jurek00 Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Mam pytanie, w jaki sposób wymienić tuleje wahacza dolnego. Czy trzeba demontować cały wahacz. Dzięki z góry za odpowiedź. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grimm Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 A w jaki inny sposób chcesz wybić tuleje bez ich wybijania ? Bezpieczniej będzie dla reszty zawieszenia jak go zdemontujesz bo inaczej jak będziesz tuleje wybijał to reszta zawiechy też dostanie po d#$#%. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurek00 Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 Chodzi mi o ten element załączony na rysunku. Może nie trzeba rozbierać całego wahacza, aby wymienić tą część ? witam jeszcze raz w sprawie wahacza.Mam stwierdzone przez diagnostę wymiane z lewej i prawej strony poduszek wahacza dolnego/mocowanie blizej tylnej strony samochodu/.rys w poprzednim mailu.Analizujac ceny tych częsci/138pln za szt/ oraz ceny nowego wahacza np Yamato/ 178 pln/ to bardziej opłaca sie kupić moi zdaniem cały wahacz ale nie wiem czy nie zrobię jakiegoś błędu technicznego.Proszę o opinie w tej sprawie oraz prosiłbym tak prosto napisanie jak zdemontować sworzeń wahacza bo naczytałem się na forum ze są z tym kłopoty/ w instrukcji N16 to demontują nawet czop z piasty koła/ albo samej poduszki wahacza.Może nudzę ale najgorzej coś eksperymentować przy własnym samochodzie.Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonhart Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 (edited) Witam, mam do wymiany tuleje wahacza dolnego przedniego. W związku z tym chciałbym zapytać czy tuleję tylną trzeba wymieniać całą, czy tylko to co zaznaczyłem na miniaturze? Edited July 25, 2011 by Bonhart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ukaniopl Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Zobacz jakie masz te wahacze.. U mnie nie dalo rady zdemontowac tulei tylko ten sworzen.. Do wymiany caly wahacz. Z drugiej strony koszt samej tulei rowny jest cenie wahacha.. Mowa o zamienniku ale to jeden pies. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonhart Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Otóż jestem po wymianie tulei, a w zasadzie wkładu gumowego (czyli tego co jest w środku ). Mam teraz włożone "wkłady"/poduszki firmy NOK i MOOG (NOK podobno w wielu markach idzie na pierwszy montaż). Ta opcja jest wg. mnie dużo korzystniejsza niż zakup zamiennika o wątpliwej jakości. U mnie demontaż poduszek gumowych nie nastręczył żadnych trudnośći. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzechalm Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 a jakie sa objawy zuzycia?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mehrer Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 najczęściej luz na tulejach powoduje niestabilny tor jazdy pojazdu, np. wciąganie w lekkie koleiny, dziury itp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 I tylko tyle? Ostatnio na przeglądzie mi wyszło, że tuleje mam popękane, ale żadnych stuków itp nie zauważyłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonhart Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Ja wymieniałem, bo mi coś stukało i na szarpakach mi powiedzieli, że to tuleje. I co? Dalej stuka!!Zagoniłem mechanika pod samochód i stwierdził, że końcówki drążków - jeszcze nie zmieniałem. Dodam jeszcze, że gumy faktycznie były popękane, ale po wymianie ilość stuków się nie zmniejszyła!! Aha przed wymianą nie zauważyłem żeby mi samochód ciągało go po drodze! Wniosek - taki diagnosta jak ze mnie kosmonauta, ba! jeszcze mu za to zapłaciłem ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.