Gość mieszko Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Ostatnio zaczęło coś mi stukać w przednim zawieszeniu, napoczątku zdało sie to słyszec tylko z lewej strony od kierowcy ale teraz wydaje mi sie że jest już tak po obu stronach.Pierwsze spostrzeżenia padły na górny wachacz pewnie sworzen albo tulej powodują takie luzy. Zeby to spr pojechałem na stacje diagnostyczną żeby mi porzadnie to sprawdzili. Najlepsze co sie okazało to to, że zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie i nie wykazuje żadnych luzów. Poprosiłem żeby jeszce raz mi spr i po 2 razie nic innego nie wykryli. Objawy jakie odczuwam to takie stukanie jak jade po jakiś nierównościach albo delikatnie go hamuje na wyższym biegu. Są wyczuwalne takie luzy w tej chwili jak jade po jakimś bruku i teraz niedawno czasami jak zmieniam biegi w góre czuć te luzy przez chwile jakbym po "tarce" jezdził takie stukanie. Najlepsze jest teraz to że mechanicy nie maja zarzutów do auta ale w rzeczywistości jest inaczej. przejrzałem podobne tematy i co myślicie o tym że może jest luz na łożysku koła bądz na łożysku sworznia zwrotnicy ? Macie jakkieś pomysły co może być nie tak ? Myślałem o przegubach ale po 1 nie widac gołym okiem żeby coś sie działo a po 2 nic mi skrzypi podczas skręcania. Dodam jescze że chyba najbardziej czuć to podczas zmiany biegu na 2 jak troche szybciej sprzegło puszczam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Łożyska zwrotnic do sprawdzenia. Prawdopodobnie to będzie ten problem. Zestaw naprawczy kosztuje ok. 70 zł na stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Może być też przegub wewnętrzny albo poluzowana półoś. Jak dojdziesz co to jest to napisz, bo mi też coś lekko puka, ale nie mam kiedy tym się zająć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mieszko Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Jutro jadę do mechanika i będziemy sprawdzać, ciekawe czy coś znajdzie skoro 15 min na stacji diagnostycznej spr i nic. Dodam nowe spostrzeżenia sutka mi przy zmianie biegów prawie zawsze na bruku to już wogóle czuć i podczas mocnego hamowania słychać stukanie czy jakiś zgrzyt. Nie wiem czy to ma znaczenie ale już klocki mam też do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jar Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 (edytowane) Jutro jadę do mechanika i będziemy sprawdzać, ciekawe czy coś znajdzie skoro 15 min na stacji diagnostycznej spr i nic. Dodam nowe spostrzeżenia sutka mi przy zmianie biegów prawie zawsze na bruku to już w ogóle czuć i podczas mocnego hamowania słychać stukanie czy jakiś zgrzyt. Nie wiem czy to ma znaczenie ale już klocki mam też do wymiany U mnie było bardzo podobnie. Jeszcze w grudniu na przeglądzie nic nie wyszło a zaczynało już stukać - przy jeździe po bruku albo podobnych nierównościach, z czasem było co raz gorzej, stukało też przy zmianie z 1 na 2 i przy hamowaniu silnikiem. W między czasie miałem wymieniany przegub zewn. (rozleciał się na trasie) i sworzeń dolnego wahacza - właśnie ze względu na te hałasy. Dalej stukało. W jednym z warsztatów stwierdzono, że auta stare to czasem tak mają i zdiagnozowano mi luzy na przekładni kierowniczej. Podejrzewałem, jednak że to łożyska na zwrotnicy. Podobne objawy mogą dawać łączniki stabilizatora, ale te akurat niedawno wymieniałem. W końcu podjechałem do dobrego mechanika - zdiagnozował luz na końcówce lewego drążka kierowniczego. Po wymianie cisza Wymieniłem na wszelki wypadek z obu stron. uff długa historia.... ale mam nadzieje, że w czymś to pomoże Edytowane 1 Kwietnia 2011 przez Jar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilo_TD Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Miałem podobnie i chociaż to mało prawdopodobne mi akurat odkręciła się ta duża nakrętka od przegubu, ta na zewnątrz koła klucz bodajże 32 czy 36... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mieszko Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Ok jak będę jutro u mechanika to bardziej przyjrzymy się też końcówce drąźka kierowniczego ale tu to chyba by trzęsłó kierownicą trochę w takim przypadku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilo_TD Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Zgadza się trzęsło powyżej 120 a tak to minimalnie się odkręciło i nie było wyczuwalne tylko stukanie przy zmianie biegów na wyższy i redukcji:) Tak tylko podsuwam jedną z sugestii, napisz jak możesz co to było jak zlokalizujesz żrudło luzów:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mieszko Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Napisze napewno ale dopiero w poniedziałek bo dziś nie miałem czasu podjechać do mechanika, dziś jeszcze zauważyłem że na łuku jak jechałem i podczas lekkiego hamowania ze 130 zatrzęsło mi kierownicą więc może to końcówki drąźka kierowniczego tyle że podczas jazdy nawet do 140 po normalnej drodze nie odczuwam trzęsenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jar Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 U mnie trzęsło, ale to była raczej zasługa kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mieszko Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Problem wkońcu udało się zdiagnozować, przyczyną było nie zawieszenie auta a poduszka pod skrzynie ta z przodu. Teraz muszę tylko taka znaleźć bo w żadnym motoryzacyjnym już tego nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.