Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z gazem, strzały w filtrze powietrza!!!


Gość Thuger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik SR20DE 150 kucy. Witam, mój problem zaczął się dość niedawno bo jakieś 3 miesiące temu. Padł pierwszy strzał i rozwaliło mi gumkę która ma taką funkcje wprawdzie i przy wystrzale pęka uwalniając energie wybuchu.. Gumkę wymieniłem na cienką warstwę taśmy izolacyjnej. Od tamtej pory co raz to częściej pojawiały się wystrzały na wolnych obrotach podczas gwałtownego dodawania gazu. Na benzynie było wszystko ok do dzisiaj. Wymieniłem mianowicie kable na jakies porządne japońskie za 160zł, świece na NGK, kopułkę aparatu i palec.Regulacja z sondą w rurze wydechowej. Tak podpowiadali mi wszyscy gazownicy żeby wymienić cały zapłon i będzie git. No i dzisiaj jak strzeliło to rozerwało mi rurę doprowadzającą powietrze i po zaklejeniu już ani na gazie ani na benzynie nie chodzi tak jak trzeba, na wolnych obrotach wszystko gra ale nie chce żwawo wchodzić na wyższe obroty.. Szczelność jest na pewno ok, co może jeszcze być przyczyną wystrzałów jeśli zapłon jest ok, cewka?? może reduktor do regeneracji? Instalka ma już prawie 7lat i podejrzewam że nic nie było ruszane.. Proszę o podpowiedz, niech ktoś mnie nakieruje ewentualnie na jakieś pomocne tematy bo nic nie mogę znaleźć.. Instalacja jest prawdopodobnie brc ale nie wiem jak to sprawdzić, i nie jest to sekwencja zwykła rura doprowadza gaz do rury tej gdzie są właśnie wybuchy.. Czy warto kupić kabel diagnostyczny z softem za 50zł???

Edytowane przez thuger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba uwaliłeś przepływomierz, musisz pomierzyć i sprawdzić, i zakręć butlę i wtedy pojeździj na PB i zobacz czy jest OK, pewnie już reduktor puszcza i trzeba regenerować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli od tych wystrzałów mógł się zepsuć?? Bo wydaje mi się że tak jak by coś od tego wystrzału się zepsuło i koniec, ale wcześniej po wystrzałach też musiałem go porządnie przegazować żeby doszedł do siebie.. Tyle że teraz już nie chce dojść, źle chodzi i na gazie i na benzynie mimo że jest szczelnie na dolocie:/ A jak to można sprawdzić? Może kupie ten kabel diagnostyczny i w błędach wyjdzie diabeł..

Edytowane przez thuger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poco kabel drucik i błyskasz kody poczytaj w dziale zrób to sam strona główna Diagnozowanie silików ....

 

zwierasz 2 kable i mruga kodu check ...

 

pewnie rozwaliłeś przepływkę i możliwe że zła mieszanka robiła jaja ,,,a elektryka to potrafiła nawet strzelać na sekwencji ale to i na PB już strzelało ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy dolot powietrza jest szczelny, to podstawa. Minimalna ilość tzw. fałszywego powietrza powoduje strzały. Może to być przepływomierz, ale najpierw szczelność dolotu. Jednak jeśli nic z tych czynności nie pomoże to dobry gazownik i dobry gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Długo nie pisałem bo byłem za granicą i nissan stał.. Wróciłem i wymieniłem tą rure na dobra, sonda nowa magneti marelli dedykowana do tego modelu nie zadna uniwersalna.. Przepływka nowa i dalej to samo. Jak odpalam na zimnym silniku to wszystko chodzi cud malina. Po rozgrzaniu silnika gaz chodzi normalnie przyspiesza i wkreca sie dobrze tylko strzela z wolnych obrotow. Na benzynie znow pracuje rowno na wolnych ale nie chce sie wkrecac wyżej, jest bardzo słaby.. Może to jakis czujnik temperatury że na zimnym chodzi dobrze a po rozgrzaniu lipa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiego silnika nie założyli sekwencji? Zacznij od modernizacji instalacji gazowej bo taką jaką masz założoną to zapewne miałem w ładzie 2107 10 lat temu.

 

Daj nam foty tej instalacji.

Edytowane przez extradd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie znow pracuje rowno na wolnych ale nie chce sie wkrecac wyżej, jest bardzo słaby.

 

z zakręconą butlą od gazu???

 

tylko strzela z wolnych obrotow.

 

coś z regulacją gazu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiego silnika nie założyli sekwencji? Zacznij od modernizacji instalacji gazowej bo taką jaką masz założoną to zapewne miałem w ładzie 2107 10 lat temu.

 

Daj nam foty tej instalacji.

