Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy to aku padł?


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem... samochód mi nie kręci (N14 93 r. gaźnik), ale światła, kontrolki sie palą. po przekręceniu kluczyka w pierwsza pozycje już zwróciłem uwagę, że dziwnie słabo pali sie kontrolka aku. po dalszym przekręceniu okazało się ze moje obawy się potwierdziły i auto nie kręci wogóle. i czy to może być aku skoro są światła? ta kontrolka mnie troche na to naprowadza, że słabo świeci (reszta normalnie) i od razu mi to przyszło na mysl, no ale te światła....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź może czy przewody ma altku i rozruchu są dokręcone i całe.

 

i czy klemy dobrze na aku siedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze wziac miernik uniwersalny i sprawdzic jakie jest napiecie na akumulatorze na zgaszonym silniku. Powinno pokazac ponad 12V ( 12,4-12,8 V) . Jesli jest nizsze od 12 V to masz wyladowany akumulator.

 

A klemy i polaczenie tez maja byc podokrecane jak napisal kolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze wziac miernik uniwersalny i sprawdzic jakie jest napiecie na akumulatorze na zgaszonym silniku. Powinno pokazac ponad 12V ( 12,4-12,8 V) . Jesli jest nizsze od 12 V to masz wyladowany akumulator.

 

A klemy i polaczenie tez maja byc podokrecane jak napisal kolega.

 

 

jak sie okazało to jednak aku padł. od kabli odpalił, a po przejechaniu 20 km nadal odpala. musze go wiec naladowac. dzieki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzic alternator czy laduje akumulator. tak jak napisal kolega wyzej czy jak jedziesz to swieci CI sie kontrolka od akumulatora. Teraz trzeba wziac znowu miernik i na chodzacym silniku (troche zwieksz obroty ) ma pokazac napiecie ponad 14 V ale nie wiecej niz 14,5. jesli pokaze 14 tez bedzie dobrze. Mierzysz w ten sposob ze ustawisz na mierniku na napiecie stale i odpowiedni zakres napiecia . Teraz plus miernika do plusa akumulatora , a minus miernika do minusa akumulatora . Odczytujesz napiecie i oceniasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nedvedstu

napięcie powinno ocsylować między 14,2 V a 14,5 V

wtedy jest dobrze...

 

druga sprawa, czasem jak alternator za mało ładuje poniżej 13,7 V (minimalny zakres), to kontrolka aku zaczyna pulsować delikatnie się świeci... dlatego wieczorem sprawdź to sobie, bo mierniki czasem też okłamują a po kontrolce to widać... jak będzie wyłączona to jak ok

 

jeżeli to nie pomaga, to podkręcamy naciąg paska na śrubie reg w korpusie alternatora i srubie na prowadnicy...

 

dale nie ładuje... to trzeba rzucić okiem na szczotki w alternatorze... bo mogły się wytrzeć, a zawsze lepiej je wymienić (koszt ok. 10-15 zł)

 

powyższe czynności każdy w domu może sprawdzić bez problemu... ale jak dalej problem będzie to zostają w praktyce 2 rzeczy, które już powinien sprawdzić jakiś ekektryk czy też dobry mechanik :

 

pierwsza - przekaźnik alternatora mógł się spalić (koszt ok 30-40zł),

druga - spalone uzwojenia na alternatorze, co wiąże się z wymianą (koszt od 100zł - za używke... do 250-300zł za nowy)

 

To wszystko jeżeli chodzi o ładowanie... miałem problem w swoim autku i tak też postępowałem jak napisałem.

Mam nadzieje, że komuś się to przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rady ale kontrolka sie nie swieci, a aku jest juz stary (8 lat) i nawet prostownikiem nie bardzo chce sie naladowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...