Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K11] 1,0 Wymiana górnego łańcucha rozrządu


Guest Cubus

Recommended Posts

Guest Cubus

Witam.

Potrzebuję rady kogoś, kto przerabiał już temat:D

Chcę wymienić górny łańcuszek, mam rozebraną pokrywę i boczną osłonkę i chcę, aby ktoś poradził mi, czy lepiej jest zrzucić koło pośrednie czy któreś trybko z wałka(sądzę, że zdjęcie koła pośredniego nic mi nie da, gdyż przed przesunięciem go ku górze przeszkodzi dolny łańcuch).

Z góry dzięki za odpowiedź:D

Link to comment
Share on other sites

jestes pewien ze tylko gorny? jaki kupiles lancuch ? jaki napinacz? chodzi mi o jakosc.

 

odkrecasz pokrywe zaworow

zaznaczasz znaki na walkach i kolku posrednim

odkrecasz napinacz

sciagasz jedno koło z wałka

odkrecasz kolo posrednie

musisz sobie pomoc i podniesc delikatnie kolo posrednie ok 2 3 mm bo nie wyciagniesz lancucha

odrysowujesz znaki na nowym lancuchu

zakladasz nowy lancuch znowu podnoszac kolo posrednie

zakladasz na to kolko ktore masz na walku.

sciagniete kolo wkladasz w lancuch i ustawiasz sobie na klinie wałka. bierzesz klucz do lapy i krcisz walkiem dopoki nie wskoczy.

zakladasz napinacz skrecasz wszystko do kupy i jazda

Link to comment
Share on other sites

Guest Cubus

Napinacz mam z jc, łańcuch max top.

Kolega, którego to auto, chce robić tylko to, więc szanuję jego wolę.

Więc muszę zrzucić i z wałka, i pośrednie, no cóż:D

Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

powodzenia! za 3 tys km bedziesz znowu wymieniał :)

 

kiedys kupilem tez jakies denne zamienniki typu JC po 500km na łancuszku pokruszyły sie tulejki a z napinacza wyskoczył koreczek i cale cisnienie spieprzało bokiem co skutkowalo niedostatecznym smarowaniem wałkow i popychaczy.

co dalej było mozesz sobie wyobrazic :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest majsterus

nie wymienia sie samego górnego, to nic nie da

będzie szumiał dolny napinacz,

ale wystarczy wymienić łańcuszki z napinaczami i slizgiem, bez kół zębatych, bedzie chodził jak nówka:)

 

będziesz robił dwa razy, a pracy jest dużo, bo trzeba zdjąć miskę olejową, rure wydechową, łape silnika, koło pasowe,pokrywę z pompą oleju

poszukaj w moih postach gdzies to opisywałem

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Przy "podciąganiu" koła pośredniego warto pamiętać, że jest ono smarowane ciśnieniowo olejem. To dlatego od czoła jest na nim "kropka", która określa jego właściwe położenie.

Jeżeli wstawisz je żle to:

- olej będzie się lał z bloku silnika, co spowoduje spadek jego ciśnienia;

- koło pośrednie nie będzie właściwie smarowane, co zakończy szybko jego żywot.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...