 

Ektradd dzieki za fachowa porade. To juz mogles napisac zebym sobie moze nowego nissana kupił, co??Ten samochod kupiłem z ta instalacja za 3000zł 2 lata temu i wszystko było cacy, na gazie jak i na benie chodził bardzo ladnie( instalacja ma juz 9 lat).. Koszt nowej instalacji przerasta wartosc tego samochodu wiec nie ma o czym mowic.. Zakręcałem gaz i jest bez zmian. Jak ten samochod kupiłem to mial ksiązkowe 8,5 sek do 100km/h na benzynie. Na gazie bylo 9 bo nie wchodzi na takie wysokie obroty(moze za male cisnienie gazu, :? nie wiem) ale furka smigala pieknie. Problem zacząl sie jak wymienilem sprzeglo pol roku temu, sam to robilem:) urwalem kabelek od sondy lambdy, pozniej wylecialy mi dwa popychacze przy paleniu gumy na drugi dzien od wymiany sprzegla (testowalem sprzeglo;) Podejrzewam ze to jakas pier**la jest bo wszystko jest wymienione, na gazie chodzi ladnie tylko przy ruszaniu od zeraz lubi strzelic z kolektora ssacego(efektem byla calkowicie zmasakrowana rura dolotowa). A na benzynie nie ma mocy, i ciekawe jest to ze jak jest zimny to chodzi normalnie do momentu jak sie rozgrzeje (jakies 5 min) i w momencie tak jakby mu 50km odjelo na benzynie i nie chce sie na obroty wkrecac.. Ach i instalacje regulowalem, Nie wiem moze cos poprzestawialem jak wymienialem sprzeglo, musialem pozdejmowac pare rzeczy lacznie z aparatem zaplonowym, ale zrobilem kreske takze ustawiony jest tak jak byl..

 

 

Tutaj jest link do filmiku jak mierzylem przyspieszenie, wyszło bokiem bo telefon byl przyczepiony do kierownicy:) Ale najawazniejsze widac, mozna zmierzyc ile bylo do setki...

Edytowane przez thuger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli strzela to są nie domagania zapłonu. Weź w ciemnościach odpal auto,popsikaj wodą przewody WN i przyłóż coś metalowego do nich i do bloku silnika (przerwa z 1-2mm) i zobacz czy iskrzą. Że nowe świece czy kable to nie znaczy że dobre, sam przekonałem się na przewodach WN. W życiu nie paliłem gumy i nie będę tak katować auta i jest to nie normalne żeby wyleciały przy tym popychacze, coś musiałeś źle złożyć, albo nasi już tam wcześniej byli. Podjedź gdzieś by ustawili Ci zapłon, albo sam spróbuj przestawiać i testować. To że auto kosztowało 3000zł nie usprawiedliwia Cię że nie masz do niego dokładać. Jak będziesz je traktował tak samo ono będzie Ciebie traktować :)

 

PS. Jeżeli strzela w dolocie to pomyśl jakim cudem dochodzi tam do zapłonu, logicznym jest że miejsce zapłonu czyli cylinder powinno być zamknięte przez zawory. Czyli albo źle ustawiony zapłon albo coś z zaworami, ewentualnie z rozrządem. Obstawiam raczej zapłon, chociaż miałeś małe "alo z popychaczami". Ja to tak rozumuję.

Edytowane przez extradd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dzisiaj parownik od gazu i pojechałem wyregulować instalke w nadzieji ze to byla przyczyna:p Niestety przy regulacji strzelilo.. Niby wyregulowana insttalka ale strzela, wiec pojechalem w koncu do mechanika wyregulowac i sprawdzic ten caly zaplon.. Okazalo sie ze mikser ktory zamocowany jest do przepustnicy wogole sie ledwo trzyma i tam lapal lewe powietrze... Kupilem specjalny silikon, uszczelke pomiedzy przepustnice a kolektor dolotowy i jutro beda wyniki. Ledwo wyjalem ta przepustnice, masakrycznie ciezkie dojscie do tych wezykow wody pod spodem... nie wiem jak to zloze:) Od razu jak to zaloze to jade ustawic zaplon ale niby tam zaplon sie sam ustawia, tak jest w ksiazce i tak mechanicy mowili, ze mozna ustwic ale sam sie reguluje:???

 

PS.. Po wymianie bebechow z parownika czyli regeneracji^^ Zauwazylem wyrazna poprawe osiagow na gazie:) Bynajmniej to milo..

 

Temat zamknięty:)):dribble: Powodem strzałów w przepustnicy była nieszczelność pomiedzy mikserem a przepustnicą. Żaden gazownik nie wiedział o co chodzi, na żadnym forum nie było wskazówki. Nigdy bym nie wpadł na to że ten zasrany mikser moze byc montowany na silikonie którego po tylu latach juz po prostu nie bylo. Jeden madry gośc mechanik z czestochowy wziął słuchawki medyczne pobadal i wykminił... Nic za to nie wziął Pan Remik

Powiedział co trzeba zrobic i działa. Uszczelkę pomiedzy kolektorem dolotowym a przepustnica tez mi kazal wymienic.. Dzisiaj robilem trase czestochowa opole i przy jedzie ( wyprzedzam kazdego) ale raczej spokojnie do 160km/h spalił mi 10l gazu:) Polecam ten caly material dla tych ktorzy beda mieli podobne problemy... :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...