dubik77 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Co prawda tematów o kontrolkach parę już mamy, ale kazdy z nich dotyczy konkretnej - jednej, a ja chciałem prozmawiac ogólnie i stąd nowy temat. Z innego tematu pożyczyłem sobie zdjęcie i chciałem podpytać co to za kontrolka (ta z zaznaczonego kółka), raczej się z nią niespotkałem. Przy okazji podpytam o kontrolkę ostrzegawczą blokady kierownicy (instrukcja 2-13 i 2-14). Kilkukrotnie próbowałem ją u siebie wypatrzyć i choć kierownica była prawidłowo zablokowana to kontroli nie widziałem. Macie ją u sobie ... w jakim miejscu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xkowal Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Podczas jazdy przy tej "dźwigni zmiany biegów" pokazują się strzałki w góre/w dół sugerujące zmiane biegów. U mnie przy 50km/h sugeruje już wrzucenie 5 biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub501 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Z (małego) doświadczenia: powyżej 2tyś obrotów, strzałka w górę, sugerująca zmianę na wyższy bieg. Zaskoczyło mnie to szczególnie, gdy pojawiła się strzałka zmiany na wyższy bieg, na 5biegu, a ja mam pięciobiegową skrzynię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelsti Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 (edytowane) Z (małego) doświadczenia: powyżej 2tyś obrotów, strzałka w górę, sugerująca zmianę na wyższy bieg. Zaskoczyło mnie to szczególnie, gdy pojawiła się strzałka zmiany na wyższy bieg, na 5biegu, a ja mam pięciobiegową skrzynię ja zauważyłem, że jak się pojedzie przez chwile trochę agresywniej to strzałka do góry pokazuje się przy ok 2500 może złudzenie ale 2-3 razy to zauważyłem ze strzałką przy 5 biegu to nie wiem bo mam skrzynie 6 Przy okazji podpytam o kontrolkę ostrzegawczą blokady kierownicy (instrukcja 2-13 i 2-14). Kilkukrotnie próbowałem ją u siebie wypatrzyć i choć kierownica była prawidłowo zablokowana to kontroli nie widziałem. Macie ją u sobie ... w jakim miejscu ? Jeśli chodzi Ci o "lampkę ostrzegawczą blokady kierownicy" to mi się coś takiego wyświetla taki obrazek i napis na całym ekranie komputera pokładowego po naciśnięciu pokrętła(inteligentny kluczyk) przy stacyjce, szczególnie się wyświetla jak zostawiłem auto na kołach skręconych i na sucho po wyłączeniu silnika już kręciłem kierownicą, żeby ją zablokować. Edytowane 7 Kwietnia 2011 przez pavelsti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur07 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Z (małego) doświadczenia: powyżej 2tyś obrotów, strzałka w górę, sugerująca zmianę na wyższy bieg. Zaskoczyło mnie to szczególnie, gdy pojawiła się strzałka zmiany na wyższy bieg, na 5biegu, a ja mam pięciobiegową skrzynię O to coś ciekawego, jadąc na 5 biegu,jeszcze nigdy strzałka sugerująca zmianę biegu na wyższy się nie pojawiła. Ale może jeszcze wszystko przede mną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ahhh Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 ja mam taie pytanie czy w kazdym qashqaiu powinny sie pojawiac te strzałki ktory bieg powinen byc?ps Ja tego nie mam. i-way 1.6 ben Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Co prawda tematów o kontrolkach parę już mamy, ale kazdy z nich dotyczy konkretnej - jednej, a ja chciałem prozmawiac ogólnie i stąd nowy temat. Z innego tematu pożyczyłem sobie zdjęcie i chciałem podpytać co to za kontrolka (ta z zaznaczonego kółka), raczej się z nią niespotkałem. Przy okazji podpytam o kontrolkę ostrzegawczą blokady kierownicy (instrukcja 2-13 i 2-14). Kilkukrotnie próbowałem ją u siebie wypatrzyć i choć kierownica była prawidłowo zablokowana to kontroli nie widziałem. Macie ją u sobie ... w jakim miejscu ? Taką kontrolkę