Gość Pawloszka Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam wszystkich. Od dłuższego czasu (a w zasadzie to nie wiem od kiedy) układ w mojej primerce dziwnie się zachowuje czyli wygląda to następująco: Po odpaleniu auta jadąc wolno 0 - 70 km/h za każdym razem gdy nacisnę na pedał hamulca czuję i słyszę chrupotanie jakby abs się załączał - nie ważne czy jadę 5km/h czy 60km/h, oprócz tego przy wolnej jeździe po osiedlowych uliczkach da się słyszeć jakby coś obcierało o tarczę hamulcową z przodu (tak mi się wydaje, że z przodu) i dzieje się tak do czasu aż przekroczę 70km/h. Po przekroczeniu tej prędkości pojawia się kontrolka abs-u a na monitorze komunikat, że abs nie działa poprawnie ale nie ma to wpływu na układ hamulcowy, nie słychać już chrobotania abs-u ani odgłosów obcierania. Sprawdziłem czy działa wtedy abs na śliskiej nawierzchni - niestety nie Moje pytanie kieruję do doświadczonych posiadaczy p12 i nietylko. Czy możecie mi pomóc i napisać "co jest grane" i jak wyeliminować tą uciążliwość z mojej nyski? Czy to wina czujnika (jak to sprawdzić, którego?), czy jakis przewód od abs-u jest gdzieś przetary i przez to dzieją się takie cyrki? Nie mam pojęcia ale liczę na fachowe porady za co z góry dziękuję i pozdrawiam. Edytowane 11 Kwietnia 2011 przez Pawloszka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nizinsky Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Hej. Zanim zaczniesz wymieniac czujnik miej pewnosc ze kostka do ktorej jest ten czujnik podlaczony jest czysta i styka dobrze. Tak wlasnie bylo u mnie ale niestety ja wymienilem czujnik na nowy i nic sie nie zmienilo( taka byla dobra rada mechanika) Ale wkoncu trafilem na czlowieka ktory wyczyscil kostke w 20 min i teraz wszystko gra. Powodzenia zycze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawloszka Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Dzięki za podpowiedź, jak tylko pogoda się poprawi to poczyszcze wszystkie kostki i dam znać jaki efekt. Pozdrawiam. Witam ponownie. Czujniki abs-u oczyszczone, przewody w porządku - niestety bez oczekiwanego rezultatu czyli bez zmian. Może ktoś z doświadczonych forumowiczów ma jeszcze jakis pomysł, bo jedyny jaki mi się nasuwa to podłączenie do komputera i szukanie który sensor padł... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardek Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Witam wszystkich. Od dłuższego czasu (a w zasadzie to nie wiem od kiedy) układ w mojej primerce dziwnie się zachowuje czyli wygląda to następująco: Po odpaleniu auta jadąc wolno 0 - 70 km/h za każdym razem gdy nacisnę na pedał hamulca czuję i słyszę chrupotanie jakby abs się załączał - nie ważne czy jadę 5km/h czy 60km/h, oprócz tego przy wolnej jeździe po osiedlowych uliczkach da się słyszeć jakby coś obcierało o tarczę hamulcową z przodu (tak mi się wydaje, że z przodu) i dzieje się tak do czasu aż przekroczę 70km/h. Po przekroczeniu tej prędkości pojawia się kontrolka abs-u a na monitorze komunikat, że abs nie działa poprawnie ale nie ma to wpływu na układ hamulcowy, nie słychać już chrobotania abs-u ani odgłosów obcierania. Sprawdziłem czy działa wtedy abs na śliskiej nawierzchni - niestety nie Moje pytanie kieruję do doświadczonych posiadaczy p12 i nietylko. Czy możecie mi pomóc i napisać "co jest grane" i jak wyeliminować tą uciążliwość z mojej nyski? Czy to wina czujnika (jak to sprawdzić, którego?), czy jakis przewód od abs-u jest gdzieś przetary i przez to dzieją się takie cyrki? Nie mam pojęcia ale liczę na fachowe porady za co z góry dziękuję i pozdrawiam. Witam do doświadczonych posiadaczy raczej nie należę (od roku użytkuję nissanka) lecz miałem dokładnie takie same objawy w swojej P12 jak opisujesz. W moim przypadku przyczyną był pęknięty pierścień abs w prawym przednim kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawloszka Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Witam do doświadczonych posiadaczy raczej nie należę (od roku użytkuję nissanka) lecz miałem dokładnie takie same objawy w swojej P12 jak opisujesz. W moim przypadku przyczyną był pęknięty pierścień abs w prawym przednim kole. Dzięki, za podpowiedź. Znajomy elektryk też mi to powiedział. Muszę zebrać się w sobie do kolejnego podejścia i na pewno dam znać jakie wyniki osiągnąłem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Trzeba też wyczyścić pierścienie abs oraz czujniki. Znajomy tak miał że jak przejechał kilka kilometrów to zapalała się kontrolka + lekkie hamowanie np przed światłami to działał abs - po wyczyszczeniu pierścieni i czujników wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiaZ Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 u mnie sprawa wyglądała tak, że kontrolka absu sie zapalała codzienie, albo np. tydzien w ogole bylo ok . jak sie okazało zgniła od wilgoci w srodku wtyczka od czujnika w prawym przednim kole.po wymianie 3 tygodnie było dobrze,abs działał, ale teraz znowu kontrolka abs pali mi sie caly czas, w ogole nie gasnie ( oczywiscie abs tez nie działa) Kostka tez byla sprawdzana. Co moze bys nastepną przyczyną awarii absow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawloszka Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Witam wszystkich zainteresowanych! Po "jakimś" czasie zabrałem się za czyszczenie pierścieni ABS-u... Prawe przednie koło bez zarzutów natomiest lewe przednie gdy czyściłem pierścień wydał się mi on jakiś taki zwichrowany jak koło w rowerze po "dzwonie" , odłożyłem szczoteczkę na bok i zacząłem wnikliwie szukać przyczyny przez którą ten pierścień jest luźny... i znalazłem!! Minęło zaledwie kilka sekund jak namierzyłem pęknięcie!!! Tak więc podpisuję się pod opiniami innych użytkowników, że gdy sprawdzimy czujniki i okablowanie i są one ok, to przyczyną problemów z kontrolką ABS-u, czy samym ABS-em jest PIERŚCIEŃ!!! Tak więc zamawiam nowy i w wolnej chwili zabiorę się za wymianę. Oczywiście napiszę o rezultacie Pozdrawiam. Ps. Przy okazji, może ktoś podpowie czy wymiana pierścienia ABS-u jest jakimś większym problemem, czy można to zrobić samemu nie uszkadzając innych komponentówzawieszenia? z góry dziękuję. u mnie sprawa wyglądała tak, że kontrolka absu sie zapalała codzienie, albo np. tydzien w ogole bylo ok . jak sie okazało zgniła od wilgoci w srodku wtyczka od czujnika w prawym przednim kole.po wymianie 3 tygodnie było dobrze,abs działał, ale teraz znowu kontrolka abs pali mi sie caly czas, w ogole nie gasnie ( oczywiscie abs tez nie działa) Kostka tez byla sprawdzana. Co moze bys nastepną przyczyną awarii absow? Miałem podobny przypadek gdy sprawdzałem moje czujniki i gdy złożyłem wszystko tez ciągle świeciła się kontrolka i nie działał abs. Oczywiście znalazłem przyczynę: odłączyła się jedna z kostek od czujnika - solidnie złączyłem je na nowo i było ok. Możesz jeszcze sprawdzić przewody między kostką przy nadkolu a centralą pod maską. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiaZ Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Witam, problem z ABSem został rozwiązany, mierzyłem opornosc wszystkich czujników, 3 w sumie nie wykazywały żadnej oporności, oprócz jednego w prawym przednim kole 12 omów.. ( to koło gdzie miałem problem z zaśniedziałą wtyczką, byc moze byla ona powodem, że czujnik po jej usunieciu padł po 3 tygodniach, bo ABS wtedy raz działał, raz nie) kupiłem nowy oryginalny czujnik boscha, wszystko jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Ma ktoś może FOTO jak wygląda i gdzie jest ten pierścień od ABS??? Bo chyba nie znam tematu a wolę być obeznany w razie awarii. Ewentualnie jakiś dokładny opis co i gdzie się znajduje. