krajesiak Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 (edited) Panowie, Moze poradzicie mi dlaczego stojac w korku z wlaczona klima po jakims czasie klimatyzacja nie wyrabia i zaczyna dmuchac mi cieplym powietrzem. Potem jak znow sie rozpedze zaczyna leciec przyjemny chlod. Bylem w tamtym roku na przegladzie klimy z odgrzybianiem, podpieli mi woz pod maszyne serwisowa do klimy ale tak naprawde niewiem co robili, czy wyminili czy tylko uzupelnili czynnik chlodzacy - po tej wizycie wialo mi wlasnie cieplo w korkach, wczesniej z reszta tez. Poradzcie, co moge zrobic. Na ten sezon kupilem osuszacz bo na pewno nigdy nie byl wymmieniany a zaleca sie jego wymiane co 2 lata.. Edited April 1, 2011 by krajesiak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubicom Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Ja tak miałem w zeszłym roku - pojechałem do zakładu który zajmuje się klimatyzacjami. Podpięli pod automat, gość wprowadził dane auta - wyciągnął to co było w klimie, sprawdził szczelność (6 czy 9 min), nabił nowym czynnikiem wymagana ilość, wydrukował potwierdzenie co było zrobione i jakie zawartości. Od tej pory problem z ciepłym wilgotnym powietrzem podczas postoju zniknął. Po analizie wydruku okazało się że: Czynnika było 50% (auto miało 7 lat), Szczelność bez zastrzeżeń. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krajesiak Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 Dzięki za podjęcie dyskusji. Widocznie ten zakład, w którym byłem ostatnio jest ch..., dobili mi tylko czynnika zamiast go wymienić a pewnie siedzi tam ten sam od nowości.. W tym miesiącu wymienie osuszacz i zrobię z tym porządek, powiem że chce pełną wymianę czynnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unas Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Zanim zaczniesz wymieniac cala klime,sprawdz, na postoju ,czy wentylatory chodza na najwyzszych obrotach.Jesli nie to wymiana bezpiecznika powinna zalatwic sprawe.Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krajesiak Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 @Unas: Z tego co widzialem wentylatory smiagaja, ale jak ogarnac temat czy na najwyzszych obrotach? Jesli dobrze rozumiem, bezpiecznik im obrotow nie zwiekszy z nim lub bez niego, beda dzialac lub wcale nie beda - do predkosci bezpiecznik nie ma znaczenia.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unas Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Zimny silnik na postoju,klima wylaczona wentylator nie bedzie dzialac.Wlaczysz klime ,wentylator bedzie dzialac ,ale bedzie chodzil normalnie.Rozgrzny silnik i wlaczona klima ,wenylator przejdzie na wyzszy bieg i powinien zapier....ć z szumem.Jesli nie chodzi na drugim biegu, to w czasie jazdy klima bedzie dzialal, bo ped powietrz wymusi chlodzenie,jesli zatrzymasz sie na swiatlach,klima przestanie chlodzic.po ruszeniu znowu zacznie chlodzic.W zeszlym roku chyba z tydzien z tym walczylem"spece" od klimy byli gotowi wszystko po kolei wymieniac.Nikt nie pomyslal o pradzie.Jeden doszedl do tego w sumie przez przypadek.Daj znac jak u Ciebie sie to skonczylo.Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krajesiak Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 @Unas: W bezpiecznikach pod kierownica? Sa dwa odpowiedzialne za wentylator czy jeden? U Ciebie był przepalony? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unas Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Chyba pod kierownica.Ale 1 czy 2 to nie odpowiem.To bylo rok temu i nie chce wprowadzac cie w blad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