i wskażnik zmiany mają chyba tylko benzynowe ja u siebie w 2,0 dci nie widziałem albo jestem slepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Jeśli chodzi Ci o "lampkę ostrzegawczą blokady kierownicy" ... Właśnie o taką kontrolkę mi chodzi. W instrukcji jest ona zobrazowana, ale nigdy jej w aucie nie widziałem. To samo dotyczy tej sygnalizującej zmianę biegu ... również jej w aucie nie mam, a i w instrukcji nie odnalazłem. Pytanie czy Wy macie QQ EURO5 czy EURO4 ? ... A może te kontrolki gdzieś sie włącza i wyłącza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Fiuk Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) ; Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez fjerzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 dziwię się zdziwieniu. Piąty bieg przy 50 km to norma w konwencjonalnej jeździe. Rajdu czy wyścigu by się tak nie wygrało, ale wypadku, to już da się uniknąć . taka jazda na zbyt niskich obrotach nie sprzyja silnikowi - jest bardzo nie wskazana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Fiuk Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) Podczas jazdy przy tej "dźwigni zmiany biegów" pokazują się strzałki w góre/w dół sugerujące zmiane biegów. U mnie przy 50km/h sugeruje już wrzucenie 5 biegu Dziwię się zdziwieniu. Piąty bieg przy 50 km/h to norma w konwencjonalnej jeździe. Rajdu czy wyścigu, to by się w ten sposób wygrać nie dało, ale uniknąć wypadku dużo łatwiej . taka jazda na zbyt niskich obrotach nie sprzyja silnikowi - jest bardzo nie wskazana Ciekawa teza. Jak by to napisał szejk, właściciel pól naftowych, to bym rozumiał. A tak nie rozumiem. jeżdżę mnóstwo lat nigdy nie dobiłem silnika czy sprzęgła, nawet opon nie umiem dobrze zedrzeć. Czy możesz merytorycznie uzasadnić ten pogląd? Przecież to słychac i czuć, kiedy można wpić wyższy bieg. A wbijac go trzeba najszybciej jak to tylko jest możliwe. Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez fjerzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xkowal Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Dziwię się zdziwieniu. Piąty bieg przy 50 km/h to norma w konwencjonalnej jeździe. Rajdu czy wyścigu, to by się w ten sposób wygrać nie dało, ale uniknąć wypadku dużo łatwiej . Normą nie jest w silniku benzynowym jazda z 1500obr/min - to nie diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro73 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Wy tu jakieś "pitu-pitu": zapala mi się jakaś kontrolka lub nie, a dla mnie sama praca drążka zmiany biegów to jakiś koszmar - jakbym mieszał kijem w wiadrze z kulami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Fiuk Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) Normą nie jest w silniku benzynowym jazda z 1500obr/min - to nie diesel Kolego, mnie nie są potrzebne tezy, tyko uzasadnienia (dowody), bo najzwyczajniej ich nie znam. A to, że "ktoś powiedział", wybacz, na mnie nie działa. Wiem co mówię, bo nie działa nawet jak mówią miliony i to przez wieki. Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez fjerzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Dziwię się zdziwieniu. Piąty bieg przy 50 km/h to norma w konwencjonalnej jeździe. Rajdu czy wyścigu, to by się w ten sposób wygrać nie dało, ale uniknąć wypadku dużo łatwiej . Ciekawa teza. Jak by to napisał szejk, właściciel pól naftowych, to bym rozumiał. A tak nie rozumiem. jeżdżę mnóstwo lat nigdy nie dobiłem silnika czy sprzęgła, nawet opon nie umiem dobrze zedrzeć. Czy możesz merytorycznie uzasadnić ten pogląd? Przecież to słychac i czuć, kiedy można wpić wyższy bieg. A wbijac go trzeba najszybciej jak to tylko jest możliwe. jeżdząc w ten sposób możesz narazać silnik i jego elementy na przedwczesne