Gość Cubus Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Witam. Potrzebuję rady kogoś, kto przerabiał już temat:D Chcę wymienić górny łańcuszek, mam rozebraną pokrywę i boczną osłonkę i chcę, aby ktoś poradził mi, czy lepiej jest zrzucić koło pośrednie czy któreś trybko z wałka(sądzę, że zdjęcie koła pośredniego nic mi nie da, gdyż przed przesunięciem go ku górze przeszkodzi dolny łańcuch). Z góry dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 jestes pewien ze tylko gorny? jaki kupiles lancuch ? jaki napinacz? chodzi mi o jakosc. odkrecasz pokrywe zaworow zaznaczasz znaki na walkach i kolku posrednim odkrecasz napinacz sciagasz jedno koło z wałka odkrecasz kolo posrednie musisz sobie pomoc i podniesc delikatnie kolo posrednie ok 2 3 mm bo nie wyciagniesz lancucha odrysowujesz znaki na nowym lancuchu zakladasz nowy lancuch znowu podnoszac kolo posrednie zakladasz na to kolko ktore masz na walku. sciagniete kolo wkladasz w lancuch i ustawiasz sobie na klinie wałka. bierzesz klucz do lapy i krcisz walkiem dopoki nie wskoczy. zakladasz napinacz skrecasz wszystko do kupy i jazda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubus Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Napinacz mam z jc, łańcuch max top. Kolega, którego to auto, chce robić tylko to, więc szanuję jego wolę. Więc muszę zrzucić i z wałka, i pośrednie, no cóż Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 powodzenia! za 3 tys km bedziesz znowu wymieniał kiedys kupilem tez jakies denne zamienniki typu JC po 500km na łancuszku pokruszyły sie tulejki a z napinacza wyskoczył koreczek i cale cisnienie spieprzało bokiem co skutkowalo niedostatecznym smarowaniem wałkow i popychaczy. co dalej było mozesz sobie wyobrazic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 nie wymienia sie samego górnego, to nic nie da będzie szumiał dolny napinacz, ale wystarczy wymienić łańcuszki z napinaczami i slizgiem, bez kół zębatych, bedzie chodził jak nówka:) będziesz robił dwa razy, a pracy jest dużo, bo trzeba zdjąć miskę olejową, rure wydechową, łape silnika, koło pasowe,pokrywę z pompą oleju poszukaj w moih postach gdzies to opisywałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Przy "podciąganiu" koła pośredniego warto pamiętać, że jest ono smarowane ciśnieniowo olejem. To dlatego od czoła jest na nim "kropka", która określa jego właściwe położenie. Jeżeli wstawisz je żle to: - olej będzie się lał z bloku silnika, co spowoduje spadek jego ciśnienia; - koło pośrednie nie będzie właściwie smarowane, co zakończy szybko jego żywot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.