art0653 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 A ja mam zamontowane dzienne jeszcze z innego powodu, mam ksenony fabryczne i aby oszczędzić palniki i przetwornice je założyłem. Koszt wymiany jest kilkukrotnie wyższy niż koszt dziennych. Przerabiałem już wymianę palników, ok 180pln po cenach hurtowych od kolegi mechanika(nie mylić z podróbkami z alledrogo które są w podobnej cenie, ale trafić orginalny, to trzeba mieć szczęście), a koszt dziennych w miarę dobrych to ok 100-150pln. Co do przepisów, to określa je dyrektywa UE traktując światła dzienne jako dodatkowe akcesoria, na które musi być homologacja, ale nie muszą być homologowane przez producenta samochodu. Rozmawiałem z diagnostą i nie trzeba wbijać do dowodu, nawet nie mogą tego robić stacje diagnostyczne. Dzienne powinny być traktowane przez policję tak samo jak przyciemniane szyby tzn muszą mieć atest/homologację. W przypadku dzinnych homologacja jest wybita na szkiełku(nie może być nadrukowana), tzn musi być trwale naniesiona, wraz z jej numerem. E oznacza homologację Europejską, cyferka określa kraj. A ponieważ Polska należy do UE, to homologacja z innego kraju UE obowiązuje także u nas(jedynie problem jest z homologacjami dla ruchu lewostronnego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Panowie, skorzystałem z podpowiedzi, światła świecą ale jest jeden problem. Przy włączeniu wycieraczek światła gasną. Czy Wy (osoby, które również brały "+" z silniczka wycieraczek) też tak macie czy coś spaprałem? Elektrykiem nie jestem ale może jak włącza się wycieraczki to napięcie spada na tyle, że nie wystarcza na oba te urządzenia? Pozdrawiam Moje światła są podpięte pod silniczek wycieraczek i nie gasną gdy używam wycieraczek. Poniżej foto poglądowe jak mam podpięte, trochę niewyraźne, ale mogę zrobić więcej jak będzie trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 To wrzucę jeszcze mały schemacik z innego forum: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=4031141#4031141 Pozwala on na włączenie świateł po odpaleniu silnika, gdy wystąpi wzrost napięcia w obwodzie. Punkt załączenia reguluje się rezystorem w opisanym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 jakis rok temu kupilem 2 ksenony, bo stare swiecily jak zapaliczki. tyle za nie dałem że bede sobie nimi swiecił i swiecił i swiecił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bernard2 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Witam. W sobotę planuję zainstalować ŚWIATŁA DZIENNE,... wszystko już zaplanowałem, co i jak. Mam jednak problem ze znalezieniem (+) "z za stacyjki" Szukałem ale nie specjalnie udało mi się. Pomyślałem, ze może ktoś z kolegów podłączał i moze podpowiedzieć. (+) "z za przełącznika świateł mijania" chyba wezmę z koski świateł. Może lepsze miejsce polecicie? Tu zamieściłem zdjęcie przekaźników, jeśli z nich należy wziąć (+) to podpowiedzcie z którego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wytryh Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Witam, ja osobiście brałem z tego zaznaczonego. Tylko nie pamiętam który styk A czy B ale raczej B. Sprawdzisz to miernikiem. Prąd pojawia się po stacyjce. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karmelek Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Moje światła są podpięte pod silniczek wycieraczek i nie gasną gdy używam wycieraczek. Poniżej foto poglądowe jak mam podpięte, trochę niewyraźne, ale mogę zrobić więcej jak będzie trzeba. Wszystko jasne. Podpiąłem nie tu gdzie trzeba. Mówiąc nie fachowym językiem zamiast podpiąć pod czarne po lewej, podpiąłem pod czerwone w środku. Nie pomyślałem aby podczas sprawdzania próbnikiem włączyć wycieraczki. A tu jak na dłoni w przypadku środkowego przewodu, silniczek się włącza a próbnik gaśnie. Po przelutowaniu problemu nie ma, świecą jasno i zawsze kiedy trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.