zużycie jak np. układ korbowo tłokowy, łańcuch rozrzadu, koło dwumasowe etc ot poprostu - zaoszczedzisz kilka zł na paliwie [pozornie bo spalanie wbrew pozorom nie zalezy od obrotów] -to wydasz w przyszłości naprawe innych elementów [czego oczywiscie niezyczę] Generalnie - wato jezdzic ekonomicznie - ale podchodzic do tego z rozsądkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Taką kontrolkę i wskażnik zmiany mają chyba tylko benzynowe ja u siebie w 2,0 dci nie widziałem albo jestem slepy. Rodzaj silnika benzyna/dci nie ma raczej znaczenia, ponieważ pavelsti ma właśnie silnik dci ... i kontrolkę ma. Znaczenie musi być po stronie euro4 i euro5. U mnie na wyświetlaczu wogle nie ma miejsca na tą kontrolkę waszka, a kontrolka blokady kierownicy pokazuje Ci się ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Payne79 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Rodzaj silnika benzyna/dci nie ma raczej znaczenia, ponieważ pavelsti ma właśnie silnik dci ... i kontrolkę ma. Znaczenie musi być po stronie euro4 i euro5. U mnie na wyświetlaczu wogle nie ma miejsca na tą kontrolkę waszka, a kontrolka blokady kierownicy pokazuje Ci się ? Potwierdzam. Kontrolka zmiany biegów jest w EURO 5. Posiadam 2.0 dci i u mnie występuje. Zmianę na piąty bieg pokazuje przy około 70 km a szósty przy 85 km/h. Pokazuje również kiedy trzeba zredukować bieg (obroty około 1500 przy wysokich biegach 1200-1300 przy niskich) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michal KJ Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 jeżdząc w ten sposób możesz narazać silnik i jego elementy na przedwczesne zużycie jak np. układ korbowo tłokowy, łańcuch rozrzadu, koło dwumasowe etc ot poprostu - zaoszczedzisz kilka zł na paliwie [pozornie bo spalanie wbrew pozorom nie zalezy od obrotów] -to wydasz w przyszłości naprawe innych elementów [czego oczywiscie niezyczę] Generalnie - wato jezdzic ekonomicznie - ale podchodzic do tego z rozsądkiem Mógłbyś to kolego czym podeprzeć? jakieś wykresy albo badania? Mnie się wydaje, że inżynierowie w fabryce wiedzieli jak skalibrować algorytm włączania się strzałki. Zliczanych jest dużo więcej parametrów niż tylko obroty. Popróbuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Potwierdzam. Kontrolka zmiany biegów jest w EURO 5. Posiadam 2.0 dci i u mnie występuje. Zmianę na piąty bieg pokazuje przy około 70 km a szósty przy 85 km/h. Pokazuje również kiedy trzeba zredukować bieg (obroty około 1500 przy wysokich biegach 1200-1300 przy niskich) Kolego , jeżeli to możliwe to zamieść zdjęcie komputera wskazującego bieg. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Fiuk Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Kolego , jeżeli to możliwe to zamieść zdjęcie komputera wskazującego bieg. Dzięki Dubik77 zamieścił ciut wyżej, zobaczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelsti Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) Kolego , jeżeli to możliwe to zamieść zdjęcie komputera wskazującego bieg. Dzięki ja też chce zamieścić jutro z samego rana będę jechał to jak nie zaśpię to spokojnie wyjdę i porobię zdjęcia i kontrolki blokady jak się akurat wyświetli i zmiany biegów i auta na letnich 18" (choć większość pewnie ma takie same felgi ale dla mnie to jest super widok) Dubik77 zamieścił ciut wyżej, zobaczysz. Kolega Waszka chyba prosił o zdjęcie w jaki sposób wskazuje komputer bieg tzn. pokazuje strzałkę w górę i w dół - przynajmniej ja to tak zrozumiałem To teraz wychodzi - producent zrezygnował w modelach EURO 5 z pokazywania komunikatu Oil Ok ale wprowadził sugerowanie biegu A ja przesiedziałem 2 godziny w serwisie wraz z kierownikiem i mechanikiem żeby rozgryźć temat. Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez pavelsti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Fiuk Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 (edytowane) ja też chce zamieścić jutro z samego rana będę jechał to jak nie zaśpię to spokojnie wyjdę i porobię zdjęcia i kontrolki blokady jak się akurat wyświetli i zmiany biegów i auta na letnich 18" (choć większość pewnie ma takie same felgi ale dla mnie to jest super widok) Kolega Waszka chyba prosił o zdjęcie w jaki sposób wskazuje komputer bieg tzn. pokazuje strzałkę w górę i w dół - przynajmniej ja to tak zrozumiałem To teraz wychodzi - producent zrezygnował w modelach EURO 5 z pokazywania komunikatu Oil Ok ale wprowadził sugerowanie biegu A ja przesiedziałem 2 godziny w serwisie wraz z kierownikiem i mechanikiem żeby rozgryźć temat. O tyle trudno dać zdjęcie z strzałką góra dół, bo to możliwe tylko w ruchu. Ale to banał. pokazuje się odpowiedni trójkącik, skierowany wierzchołkiem albo do góry albo na dół. Nie ma nic nadzwyczajnego (choć to może być pomocne). Komunikat Oil OK, jeśli pamiętam pokazuje się jako jeden z pierwszych po naciśnięciu klawisza (i) na kierownicy (klawisz ten można naciskać kilka razy, pokazuje różne parametry). Można też sprawdzić stan (poziom) oleju, wciskając przycisk resetu licznika kilometrów dziennych. Ale mówię z głowy, nie pamiętam b. dokładnie. Edytowane 9 Kwietnia 2011 przez fjerzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelsti Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 (edytowane) O tyle trudno dać zdjęcie z strzałką góra dół, bo to możliwe tylko w ruchu. Ale to banał. pokazuje się odpowiedni trójkącik, skierowany wierzchołkiem albo do góry albo na dół. Nie ma nic nadzwyczajnego (choć to może być pomocne). Komunikat Oil OK, jeśli pamiętam pokazuje się jako jeden z pierwszych po naciśnięciu klawisza (i) na kierownicy (klawisz ten można naciskać kilka razy, pokazuje różne parametry). Można też sprawdzić stan (poziom) oleju, wciskając przycisk resetu licznika kilometrów dziennych. Ale mówię z głowy, nie pamiętam b. dokładnie. Wiem, że tak powinno być ale ja mam model z końca października i tej opcji wyświetlania niema zresztą (późniejsze modele też nie mają) problem poruszany już w dziale o poziomie oleju albo jakimś o podobnej nazwie ale dzięki za informacje i dobrze pamiętasz Tak się prezentuje ikona zablokowanej kierownicy a tak strzałki sugerujące zmianę biegu w górę i w dół Edytowane 9 Kwietnia 2011 przez pavelsti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Właśnie o taką kontrolkę mi chodzi. W instrukcji jest ona zobrazowana, ale nigdy jej w aucie nie widziałem. To samo dotyczy tej sygnalizującej zmianę biegu ... również jej w aucie nie mam, a i w instrukcji nie odnalazłem. Pytanie czy Wy macie QQ EURO5 czy EURO4 ? ... A może te kontrolki gdzieś sie włącza i wyłącza ? Nie wiem jak w Dieslach, ale w QQ Euro 5 BZ 1,6 Visia; strzałka zalecająca zmianę biegu jest i była od odbioru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Decanus Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Wiem, że tak powinno być ale ja mam model z końca października i tej opcji wyświetlania niema zresztą (późniejsze modele też nie mają) problem poruszany już w dziale o poziomie oleju albo jakimś o podobnej nazwie ale dzięki za informacje i dobrze pamiętasz Tak się prezentuje ikona zablokowanej kierownicy a tak strzałki sugerujące zmianę biegu w górę i w dół Przydatna funkcja. Czy w EURO 5 powiększyli display pomiędzy zegarami w stosunku do EURO 4, aby zmieścić wskaźnik zmiany biegów? Jeżeli nie, to przy takim samym wyświetlaczu pewnie możliwy byłby w serwisie upgrade softu komputera. pzdr.D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.