Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Dziwny dzwiek przy hamowaniu P11


Guest Kamilsr20
 Share

Recommended Posts

Guest Kamilsr20

Witam mam problem z primerka wersja 2.0 kombi mianowicie przy hamowaniu jak sie układ troche rozgrzeje to cos mi trze taki dzwiek jak sie koncza klocki ale klockow jest ponad połowa i sa firmy TRW wiec nie jakies badziewie nie wiem co to moze byc kolo sie nie grzeje ale ostatnio pojawil sie znany chyba wszystkim problem z abs ktory sie zapala i wyskakuje blad przy skreceniu koł nie wiem czy to moze miec cos wspolnego jedno z drugim wie ktos co to moze byc dodam ze tarcze nie sa jakies mocno zużyte prosze o pomoc pozdro

Link to comment
Share on other sites

Proponuję sprawdzić plastikowe osłony pod silnikiem/zderzakiem. Są dwie, przykręcane 4 śrubami: do zderzaka i do tego metalowego elementu na którym siedzi poduszka silnika - nie wiem jak to nazwać. Miałem dokładnie tak jak ty, przy czym nie wiedziałem o co chodzi, skąd to tarcie słychać, tylko przy hamowaniu. W końcu wypatrzyłem przypadkiem, że zgubiłem 3 z 4 śrub i osłona wisiała. Żeby nie było prosto, to osłona trzymała się dość sztywno, dopiero w czasie hamowania jak przód trochę się obniżał zaczynała łapać powietrze, które dociskało ją do ziemi i tarło.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chcesz wykluczyc ABS to odepnij jedną z wpinek od czujnika ABS-u wtedy kontrolka ABS bedzie się ciągle świecic a co za tym idzie nie bedzie działać. Mi terkocze podczas skrętu ale Ty masz chyba inny dźwięk.

Edited by Depesz
Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Ja mam inną zagadkę. Otóż po przełożeniu opon z zimowych na letnie pojawił się problem ściągania w prawo. Już chciałem jechać na geometrie kół ale mechanik powiedział żebym najpier zamienił koła przednie stronami. Pojechałem do wulkanizacji i na wstępie już mi gościu powiedział, że z tyłu mam lepsze opony niż z przodu więc nie zmieniając stron tylne koła poszły do przodu.

 

I na trasie niespodzianka samochód zaczął ściągać w lewo. Cały czas praktycznie muszę kontrować w prawo, dodatkowo pojawiły się drgania na kierownicy, przymałej prędkości robi szybkie ruchy w lewo w prawo. Wykonałem telefon do mechanika i stwierdził, że to nie może być zbieżność bo nie ściągałby w lewo przecież po zamianie. Dodatkowo zaparkowawszy pod domem zauważyłem, że koła są ustawione prosto a kierownica jest jakieś 30 stopni w lewo przekręcona. We czwartek odstawiam auto do mechanika i będzie kombinował. Mówił, że to może felgi. Na zimówkach jeździł bez żadnych problemów.

 

Primera P11 '99 1.6 benzyna+LPG.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Zbieżność nie ale rozbieżność jak najbardziej. Możliwe ze masz coś pokrzywione w przednim zawieszeniu lub pogubiłeś śruby zawieszenia :devil: Nie zaliczyłeś jakiś większych dziur lub krawężników? Najpierw sprawdź zawieszenie później jedz na geometrie. Taka moja rada. Felgi maszz dystansami?

Edited by Depesz
Link to comment
Share on other sites

Wróciłem właśnie od wulkanizatora, trzeciego w tym sezonie. Mieli mi wyważyć przód bo poprzedni tylko przełożyli tyło do przodu. Stwierdzili, że opona jest płaska w jednym miejscu i to będzie wina opony. Nówki nie są, moje 3 sezony przejeździły i pewnie jeszcze u poprzednika. No ale najwyraźniej stan ogumienia powoduje uciążliwość w prowadzeniu, dodatkowo występuje dudnienie przy wyższej prędkości. Zbieżność odpada bo przecież w zime jeździło się idealnie.

