MeteorKKR Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Wymiana zagarów na wersję z obrotkiem plus podświetlenie na niebiesko. Wpierw zakupiłem zegar z obrotkiem. Stare zegary jeszcze w aucie: Wymontowywanie starych zegarów (kierownicę trzeba maksymalnie opuścić aby dostać się do prawej dolnej śruby trzymającej obudowę): lewa dolna śruba: zegary bez obudowy: teraz trzy śrubki i zegary odkręcone: odłączamy wtyczki i obydwa zegary we wspólnym zdjęciu: różnica 11 tys. km nie robi niby dużej różnicy, ale... lepiej jakby było dokładnie: wymontowujemy więc prędkościomierze i zamieniamy miejscami: prędkościomierz już we właściwym zestawie zegarów: teraz czas na zabawę farbkami: Pomalowane już wskazówki: Teraz czas na podświetlenie zegarów - porównanie dotychczasowej żarówki (pierwsza z lerwej) i dwóch rodzajów diod o niebieskim kolorze światła, z wklęsłym czubkiem dzięki któremu światło jest rozproszone (druga z lewej wymaga lekkiego dopiłowania blaszek aby weszła bez ich wyłamania, trzecia z lewej wchodzi w miejsce dotychczasowej żarówki, tak jak widać to w pozycji czwartej z lewej) : założone już zegary z nowym podświetleniem: widok na podświetlenie w nocy: Podświetlenie zegarka: też jest wsadzona niebieska dioda, do tego niebieska folia, efekt widać na ostatnim zdjęciu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domingez Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Ciekawa fotorelacja z montażu. Mam pytanie czy działa ci obrotomierz? Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MeteorKKR Posted April 6, 2011 Author Share Posted April 6, 2011 (edited) Dzięki. Własnie obrotek nie działa bo nie wiedziałem jak go podłączyć, ( w niektórych wersjach jest plug and play, czyli włożysz i działa) ale jak będę miał czas to się za jego popięcie też wezmę. Ewentualnie zawsze zostaje elektryk Edited May 10, 2011 by MeteorKKR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dakopi Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 (edited) A w jakich wersjach jest Plug&play? Namierzyłem licznik z obrotomierzem z Micry z 2001 roku, a moja jest z 2002. Gdyby to była tylko kwestia przełożenia zegarów to bym sie skusił Edited February 2, 2012 by dakopi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Fajnie zrobione. Ja u siebie jak się zrobi ciepło muszę wymontować zegary bo połowa żarówek już przepalona i ciemno na desce nocą jest. Ale ja zostanę przy fabrycznym kolorze podświetlania. Czy te diody faktycznie zdają dobrze egzamin? Czy lepiej dać zwykłe żarówki po prostu? Jaki koszt tych żarówek diodowych? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
demano Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 (edited) hmm dziwna sprawa... jak us iebie zakładałem licznik z obrotomierzem to był plug&play.. micra z 97 dostala licznik od super s z 94 i wszystko smigalo.. a sprawdzałeś wogole przed tymi kombinacjami czy czasami nie był plug&play ? Edited February 8, 2012 by demano Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walti Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Jeżeli nie działa obrotek trzeba poprowadzić kabelek od wtyczki przy aparacie zapłonowym (z tego co pamiętamniebieski kabelek ) do licznika. Nie ciąć kabla przy wtyczce, tylko odizolowaną końcówkę wsunąć do żeńskiej części złącza i już. Drugi koniec do 2 pinu lewej wtyczki w liczniku i koniec roboty. Jak dam radę to wrzucę zdjęcie. Pozdro. U mnie licznik na LED-ach wygląda jak na załączonym zdjęciu. Zrobiłem go razem z obrotkiem 3 lata temu i do dziś dziala bez zarzutu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dakopi Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Kupiłem licznik z obrotomierzem z Micry 1.3 z 2000 roku, po przełozeniu wszystko działa bez problemu, nie musiałem nic kombinować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walti Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Widocznie miałeś już pociągniętą instalację pod obrotek i tyle. W niektórych modelach brakuje tylko jednego kabelka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wlodarskis Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 (edited) Witam! Zakupilem sobie zegary z obrotkiem jednak brakuje mi impulsu od cewki (tego czarnego kabelka) wiem gdzie go wpiąc do licznika tzn w które miejsce jednak gdzie podpiac 2 strone? wiem ze gdziez w kebelki od cewki ale które? Prosze o pomoc Dobra poradziłem sobie. Wystarczy podpiąć sie pod kostke za aparatem zapłonowym u mnie byl to 3 kabelek od góry (biały) wpinasz i działa ( oczywiście 2 strone pod licznik w tą czarną lewa kostke przedostatni styk z lewej strony). Jednak wydaje mi sie ze zdeczke oszukuje obrotomierz ale to juz sprawa na poźniej:). Edited April 21, 2012 by Wlodarskis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted June 17, 2012 Share Posted June 17, 2012 Koledzy, wziąłem się w końcu za wymontowanie zegarów, bo szału dostaję już z działającym wyrywkowo obrotomierzem. Z reguły nie działa on w ogóle, ale jak się dociśnie zegary bardziej do deski (naciskając szybkę) to działa obrotek. Po zdjęciu daszku od zegarów, okazuje się że coś jest nie tak jak powinno z tą folią od tyłu zegarów, bo wystarczyło trochę nią poruszać i było wszystko OK, bez dociskania zegarów. Mam dwa pytania: - czy folia na tyle zegarów jest taka sama w wersji z obrotomierzem i bez obrotomierza - czy ma ktoś może odsprzedać kilka oprawek do małych żarówek (5-6 sztuk potrzebuję) Proszę o info tutaj albo na PW. Z góry dziękuję. Mój licznik, po odświeżeniu... Zdecydowałem się na zwykłe żarówki. W sumie, tylko dwie od podświetlenia działały, reszta spalona była, więc po tej ciemności jaka panowała na desce rozdzielczej, teraz można powiedzieć, że nocą mam przed sobą kulę światła :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kcezar Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 WItam Chcę wymienić spalowe żarówki, jednak po odkręceniu tych 2 śrubek - z prawej str kierownicy i tej po lewej, w jaki sposób zdjąć osłonę plastikową? Nie chciałbym połamać a jakoś cięzko idzie.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walti Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Bo masz jeszcze dwie wewnątrz osłony licznika na górze-zerknij na licznik od dołu i wszystko bedzie jasne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.