clint Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Witam,miałem to samo,takie same objawy,u mnie do wymiany chłodnica była w tamtym roku(zmykał czynnik),po prostu nie szczelna ,a nie opłacało sie jej spawać itd.Tak przy okazji koledzy,chce sobie sam wymienic filtr kabinowy i odgrzybić sprayem tzw mgiełką,zrobic to przed serwisem klimy(nabicie czynnika ,sprawdzenie szczelnosci itd)czy po wizycie w serwisie?Filtr wymienić przed odgrzybianiem?raczej napewno ale nie zaszkodzi spytać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bumcyk Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Witam,miałem to samo,takie same objawy,u mnie do wymiany chłodnica była w tamtym roku(zmykał czynnik),po prostu nie szczelna ,a nie opłacało sie jej spawać itd.Tak przy okazji koledzy,chce sobie sam wymienic filtr kabinowy i odgrzybić sprayem tzw mgiełką,zrobic to przed serwisem klimy(nabicie czynnika ,sprawdzenie szczelnosci itd)czy po wizycie w serwisie?Filtr wymienić przed odgrzybianiem?raczej napewno ale nie zaszkodzi spytać. Pianką albo innym sprayem możesz sobie popsikać ale najlepiej dobrać się do parownika i spryskać go bezpośrednio. Srodków do odgrzybiania jest wiele.Ja próbowałem kilku dostepnych na rynku i efekt był wyczuwalny przez kilka dni.Później spray przestał pachnieć i dalej śmierdziało stęchlizną.Dobrałem sie w końcu do parownika od strony kierowcy przy pedale gazu odkręca się obudowę i jest dojście. Trochę zabawy jest ale odgrzybione porządnie.Pianka nie dojdzie między lamele wymiennika i w zasadzie przeczyści tylko kanały wentylacyjne. W przypadku klimatyzacji automatycznej lepiej uważać z tymi piankami bo jak się zamoczy jakiś silniczek to może być problem. Polecam jakiś sklep z akcesoriami do klimatyzacji komfortu takiej jakie montuje się w mieszkaniach i tam ktoś doradzi Ci jaki środek najbardziej się opłaca. Sprzedaję klimę i różne takie środki. Mogę polecić preparat Virusolve.Tylko,że jest on w koncentracie.Butelka koncentratu daje 20litrów gotowego preparatu.Wystarczyłoby to na 20 akcji czyli jakieś 10lat i juz by się przeterminował. Ze środków do odgrzybiania autoklimy dobre są Liquimoly.Polecam też środek z Lidla w promocji za 7zł,który rozpyla sie w kabinie auta.Fajnie neutralizuje zapachy ale jeśli do odgrzybiania to będzie to półśrodek. Jeśli parownik nie jest zarośnięty syfem to można uzyć ozonatora. Tak czy siak najlepsze rozwiazanie to mechanicznie usunąć grzyba,czyli dobrać się do parownika i do porządnie wyczyścić i spłukać. Po całej akcji załóż nowy filtr kabinowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
clint Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Dzięki za odpowiedz,właśnie bardziej myślałem o takim sprayu co się rozpyla w kabinie i wymiana filterka,ale z tym parownikiem to bardzo sensowna sprawa,trzeba pomyśleć,byłoby full serwis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krajesiak Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Ja stawiam na ozon, w aucie nie smierdzi przy klimie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kolmar Posted May 31, 2011 Share Posted May 31, 2011 (edited) U mnie ostatnio pojawil sie problem. Jezdze z wlaczona klima po miescie, ruch raczej normalny, choc dosc czesto na swiatlach sie stoi. Do ok 30-40 minut przy ok 25-30 st na zewnatrz jest jeszcze ok - klima normalnie sobie dziala. Ale po tym czasie pojawia sie problem. Zaczyna dmuchac cieplym, wilgotnym powietrzem i na dodatek zaczyna rosnac dosc szybko temperatura silnika. Po wylaczeniu klimatyzacji, po chwili wszystko wraca do normy jesli chodzi o temperature silnika. Co to mogloby byc? Plyn chlodniczy jest zalany odpowiednio.... Edited May 31, 2011 by kolmar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krajesiak Posted June 1, 2011 Author Share Posted June 1, 2011 (edited) zobacz czy wentylator na chlodnicy sie załącza, moze posadzilo bezpiecznik. Byłem na wymianie czynnika - jest ok. Tutaj wydruk z maszyny diagnostycznej: Edited June 4, 2011 by krajesiak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kolmar Posted June 7, 2011 Share Posted June 7, 2011 Wentylator chodzi. Klima czy jezdze po miescie czy na trasie 100km/h po pewnym czasie odmawia posluszenstwa i przegrzewa mi silnik aucie. Moze mial ktos taki problem w swoim aucie? W zeszlym roku takich objawow nie mialem... Już po kłopocie. Problemem był wentylator ale ten od dużej chłodnicy a konkretnie wtyczka. Nie załączał się i stąd brało się przegrzewanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.