kajot04 Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Witam. Nadal szukam QQ i nie jest łatwo, o ile nie ma się zamiaru wydać 80tys na nówkę. A ciśnienia nie mam na nówkę, bo parkuje w centrum i dwu-trzylatek z dobrych rąk zupełnie mnie zaspokoi. Idąc dalej - znam możliwości benzyny i diesla 2.0 bo jeździłem nimi, i tego szukam. Jednak często staje przed propozycją 1.6 benzyna - jest ich więcej i relatywnie młodsze w zakładanym budżecie... Mam teraz P12 benzyna 1.8. Podobno QQ z benzyną 1.6 zachowuje się nawet lepiej, i jest bardziej dynamiczny - więc może jednak iść na oszczędnościowy wariant - problem z tym, że nie mam takiego "pod ręką" i nie mogę sprawdzić zachowania na drodze. Mam swoje lata, nie muszę się ścigać ale jednak chciałbym mieć odrobinę przyjemności a nie smutną konieczność w prowadzeniu tego auta. Miał ktoś przejście z P12 benzyna 1.8 na QQ 1.6 - i jakie ma odczucia co do jazdy, dynamiki, przyspieszenia itp ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 kajot04 wybierz się do najbliższego dealera i poproś o jazdę próbną. Samochody demo zazwyczaj są z silnikim 1.6. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajot04 Posted April 5, 2011 Author Share Posted April 5, 2011 no to ja mam dziwnego dealera - same dwulitrówki na full wypasie... i tak raczej bywa częściej (o ile się orientuję), a potem klient kupuje 1.5 i płacze że to nie to . No a posiadacze 1.6 - bez przesiadki z P12. Jak się takim małym benzyniakiem w QQ jeździ ? Nie ma stresu szczególnego na trasie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Ja jeździłem demówką z silnikiem 1.6 i jak dla mnie trochę słabo. Obawiałem się co wyjdzie z silnikiem 1,5 dci, ale po kilkumiesięcznym użytkowaniu jestem zadowolony. Dobry kompromis między spalaniem, a osiagami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
castoro Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 no to ja mam dziwnego dealera - same dwulitrówki na full wypasie... i tak raczej bywa częściej (o ile się orientuję), a potem klient kupuje 1.5 i płacze że to nie to . No a posiadacze 1.6 - bez przesiadki z P12. Jak się takim małym benzyniakiem w QQ jeździ ? Nie ma stresu szczególnego na trasie ? Takie samo doświadczenie- próbowałem w tzeszłym roku u trzech dealerów i nigdzie nie było 1.6 - też tylko takie jak piszesz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 W Chorzowie mieli 1.6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netlis Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Do jazdy w mieście wystarczający na trasie głęboka redukcja wysokie obroty i daje radę - ogólnie tragedii nie ma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACEK1952 Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 (edited) Witam. Nadal szukam QQ i nie jest łatwo, o ile nie ma się zamiaru wydać 80tys na nówkę. A ciśnienia nie mam na nówkę, bo parkuje w centrum i dwu-trzylatek z dobrych rąk zupełnie mnie zaspokoi. Idąc dalej - znam możliwości benzyny i diesla 2.0 bo jeździłem nimi, i tego szukam. Jednak często staje przed propozycją 1.6 benzyna - jest ich więcej i relatywnie młodsze w zakładanym budżecie... Mam teraz P12 benzyna 1.8. Podobno QQ z benzyną 1.6 zachowuje się nawet lepiej, i jest bardziej dynamiczny - więc może jednak iść na oszczędnościowy wariant - problem z tym, że nie mam takiego "pod ręką" i nie mogę sprawdzić zachowania na drodze. Mam swoje lata, nie muszę się ścigać ale jednak chciałbym mieć odrobinę przyjemności a nie smutną konieczność w prowadzeniu tego auta. Miał ktoś przejście z P12 benzyna 1.8 na QQ 1.6 - i jakie ma odczucia co do jazdy, dynamiki, przyspieszenia itp ? P12 1.8 nie toczyłem się , ale przejechałem już ok.30kkm na QQ 1,6 w różnych warunkach i obciążeniu i uważam,że auto jest OK.Czasy jazdy zgodne z wyliczonymi z nawigacją NC,czyli zgodnie z przepisami. Paliwo średnio generalnie ok 8-9 l/100 km łącznie z miastem. Ja jednak prawie zawsze mam w trasie na grzbiecie albo trumnę z nartami, albo 2 rowery , albo jedno i drugie i 2-3 osoby.W konfiguracji płaskiej i tylko kierowca na trasie między 6-7,5 l. Przyśpieszenia porównywalne do innych aut kompaktowych o podobnych silnikach. Dla mnie wystarczy. J Edited April 6, 2011 by JACEK1952 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcinbergen Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Hej. Wiec tak... uzytkowalem primere 1.8 p11.144 przez ponad 3 lata:) zadnych problemow z olejem nie mialem od przegladu do przegladu zero zauwazalnych ubytkow( przebieg ponad 170tys) kupilem jak miala ok 130tys..jedyny problem to zapieczony zacisk hamulcowy tyl od wrzesnia 2010 r posiadam QQ1.6 i co do silnika i prowadzenia sie auta primera ma 1 miejsce... jednak motor 1,8 byl mocniejszy choc konikow bylo mniej bo chyba 114 a QQ ma 116. Tyle tez ze w QQ nie czuje sie tak predkosci..jest wyzszy i jakos sie tak inaczej prowadzi tak bezplciowo krotko mowiac:) primera miala tylko abs wiec na mokrym jak przycisnalem to dym lecial z pod kolek nawet na 3 biegu:) a w QQ JEST JUZ TROCHE ELEKTRONIKI i odcina paliwo Krotko mowiac QQ 1,6 ma bardzo elastyczny motor od 50 km/h mozna smialo jechac na 5biegu i sie rozpedza:) pali ok 8-8,5l siedzi sie wyzej niz w zwyklych osobowkach:) i ma duze balony na felgach 16" wiec kraweazniki mu nie starszne i problem z porysowanymi felgami rowniez:) przynajmniej u mnie:) i najwiekszy plus DUZE LUSTERKA BOCZNE w sumie jestem zadowolony ale w pierwszym tyg po przesiadce sie z primery brakowalo mi mocy i tego tak zwanego "czucia auta" tzn ze nie wiem kiedy wypadne z zakretu lub kiedy wpadne w jakikolwiek poslizg ( w primerze to czulem) .. QQ1,6 JESTEM NA TAK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajot04 Posted May 20, 2011 Author Share Posted May 20, 2011 Hej. Wiec tak... QQ1,6 JESTEM NA TAK no dzięki, lepiej późno niz wcale - i mam podobne odczucia co do prowadzenia - tak bezpłciowo, fakt, natomiast silnik 1.6 nie tyle moc co moment - to jednak mało, na trasie staje się mało przyjemny. Ja po "testach" zdecydowałem się na 2.0. Cicho, miło, a jak muszę - jest czym depnąć, choć tak naprawdę to 2.0dCi daje dopiero to co powinno być, ale nie miałem ochoty na serwisowanie diesla. Osobiście jestem średnio usatysfakcjonowany - mały trochę ten samochodzik, niska klapa bagażnika i podle umieszczona półka tylna to minusy, a przesłaniające spory obszar widzenia lustro na przedniej szybie to tragedia. Brak płynnej regulacji foteli to też minus, no i stwierdzam iż kamera to nie to co czujniki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.