Guest Pawloszka Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 (edited) Witam wszystkich. Od dłuższego czasu (a w zasadzie to nie wiem od kiedy) układ w mojej primerce dziwnie się zachowuje czyli wygląda to następująco: Po odpaleniu auta jadąc wolno 0 - 70 km/h za każdym razem gdy nacisnę na pedał hamulca czuję i słyszę chrupotanie jakby abs się załączał - nie ważne czy jadę 5km/h czy 60km/h, oprócz tego przy wolnej jeździe po osiedlowych uliczkach da się słyszeć jakby coś obcierało o tarczę hamulcową z przodu (tak mi się wydaje, że z przodu) i dzieje się tak do czasu aż przekroczę 70km/h. Po przekroczeniu tej prędkości pojawia się kontrolka abs-u a na monitorze komunikat, że abs nie działa poprawnie ale nie ma to wpływu na układ hamulcowy, nie słychać już chrobotania abs-u ani odgłosów obcierania. Sprawdziłem czy działa wtedy abs na śliskiej nawierzchni - niestety nie Moje pytanie kieruję do doświadczonych posiadaczy p12 i nietylko. Czy możecie mi pomóc i napisać "co jest grane" i jak wyeliminować tą uciążliwość z mojej nyski? Czy to wina czujnika (jak to sprawdzić, którego?), czy jakis przewód od abs-u jest gdzieś przetary i przez to dzieją się takie cyrki? Nie mam pojęcia ale liczę na fachowe porady za co z góry dziękuję i pozdrawiam. Edited April 11, 2011 by Pawloszka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nizinsky Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Hej. Zanim zaczniesz wymieniac czujnik miej pewnosc ze kostka do ktorej jest ten czujnik podlaczony jest czysta i styka dobrze. Tak wlasnie bylo u mnie ale niestety ja wymienilem czujnik na nowy i nic sie nie zmienilo( taka byla dobra rada mechanika) Ale wkoncu trafilem na czlowieka ktory wyczyscil kostke w 20 min i teraz wszystko gra. Powodzenia zycze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pawloszka Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Dzięki za podpowiedź, jak tylko pogoda się poprawi to poczyszcze wszystkie kostki i dam znać jaki efekt. Pozdrawiam. Witam ponownie. Czujniki abs-u oczyszczone, przewody w porządku - niestety bez oczekiwanego rezultatu czyli bez zmian. Może ktoś z doświadczonych forumowiczów ma jeszcze jakis pomysł, bo jedyny jaki mi się nasuwa to podłączenie do komputera i szukanie który sensor padł... Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kardek Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Witam wszystkich. Od dłuższego czasu (a w zasadzie to nie wiem od kiedy) układ w mojej primerce dziwnie się zachowuje czyli wygląda to następująco: Po odpaleniu auta jadąc wolno 0 - 70 km/h za każdym razem gdy nacisnę na pedał hamulca czuję i słyszę chrupotanie jakby abs się załączał - nie ważne czy jadę 5km/h czy 60km/h, oprócz tego przy wolnej jeździe po osiedlowych uliczkach da się słyszeć jakby coś obcierało o tarczę hamulcową z przodu (tak mi się wydaje, że z przodu) i dzieje się tak do czasu aż przekroczę 70km/h. Po przekroczeniu tej prędkości pojawia się kontrolka abs-u a na monitorze komunikat, że abs nie działa poprawnie ale nie ma to wpływu na układ hamulcowy, nie słychać już chrobotania abs-u ani odgłosów obcierania. Sprawdziłem czy działa wtedy abs na śliskiej nawierzchni - niestety nie Moje pytanie kieruję do doświadczonych posiadaczy p12 i nietylko. Czy możecie mi pomóc i napisać "co jest grane" i jak wyeliminować tą uciążliwość z mojej nyski? Czy to wina czujnika (jak to sprawdzić, którego?), czy jakis przewód od abs-u jest gdzieś przetary i przez to dzieją się takie cyrki? Nie mam pojęcia ale liczę na fachowe porady za co z góry dziękuję i pozdrawiam. Witam do doświadczonych posiadaczy raczej nie należę (od roku użytkuję nissanka) lecz miałem dokładnie takie same objawy w swojej P12 jak opisujesz. W moim przypadku przyczyną był pęknięty pierścień abs w prawym przednim kole. