Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] słabe przyspieszenie


Gość rafał walczak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rafał walczak

panowie pomocy,

 

miałem okazję przejechać się dziś po trasie i strasznie się zmartwiłem przyspieszeniem samochodu

od 0-100 jakieś 15 sekund , strasznie wolno wchodzi na obroty

prędkość max wyciągnąłem 180, poszła by więcej tylko baba się darła

na luzie obroty ochoczo wskakują na 6,5 tys, na biegach też tylko bardzo, bardzo!!!!!!!!!!!!! wolno

co może być przyczyną, wszystkie filtry i świece nowe

pomocy

 

dodam że na codzień jazda tylko po wawie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle tez ze to moze byc przeplywomierz. Zczytaj bledy . A jesli chodzi o kobiete w aucie to ja juz mam to za soba. Albo komentuje i wysiada albo siedzi cicho i jedzie. Chociaz ja takich predkosci swoim nie rozwijam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafał walczak

spalanie w normie ok.8 trasa, 10-11 miasto koła się nie grzeją

na jedynce i dwójce jeszcze idzie ale dalej tragedia

autko się rozpędza tylko wolno

 

jestem zielony jeśli chodzi o sprawdzanie napięć czy diagnostykę a nie chciał bym od razu wydawać pieniędzy w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego prosze wejsc w primere dzial ogolny i tam bedzie link zaznaczony na niebiesko Tricki i sztuczki primera i nie tylko. Tam bedziesz mial link jak sprawdzic przeplywomierz dla silnka 2 litrowego . Poczytac pomierzyc i albo bedzie dobry albo wymiana lub ewentualnie czyszczenie. Czesc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprecyzować? Na 1. i 2. biegu auto się wkręca na obroty i dobrze przyspiesza ale na wyższych biegach już nie? Czy po prostu nie kręcisz go aż tak wysoko na 1. i 2.? Nie chcę krakać, ale jak ludzie tutaj pisali o utracie dynamiki nie na wszystkich biegach (zwykle szło to w dół, tzn najpierw nie jechał, słabo się rozpędzał na 5., potem na 5. i 4. itd.), to się kończyło wymianą rozciągniętego łańcucha rozrządu. Sprawdź przepływomierz i będziesz wiedział więcej. Moje auto na początku też miało lekkiego muła (takie było moje subiektywne odczucie, że coś nie czuć tych 140 koni), ale pojeździłem z tydzień z nogą w podłodze i mu wigor wrócił. Nie wiem czy to kwestia kompa czy takiego "przepalenia" silnika, wydechu na wysokich obrotach, w każdym razie jazda w stylu dziadka na niedzielnym spacerze non stop na pewno autu nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafał walczak

2001 rok przebieg ok 190tys. może i niepotrzebnie panikuję ale czytam o przyspieszeniu primerek i wydaje mi się że jest troszkę mułowata

może to efekt ciągłego stania w warzsawskich korkach codziennie

 

na marginesie

czy za wszystkie dolegliwości tego samochodu odpowiada przepływomierz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2001 rok przebieg ok 190tys. może i niepotrzebnie panikuję ale czytam o przyspieszeniu primerek i wydaje mi się że jest troszkę mułowata

może to efekt ciągłego stania w warzsawskich korkach codziennie

 

na marginesie

czy za wszystkie dolegliwości tego samochodu odpowiada przepływomierz?

 

Za większość związaną z przyśpieszaniem i mułowatością -taki urok :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2001 rok przebieg ok 190tys. może i niepotrzebnie panikuję ale czytam o przyspieszeniu primerek i wydaje mi się że jest troszkę mułowata

może to efekt ciągłego stania w warzsawskich korkach codziennie

 

na marginesie

czy za wszystkie dolegliwości tego samochodu odpowiada przepływomierz?

 

z uszkodzą przepławką miałem problem wyprzedzić Stara, mi padła przy 140 tys km. 2.0 powinien konkretnie się zbierać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja zwija asfalt, ale już ją trochę ogarnąłem. Wszystkie płyny, filtry, cały zapłon, nowe sprzęgło, czyszczenie przepustnicy (przepływki nie ruszałem i chyba tak zostanie) do tego teraz szersze opony. Jeszcze wydech został do zrobienia. Poza tym, Primerka na wyższych biegach odpycha się zacnie nie od 3 tys., a od 4,5... Przynajmniej jeśli chodzi o 4ty i 5ty bieg.

U mnie szczególnie po zapłonie (nowa kopułka, palec, kable) bardzo poszło na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

polecam włożyć dobry filtr powietrza - ostatnio zmieniłem z Filtron (czy no name?) na MANa - czuć różnice - w spalaniu też (tzn jest lepiej tj. ekonomiczniej)

Podstawowa różnica - MANa ma ze dwa razy więcej żeber co daje większą powierzchnię (róznica w cenie 22 do 30 - dawno się zwróciła - wróciłem do 12L LPG po mieście, było 14) :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość rafał walczak

troszkę odświeżam

 

panowie właśnie wymieniłem przepływomierz na nowy i nie ma żadnej różnicy.

czy po wymianie przepływomierza należy zastosować jakąś procedurę?

co w tym samochodzie odpowiada jeszcze za moc?

ostatnio z trudem rozpędziłem autko do 170km/h

spalanie jest w normie, więc chyba nie sonda lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może skoro pisałeś że dużo stoisz w korkach masz katalizator niedrożny,zabity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na mnie to zostaje katalizator (zapchany?), źle ustawiony zapłon (zbyt opóźniony, albo już w słabym stanie kopułka i palec), no i generalnie trochę pasuje też filtr paliwa, ale pisałeś, że wszystkie filtry wymieniane były... No i ew. nieszczelny dolot w którymś miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafał walczak

co z tym katalizatorem? do usunięcia?

droga taka operacja? a jakie koszta jakby to był zapłon?

 

dziś diagnostyka pokazała błąd czujnika spalania stukowego, po wykasowaniu błąd się już nie pojawia,ale poprawy też nie ma

jak zdiagnozować przypchany katalizator?

lambda sprawdzana, pracuje prawidłowo

ma ktoś jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten zapłon jak jest ustawiony? Ustawienie fabryczne to ok 15o (wg instrukcji ma być 15o +/- 2o) i wygląda tak, że śruba aparatu jest mniej więcej pośrodku fasolki do regulacji. Pytam o to, bo skądś się ten błąd spalania stukowego wziął, jak zapłon był zbyt przyspieszony i komputer opóźnił to może być mniejsza moc, jak jest za bardzo opóźniony to też auto będzie słabe.

Z katem to niestety nie pomogę, ale może trzebaby rozebrać i po prostu obejrzeć? W jakimś zakładzie od wydechów na pewno by poradzili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaz niektorzy pisza zeby wywalic( odpiac ) spalania stukowego to ja jednak bym szukal innego. Oczywiscie gdy zrobisz jeszcze raz autodiagnostyke i blad powroci. . Natomist katalizator czy jest zapchany sprawdzisz wykrecajac go i zobaczysz czy w ogole jest jakis przeswit w srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...