Guest Cubus Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Witam. Potrzebuję rady kogoś, kto przerabiał już temat:D Chcę wymienić górny łańcuszek, mam rozebraną pokrywę i boczną osłonkę i chcę, aby ktoś poradził mi, czy lepiej jest zrzucić koło pośrednie czy któreś trybko z wałka(sądzę, że zdjęcie koła pośredniego nic mi nie da, gdyż przed przesunięciem go ku górze przeszkodzi dolny łańcuch). Z góry dzięki za odpowiedź Link to comment Share on other sites More sharing options...
elektryk1e Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 jestes pewien ze tylko gorny? jaki kupiles lancuch ? jaki napinacz? chodzi mi o jakosc. odkrecasz pokrywe zaworow zaznaczasz znaki na walkach i kolku posrednim odkrecasz napinacz sciagasz jedno koło z wałka odkrecasz kolo posrednie musisz sobie pomoc i podniesc delikatnie kolo posrednie ok 2 3 mm bo nie wyciagniesz lancucha odrysowujesz znaki na nowym lancuchu zakladasz nowy lancuch znowu podnoszac kolo posrednie zakladasz na to kolko ktore masz na walku. sciagniete kolo wkladasz w lancuch i ustawiasz sobie na klinie wałka. bierzesz klucz do lapy i krcisz walkiem dopoki nie wskoczy. zakladasz napinacz skrecasz wszystko do kupy i jazda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cubus Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Napinacz mam z jc, łańcuch max top. Kolega, którego to auto, chce robić tylko to, więc szanuję jego wolę. Więc muszę zrzucić i z wałka, i pośrednie, no cóż Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
elektryk1e Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 powodzenia! za 3 tys km bedziesz znowu wymieniał kiedys kupilem tez jakies denne zamienniki typu JC po 500km na łancuszku pokruszyły sie tulejki a z napinacza wyskoczył koreczek i cale cisnienie spieprzało bokiem co skutkowalo niedostatecznym smarowaniem wałkow i popychaczy. co dalej było mozesz sobie wyobrazic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest majsterus Posted April 24, 2011 Share Posted April 24, 2011 nie wymienia sie samego górnego, to nic nie da będzie szumiał dolny napinacz, ale wystarczy wymienić łańcuszki z napinaczami i slizgiem, bez kół zębatych, bedzie chodził jak nówka:) będziesz robił dwa razy, a pracy jest dużo, bo trzeba zdjąć miskę olejową, rure wydechową, łape silnika, koło pasowe,pokrywę z pompą oleju poszukaj w moih postach gdzies to opisywałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
walti Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Przy "podciąganiu" koła pośredniego warto pamiętać, że jest ono smarowane ciśnieniowo olejem. To dlatego od czoła jest na nim "kropka", która określa jego właściwe położenie. Jeżeli wstawisz je żle to: - olej będzie się lał z bloku silnika, co spowoduje spadek jego ciśnienia; - koło pośrednie nie będzie właściwie smarowane, co zakończy szybko jego żywot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.