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pawloszka Posted May 13, 2011 Share Posted May 13, 2011 Witam do doświadczonych posiadaczy raczej nie należę (od roku użytkuję nissanka) lecz miałem dokładnie takie same objawy w swojej P12 jak opisujesz. W moim przypadku przyczyną był pęknięty pierścień abs w prawym przednim kole. Dzięki, za podpowiedź. Znajomy elektryk też mi to powiedział. Muszę zebrać się w sobie do kolejnego podejścia i na pewno dam znać jakie wyniki osiągnąłem. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal801 Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Trzeba też wyczyścić pierścienie abs oraz czujniki. Znajomy tak miał że jak przejechał kilka kilometrów to zapalała się kontrolka + lekkie hamowanie np przed światłami to działał abs - po wyczyszczeniu pierścieni i czujników wszystko wróciło do normy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiaZ Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 u mnie sprawa wyglądała tak, że kontrolka absu sie zapalała codzienie, albo np. tydzien w ogole bylo ok . jak sie okazało zgniła od wilgoci w srodku wtyczka od czujnika w prawym przednim kole.po wymianie 3 tygodnie było dobrze,abs działał, ale teraz znowu kontrolka abs pali mi sie caly czas, w ogole nie gasnie ( oczywiscie abs tez nie działa) Kostka tez byla sprawdzana. Co moze bys nastepną przyczyną awarii absow? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pawloszka Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Witam wszystkich zainteresowanych! Po "jakimś" czasie zabrałem się za czyszczenie pierścieni ABS-u... Prawe przednie koło bez zarzutów natomiest lewe przednie gdy czyściłem pierścień wydał się mi on jakiś taki zwichrowany jak koło w rowerze po "dzwonie" , odłożyłem szczoteczkę na bok i zacząłem wnikliwie szukać przyczyny przez którą ten pierścień jest luźny... i znalazłem!! Minęło zaledwie kilka sekund jak namierzyłem pęknięcie!!! Tak więc podpisuję się pod opiniami innych użytkowników, że gdy sprawdzimy czujniki i okablowanie i są one ok, to przyczyną problemów z kontrolką ABS-u, czy samym ABS-em jest PIERŚCIEŃ!!! Tak więc zamawiam nowy i w wolnej chwili zabiorę się za wymianę. Oczywiście napiszę o rezultacie Pozdrawiam. Ps. Przy okazji, może ktoś podpowie czy wymiana pierścienia ABS-u jest jakimś większym problemem, czy można to zrobić samemu nie uszkadzając innych komponentówzawieszenia? z góry dziękuję. u mnie sprawa wyglądała tak, że kontrolka absu sie zapalała codzienie, albo np. tydzien w ogole bylo ok . jak sie okazało zgniła od wilgoci w srodku wtyczka od czujnika w prawym przednim kole.po wymianie 3 tygodnie było dobrze,abs działał, ale teraz znowu kontrolka abs pali mi sie caly czas, w ogole nie gasnie ( oczywiscie abs tez nie działa) Kostka tez byla sprawdzana. Co moze bys nastepną przyczyną awarii absow? Miałem podobny przypadek gdy sprawdzałem moje czujniki i gdy złożyłem wszystko tez ciągle świeciła się kontrolka i nie działał abs. Oczywiście znalazłem przyczynę: odłączyła się jedna z kostek od czujnika - solidnie złączyłem je na nowo i było ok. Możesz jeszcze sprawdzić przewody między kostką przy nadkolu a centralą pod maską. Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiaZ Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Witam, problem z ABSem został rozwiązany, mierzyłem opornosc wszystkich czujników, 3 w sumie nie wykazywały żadnej oporności, oprócz jednego w prawym przednim kole 12 omów.. ( to koło gdzie miałem problem z zaśniedziałą wtyczką, byc moze byla ona powodem, że czujnik po jej usunieciu padł po 3 tygodniach, bo ABS wtedy raz działał, raz nie) kupiłem nowy oryginalny czujnik boscha, wszystko jest ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Ma ktoś może FOTO jak wygląda i gdzie jest ten pierścień od ABS??? Bo chyba nie znam tematu a wolę być obeznany w razie awarii. Ewentualnie jakiś dokładny opis co i gdzie się znajduje. Z góry dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keey Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 (edited) Pierścień na piaście z tyłu wygląda (zębaty) tak jak na foto. Edited August 17, 2011 by keey Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Czyli do jego wymiany jak rozumiem trzeba cały element zdemontować, tak...