Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kolejny dziwny problem w przednim zawieszeniu P11


Gość mieszko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zaczęło coś mi stukać w przednim zawieszeniu, napoczątku zdało sie to słyszec tylko z lewej strony od kierowcy ale teraz wydaje mi sie że jest już tak po obu stronach.Pierwsze spostrzeżenia padły na górny wachacz pewnie sworzen albo tulej powodują takie luzy. Zeby to spr pojechałem na stacje diagnostyczną żeby mi porzadnie to sprawdzili. Najlepsze co sie okazało to to, że zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie i nie wykazuje żadnych luzów. Poprosiłem żeby jeszce raz mi spr i po 2 razie nic innego nie wykryli. Objawy jakie odczuwam to takie stukanie jak jade po jakiś nierównościach albo delikatnie go hamuje na wyższym biegu. Są wyczuwalne takie luzy w tej chwili jak jade po jakimś bruku i teraz niedawno czasami jak zmieniam biegi w góre czuć te luzy przez chwile jakbym po "tarce" jezdził takie stukanie. Najlepsze jest teraz to że mechanicy nie maja zarzutów do auta ale w rzeczywistości jest inaczej. przejrzałem podobne tematy i co myślicie o tym że może jest luz na łożysku koła bądz na łożysku sworznia zwrotnicy ? Macie jakkieś pomysły co może być nie tak ? Myślałem o przegubach ale po 1 nie widac gołym okiem żeby coś sie działo a po 2 nic mi skrzypi podczas skręcania. Dodam jescze że chyba najbardziej czuć to podczas zmiany biegu na 2 jak troche szybciej sprzegło puszczam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska zwrotnic do sprawdzenia. Prawdopodobnie to będzie ten problem. Zestaw naprawczy kosztuje ok. 70 zł na stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być też przegub wewnętrzny albo poluzowana półoś. Jak dojdziesz co to jest to napisz, bo mi też coś lekko puka, ale nie mam kiedy tym się zająć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę do mechanika i będziemy sprawdzać, ciekawe czy coś znajdzie skoro 15 min na stacji diagnostycznej spr i nic. Dodam nowe spostrzeżenia sutka mi przy zmianie biegów prawie zawsze na bruku to już wogóle czuć i podczas mocnego hamowania słychać stukanie czy jakiś zgrzyt. Nie wiem czy to ma znaczenie ale już klocki mam też do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę do mechanika i będziemy sprawdzać, ciekawe czy coś znajdzie skoro 15 min na stacji diagnostycznej spr i nic. Dodam nowe spostrzeżenia sutka mi przy zmianie biegów prawie zawsze na bruku to już w ogóle czuć i podczas mocnego hamowania słychać stukanie czy jakiś zgrzyt. Nie wiem czy to ma znaczenie ale już klocki mam też do wymiany

 

U mnie było bardzo podobnie. Jeszcze w grudniu na przeglądzie nic nie wyszło a zaczynało już stukać - przy jeździe po bruku albo podobnych nierównościach, z czasem było co raz gorzej, stukało też przy zmianie z 1 na 2 i przy hamowaniu silnikiem. W między czasie miałem wymieniany przegub zewn. (rozleciał się na trasie) i sworzeń dolnego wahacza - właśnie ze względu na te hałasy. Dalej stukało. W jednym z warsztatów stwierdzono, że auta stare to czasem tak mają i zdiagnozowano mi luzy na przekładni kierowniczej. Podejrzewałem, jednak że to łożyska na zwrotnicy. Podobne objawy mogą dawać łączniki stabilizatora, ale te akurat niedawno wymieniałem.

W końcu podjechałem do dobrego mechanika - zdiagnozował luz na końcówce lewego drążka kierowniczego. Po wymianie cisza :) Wymieniłem na wszelki wypadek z obu stron.

 

uff długa historia.... ale mam nadzieje, że w czymś to pomoże :)

Edytowane przez Jar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie i chociaż to mało prawdopodobne mi akurat odkręciła się ta duża nakrętka od przegubu, ta na zewnątrz koła klucz bodajże 32 czy 36...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się trzęsło powyżej 120 a tak to minimalnie się odkręciło i nie było wyczuwalne tylko stukanie przy zmianie biegów na wyższy i redukcji:) Tak tylko podsuwam jedną z sugestii, napisz jak możesz co to było jak zlokalizujesz żrudło luzów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze napewno ale dopiero w poniedziałek bo dziś nie miałem czasu podjechać do mechanika, dziś jeszcze zauważyłem że na łuku jak jechałem i podczas lekkiego hamowania ze 130 zatrzęsło mi kierownicą więc może to końcówki drąźka kierowniczego tyle że podczas jazdy nawet do 140 po normalnej drodze nie odczuwam trzęsenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wkońcu udało się zdiagnozować, przyczyną było nie zawieszenie auta a poduszka pod skrzynie ta z przodu. Teraz muszę tylko taka znaleźć bo w żadnym motoryzacyjnym już tego nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...