Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Dziwny dzwiek przy hamowaniu P11


Gość Kamilsr20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kamilsr20

Witam mam problem z primerka wersja 2.0 kombi mianowicie przy hamowaniu jak sie układ troche rozgrzeje to cos mi trze taki dzwiek jak sie koncza klocki ale klockow jest ponad połowa i sa firmy TRW wiec nie jakies badziewie nie wiem co to moze byc kolo sie nie grzeje ale ostatnio pojawil sie znany chyba wszystkim problem z abs ktory sie zapala i wyskakuje blad przy skreceniu koł nie wiem czy to moze miec cos wspolnego jedno z drugim wie ktos co to moze byc dodam ze tarcze nie sa jakies mocno zużyte prosze o pomoc pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić plastikowe osłony pod silnikiem/zderzakiem. Są dwie, przykręcane 4 śrubami: do zderzaka i do tego metalowego elementu na którym siedzi poduszka silnika - nie wiem jak to nazwać. Miałem dokładnie tak jak ty, przy czym nie wiedziałem o co chodzi, skąd to tarcie słychać, tylko przy hamowaniu. W końcu wypatrzyłem przypadkiem, że zgubiłem 3 z 4 śrub i osłona wisiała. Żeby nie było prosto, to osłona trzymała się dość sztywno, dopiero w czasie hamowania jak przód trochę się obniżał zaczynała łapać powietrze, które dociskało ją do ziemi i tarło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz wykluczyc ABS to odepnij jedną z wpinek od czujnika ABS-u wtedy kontrolka ABS bedzie się ciągle świecic a co za tym idzie nie bedzie działać. Mi terkocze podczas skrętu ale Ty masz chyba inny dźwięk.

Edytowane przez Depesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja mam inną zagadkę. Otóż po przełożeniu opon z zimowych na letnie pojawił się problem ściągania w prawo. Już chciałem jechać na geometrie kół ale mechanik powiedział żebym najpier zamienił koła przednie stronami. Pojechałem do wulkanizacji i na wstępie już mi gościu powiedział, że z tyłu mam lepsze opony niż z przodu więc nie zmieniając stron tylne koła poszły do przodu.

 

I na trasie niespodzianka samochód zaczął ściągać w lewo. Cały czas praktycznie muszę kontrować w prawo, dodatkowo pojawiły się drgania na kierownicy, przymałej prędkości robi szybkie ruchy w lewo w prawo. Wykonałem telefon do mechanika i stwierdził, że to nie może być zbieżność bo nie ściągałby w lewo przecież po zamianie. Dodatkowo zaparkowawszy pod domem zauważyłem, że koła są ustawione prosto a kierownica jest jakieś 30 stopni w lewo przekręcona. We czwartek odstawiam auto do mechanika i będzie kombinował. Mówił, że to może felgi. Na zimówkach jeździł bez żadnych problemów.

 

Primera P11 '99 1.6 benzyna+LPG.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność nie ale rozbieżność jak najbardziej. Możliwe ze masz coś pokrzywione w przednim zawieszeniu lub pogubiłeś śruby zawieszenia :devil: Nie zaliczyłeś jakiś większych dziur lub krawężników? Najpierw sprawdź zawieszenie później jedz na geometrie. Taka moja rada. Felgi maszz dystansami?