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 (edytowane) Pierścień na piaście z tyłu wygląda (zębaty) tak jak na foto. Edytowane 17 Sierpnia 2011 przez keey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Czyli do jego wymiany jak rozumiem trzeba cały element zdemontować, tak...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 (edytowane) Na jakiejś sklepowej stronie znalazłem pierścień ABS jako oddzielną od piasty część, więc mniemam, że da się ją niezależnie wymienić. Ściągasz koło, sprawy hamulcowe i tarczę, za nimi jest piasta. Ale jak widać na foto, pierścień jest od wewnętrznej części osi. Edytowane 17 Sierpnia 2011 przez keey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 No właśnie o tym mówię... Może da się wysunąć półoś... Kurczę - w Polonezie było łatwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 W Polonezie był ABS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Nie...!!! I dlatego było łatwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawloszka Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Witam, pierścień wymieniony abs wrócił do normy i wszystko jest cacy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYBA64 Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 teraz mnie to czeka . najpierw kostki potem pierscień i zobaczymy co dalej ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 (edytowane) Witam, Podepnę się do tematu. Mam problem z ABS i chciałbym prosić was o przesłanie fotki w którym miejscu znajduje się przekaźnik tego systemu??? Moja WP12 to combik z silnikiem 1.8 benzyna. A błąd to "C1114 - Przekaznik zaworu - Przerwa". Kontrolka ABS nie świeci w ogóle więc tak jakby ktoś przekaźnik wyciągnął. Pozdrawiam Edytowane 3 Grudnia 2011 przez dziki-toy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYBA64 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 teraz mnie to czeka . najpierw kostki potem pierscień i zobaczymy co dalej ! no usterka usunięta ,pęknięty pierścień wymieniłem na nowy i po sprawie ,zajęło mi to 2 godz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diodaled Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 (edytowane) Witam, chciałem zapytać czy wymiana pierścienia ABS będzie wiązać się z wymianą łożyska ? Boję się że jak postawię go na żabie to będę miał nie lada problem gdy przyjdzie do wymiany łożyska. Macie może jakiś sklep gdzie można kupić taki pierścień ABS'u ? Edytowane 4 Lipca 2012 przez diodaled Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1964 Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 PO WLACZENIU SILNIKA ZAPALA SIE LAMPKA ABS I JUZ NIE GASNIE.......CZEKAM NA PORADE.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 może czujnik, trzeba sprawdzić nic innego nie wymyślisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1964 Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 a u mnie w nissanie zapalil sie ABS i sie zapalal zaraz za chwile po uruchomienieu silnika wiec wylaczylem akumulator sprawdzolem styki klemy oczyscielem i jak na te chwile nie zapala sie,,,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kerims Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Witam! Od kilku tygodni mam problem z ABS. Błąd ABS-u pojawia się gdy jadę z prędkością powyżej 90-100 km/h czyli poza miastem... Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu błąd ABS pojawia się na wyświetlaczu i desce (lampka) ale potem znika (gaśnie). I znów się pojawia jak jadę szybciej... Czy ktoś z Użytkowników forum miał podobny problem? Może w moim przypadku wystarczy wyczyścić pierścienie czujników ABS w piastach kół? Nie podłączałem samochodu jeszcze pod komputer diagnostyczny... Będę wdzięczny za sugestię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.