Link to comment
Share on other sites

No ale przed przekładką ściągało w prawo i jak wytłumaczysz 30 stopniowy skręt kierownicy do w czasie jazdy na wprost? Poza tym jeżeli masz odpowiednie ciśnienie w oponie to nawet jak masz zdartą część bieżnika nie powinno auto samo skręcać. Nie daj sie naciągnąć wulkanizatorowi bo pewnie chce Ci nowe laczki opchnąć :D

Link to comment
Share on other sites

Wróciłem właśnie od wulkanizatora, trzeciego w tym sezonie. Mieli mi wyważyć przód bo poprzedni tylko przełożyli tyło do przodu. Stwierdzili, że opona jest płaska w jednym miejscu i to będzie wina opony. Nówki nie są, moje 3 sezony przejeździły i pewnie jeszcze u poprzednika. No ale najwyraźniej stan ogumienia powoduje uciążliwość w prowadzeniu, dodatkowo występuje dudnienie przy wyższej prędkości. Zbieżność odpada bo przecież w zime jeździło się idealnie.

 

Witam

 

Jezeli opona jest plaska w jednym miejscu tzn wychamowana to bedziesz mial przez to drgania na kierownicy oraz dudnienie przy wyzszych predkosciach.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

@depesz

Ale jak wytłumaczysz brak takich symptomów przy jeżdżeniu na zimówkach. Zimówki kupowałem wszystkie jednakowe 3 sezony temu i absolutnie nic się nie działo, jechał jak po sznurku. Od razu jak przełożyłem na letnie zaczęły się kłopoty. Przy zapalonym silniku kierownica reaguje prawidłowo, bez żadnych luzów także te 30 stopni to przesadziłem. Poprostu muszę cały czas kontrować w prawo bo ucieka. No nic, kupiłem już 2 szt. Yokohamy i po niedzieli będe wymieniał i zobaczymym co będzie się działo. 220zł/szt. także w miare przyzwoicie a opinie w miare pozytywne.

Edited by bikerenko
Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Pojechałem do wulkanizacji i na wstępie już mi gościu powiedział, że z tyłu mam lepsze opony niż z przodu więc nie zmieniając stron tylne koła poszły do przodu.

 

 

Dlaczego wulkanizator zaproponował założenie lepszych "butów" na przód -chyba jeżeli już masz słabsze to powinny być właśnie na przodzie-ale pewnie co gumiarz to inna teoria :D

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego wulkanizator zaproponował założenie lepszych "butów" na przód -chyba jeżeli już masz słabsze to powinny być właśnie na przodzie-ale pewnie co gumiarz to inna teoria :D

 

jak mówią " co kraj to obyczaj" teorii na ten temat jest przynajmniej 15 milionów więc niema sensu dyskutować na ten temat.

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego wulkanizator zaproponował założenie lepszych "butów" na przód -chyba jeżeli już masz słabsze to powinny być właśnie na przodzie-ale pewnie co gumiarz to inna teoria :D

 

Ja tam wulkanizatorem nie jestem i uwierzyłem fachowcowi. No nic wierze, że to opona i mam nadzieje, że po wymianie będze dobrze. Jeszcze tylko naprawa nieszczelnej klimy i mam nadzieje koniec kosztów na ten sezon.

Link to comment
Share on other sites

jak mówią " co kraj to obyczaj" teorii na ten temat jest przynajmniej 15 milionów więc niema sensu dyskutować na ten temat.

 

Ups sorry za OT...,ale dyskusja jak najbardziej (od tego jest forum :D )-tylko może nie koniecznie w tym temacie...

Link to comment
Share on other sites

bikerenko jak zmienisz te laczki to daj znaka o co chodziło i czy jest poprawa. Kurde sam jestem ciekaw czemu tak Ci nyska kuleje.

Powodzenia !

Link to comment
Share on other sites

bikerenko jak zmienisz te laczki to daj znaka o co chodziło i czy jest poprawa. Kurde sam jestem ciekaw czemu tak Ci nyska kuleje.

Powodzenia !

 

Laczki z przodu zmienione i teraz jest spokój. Nie ma ściągania na którąkolwiek strone i nie występują drgania kierownicy przy prędkości ~50km/h. Nie ma dudnienia. Jednym słowem sukces. Całkowity koszt : 500 zł (opony Yokohama 195/60/15 460 zł 2 szt. + przekładka 40zł), bezproblemowa jazda bezcenne.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...