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keey Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 (edited) Na jakiejś sklepowej stronie znalazłem pierścień ABS jako oddzielną od piasty część, więc mniemam, że da się ją niezależnie wymienić. Ściągasz koło, sprawy hamulcowe i tarczę, za nimi jest piasta. Ale jak widać na foto, pierścień jest od wewnętrznej części osi. Edited August 17, 2011 by keey Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 No właśnie o tym mówię... Może da się wysunąć półoś... Kurczę - w Polonezie było łatwiej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keey Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 W Polonezie był ABS? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelsalata Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Nie...!!! I dlatego było łatwiej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pawloszka Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Witam, pierścień wymieniony abs wrócił do normy i wszystko jest cacy! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RYBA64 Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 teraz mnie to czeka . najpierw kostki potem pierscień i zobaczymy co dalej ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziki-toy Posted December 3, 2011 Share Posted December 3, 2011 (edited) Witam, Podepnę się do tematu. Mam problem z ABS i chciałbym prosić was o przesłanie fotki w którym miejscu znajduje się przekaźnik tego systemu??? Moja WP12 to combik z silnikiem 1.8 benzyna. A błąd to "C1114 - Przekaznik zaworu - Przerwa". Kontrolka ABS nie świeci w ogóle więc tak jakby ktoś przekaźnik wyciągnął. Pozdrawiam Edited December 3, 2011 by dziki-toy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RYBA64 Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 teraz mnie to czeka . najpierw kostki potem pierscień i zobaczymy co dalej ! no usterka usunięta ,pęknięty pierścień wymieniłem na nowy i po sprawie ,zajęło mi to 2 godz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest diodaled Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 (edited) Witam, chciałem zapytać czy wymiana pierścienia ABS będzie wiązać się z wymianą łożyska ? Boję się że jak postawię go na żabie to będę miał nie lada problem gdy przyjdzie do wymiany łożyska. Macie może jakiś sklep gdzie można kupić taki pierścień ABS'u ? Edited July 4, 2012 by diodaled Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek1964 Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 PO WLACZENIU SILNIKA ZAPALA SIE LAMPKA ABS I JUZ NIE GASNIE.......CZEKAM NA PORADE.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 może czujnik, trzeba sprawdzić nic innego nie wymyślisz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek1964 Posted March 24, 2017 Share Posted March 24, 2017 a u mnie w nissanie zapalil sie ABS i sie zapalal zaraz za chwile po uruchomienieu silnika wiec wylaczylem akumulator sprawdzolem styki klemy oczyscielem i jak na te chwile nie zapala sie,,,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kerims Posted May 5, 2017 Share Posted May 5, 2017 Witam! Od kilku tygodni mam problem z ABS. Błąd ABS-u pojawia się gdy jadę z prędkością powyżej 90-100 km/h czyli poza miastem... Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu błąd ABS pojawia się na wyświetlaczu i desce (lampka) ale potem znika (gaśnie). I znów się pojawia jak jadę szybciej... Czy ktoś z Użytkowników forum miał podobny problem? Może w moim przypadku wystarczy wyczyścić pierścienie czujników ABS w piastach kół? Nie podłączałem samochodu jeszcze pod komputer diagnostyczny... Będę wdzięczny za sugestię Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.