Edytowane przez Depesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem właśnie od wulkanizatora, trzeciego w tym sezonie. Mieli mi wyważyć przód bo poprzedni tylko przełożyli tyło do przodu. Stwierdzili, że opona jest płaska w jednym miejscu i to będzie wina opony. Nówki nie są, moje 3 sezony przejeździły i pewnie jeszcze u poprzednika. No ale najwyraźniej stan ogumienia powoduje uciążliwość w prowadzeniu, dodatkowo występuje dudnienie przy wyższej prędkości. Zbieżność odpada bo przecież w zime jeździło się idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przed przekładką ściągało w prawo i jak wytłumaczysz 30 stopniowy skręt kierownicy do w czasie jazdy na wprost? Poza tym jeżeli masz odpowiednie ciśnienie w oponie to nawet jak masz zdartą część bieżnika nie powinno auto samo skręcać. Nie daj sie naciągnąć wulkanizatorowi bo pewnie chce Ci nowe laczki opchnąć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem właśnie od wulkanizatora, trzeciego w tym sezonie. Mieli mi wyważyć przód bo poprzedni tylko przełożyli tyło do przodu. Stwierdzili, że opona jest płaska w jednym miejscu i to będzie wina opony. Nówki nie są, moje 3 sezony przejeździły i pewnie jeszcze u poprzednika. No ale najwyraźniej stan ogumienia powoduje uciążliwość w prowadzeniu, dodatkowo występuje dudnienie przy wyższej prędkości. Zbieżność odpada bo przecież w zime jeździło się idealnie.

 

Witam

 

Jezeli opona jest plaska w jednym miejscu tzn wychamowana to bedziesz mial przez to drgania na kierownicy oraz dudnienie przy wyzszych predkosciach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@depesz

Ale jak wytłumaczysz brak takich symptomów przy jeżdżeniu na zimówkach. Zimówki kupowałem wszystkie jednakowe 3 sezony temu i absolutnie nic się nie działo, jechał jak po sznurku. Od razu jak przełożyłem na letnie zaczęły się kłopoty. Przy zapalonym silniku kierownica reaguje prawidłowo, bez żadnych luzów także te 30 stopni to przesadziłem. Poprostu muszę cały czas kontrować w prawo bo ucieka. No nic, kupiłem już 2 szt. Yokohamy i po niedzieli będe wymieniał i zobaczymym co będzie się działo. 220zł/szt. także w miare przyzwoicie a opinie w miare pozytywne.

Edytowane przez bikerenko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pojechałem do wulkanizacji i na wstępie już mi gościu powiedział, że z tyłu mam lepsze opony niż z przodu więc nie zmieniając stron tylne koła poszły do przodu.

 

 

Dlaczego wulkanizator zaproponował założenie lepszych "butów" na przód -chyba jeżeli już masz słabsze to powinny być właśnie na przodzie-ale pewnie co gumiarz to inna teoria :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wulkanizator zaproponował założenie lepszych "butów" na przód -chyba jeżeli już masz słabsze to powinny być właśnie na przodzie-ale pewnie co gumiarz to inna teoria :D

 

jak mówią " co kraj to obyczaj" teorii na ten temat jest przynajmniej 15 milionów więc niema sensu dyskutować na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wulkanizator zaproponował założenie lepszych "butów" na przód -chyba jeżeli już masz słabsze to powinny być właśnie na przodzie-ale pewnie co gumiarz to inna teoria :D

 

Ja tam wulkanizatorem nie jestem i uwierzyłem fachowcowi. No nic wierze, że to opona i mam nadzieje, że po wymianie będze dobrze. Jeszcze tylko naprawa nieszczelnej klimy i mam nadzieje koniec kosztów na ten sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mówią " co kraj to obyczaj" teorii na ten temat jest przynajmniej 15 milionów więc niema sensu dyskutować na ten temat.

 

Ups sorry za OT...,ale dyskusja jak najbardziej (od tego jest forum :D )-tylko może nie koniecznie w tym temacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bikerenko jak zmienisz te laczki to daj znaka o co chodziło i czy jest poprawa. Kurde sam jestem ciekaw czemu tak Ci nyska kuleje.

Powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bikerenko jak zmienisz te laczki to daj znaka o co chodziło i czy jest poprawa. Kurde sam jestem ciekaw czemu tak Ci nyska kuleje.

Powodzenia !

 

Laczki z przodu zmienione i teraz jest spokój. Nie ma ściągania na którąkolwiek strone i nie występują drgania kierownicy przy prędkości ~50km/h. Nie ma dudnienia. Jednym słowem sukces. Całkowity koszt : 500 zł (opony Yokohama 195/60/15 460 zł 2 szt. + przekładka 40zł), bezproblemowa jazda bezcenne.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...