie wiem . Musi sie wypowiedziec kto sie na tym zna bo to jest duzy koszt ewentualnej wymiany jesli zajdzie taka potrzeba Czesc i zerknij na ta tabele i rowniez na strone 34. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo2311 Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Teraz co do tego zaplonu to na stronie 355 pliku qg1618 pdf w drugiej tabeli jest podana wartosc wyprzedzenie zaplonu8 ^ +- 5^BTDC ozn ^ to stopnie. Czyli w/g mnie powinno sie wahac od 3^do 13^ Te 8^ to chyba fabryczne. Ale czy to bedzie lancuch do wymiany to sie na ten temat nie wypowiadam bo po prostu nie wiem . Musi sie wypowiedziec kto sie na tym zna bo to jest duzy koszt ewentualnej wymiany jesli zajdzie taka potrzeba Czesc i zerknij na ta tabele i rowniez na strone 34. Ok, sorki za lamerskie pytanie ale te 8 +/- 5 stopni BTCD jest wartością stałą czy też zmienia się wraz ze wzrostem obrotów silnika ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin78 Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Zmienia sie wraz z obrotami/obciażeniem silnika. Ale przy wyrównanych obrotach powinno stac w miejscu. Napewno nie moze sobie skakać. A wg mnie to masz łańcuch wyciągniety i juz. Jak masz jakiegos dobrego mechanika to można zagladnac do niego. Najwyżej poplyniesz na trochę silikonu i uszczelke pod deklem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo2311 Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Zmienia sie wraz z obrotami/obciażeniem silnika. Ale przy wyrównanych obrotach powinno stac w miejscu. Napewno nie moze sobie skakać. A wg mnie to masz łańcuch wyciągniety i juz. Jak masz jakiegos dobrego mechanika to można zagladnac do niego. Najwyżej poplyniesz na trochę silikonu i uszczelke pod deklem. Ha no właśnie z tymi dobrymi to problem lekki jest Dzięki za zainteresowanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tyr Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 Witam nie chce zakładać nowego tematu więc napisze tu a więc 1- poci mi się silnik po lewej stronie tak jakby z pod głowicy 2- teraz słychać metaliczny brzęk tylko przy zimnym silniku i 1000rpm pytanie czy rozbierać i sprawdzić co się dzieje czy wstrzymać się dzięki za porade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kris_kjk Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Witam nie chce zakładać nowego tematu więc napisze tu a więc 1- poci mi się silnik po lewej stronie tak jakby z pod głowicy 2- teraz słychać metaliczny brzęk tylko przy zimnym silniku i 1000rpm pytanie czy rozbierać i sprawdzić co się dzieje czy wstrzymać się dzięki za porade Mam to samo, poci się z lewej strony, po rozgrzaniu czuć dymek ze spływającego oleju na kolektor, a teraz potrafi coś z tamtej strony silnika brzęczeć, raz ciszej, raz głośniej, niekiedy ustaje, nie ma znaczenie czy silnik nagrzany czy nie. Ciekawe co to może być ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.