Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] ABS


Gość Pawloszka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od dłuższego czasu (a w zasadzie to nie wiem od kiedy) układ w mojej primerce dziwnie się zachowuje czyli wygląda to następująco:

 

Po odpaleniu auta jadąc wolno 0 - 70 km/h za każdym razem gdy nacisnę na pedał hamulca czuję i słyszę chrupotanie jakby abs się załączał - nie ważne czy jadę 5km/h czy 60km/h, oprócz tego przy wolnej jeździe po osiedlowych uliczkach da się słyszeć jakby coś obcierało o tarczę hamulcową z przodu (tak mi się wydaje, że z przodu) i dzieje się tak do czasu aż przekroczę 70km/h. Po przekroczeniu tej prędkości pojawia się kontrolka abs-u a na monitorze komunikat, że abs nie działa poprawnie ale nie ma to wpływu na układ hamulcowy, nie słychać już chrobotania abs-u ani odgłosów obcierania. Sprawdziłem czy działa wtedy abs na śliskiej nawierzchni - niestety nie :(

 

Moje pytanie kieruję do doświadczonych posiadaczy p12 i nietylko. Czy możecie mi pomóc i napisać "co jest grane" i jak wyeliminować tą uciążliwość z mojej nyski? Czy to wina czujnika (jak to sprawdzić, którego?), czy jakis przewód od abs-u jest gdzieś przetary i przez to dzieją się takie cyrki? Nie mam pojęcia ale liczę na fachowe porady za co z góry dziękuję i pozdrawiam.

Edytowane przez Pawloszka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Zanim zaczniesz wymieniac czujnik miej pewnosc ze kostka do ktorej jest ten czujnik podlaczony jest czysta i styka dobrze. Tak wlasnie bylo u mnie ale niestety ja wymienilem czujnik na nowy i nic sie nie zmienilo( taka byla dobra rada mechanika) Ale wkoncu trafilem na czlowieka ktory wyczyscil kostke w 20 min i teraz wszystko gra. Powodzenia zycze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za podpowiedź, jak tylko pogoda się poprawi to poczyszcze wszystkie kostki i dam znać jaki efekt. Pozdrawiam.

 

Witam ponownie. Czujniki abs-u oczyszczone, przewody w porządku - niestety bez oczekiwanego rezultatu :( czyli bez zmian. Może ktoś z doświadczonych forumowiczów ma jeszcze jakis pomysł, bo jedyny jaki mi się nasuwa to podłączenie do komputera i szukanie który sensor padł... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich. Od dłuższego czasu (a w zasadzie to nie wiem od kiedy) układ w mojej primerce dziwnie się zachowuje czyli wygląda to następująco:

 

Po odpaleniu auta jadąc wolno 0 - 70 km/h za każdym razem gdy nacisnę na pedał hamulca czuję i słyszę chrupotanie jakby abs się załączał - nie ważne czy jadę 5km/h czy 60km/h, oprócz tego przy wolnej jeździe po osiedlowych uliczkach da się słyszeć jakby coś obcierało o tarczę hamulcową z przodu (tak mi się wydaje, że z przodu) i dzieje się tak do czasu aż przekroczę 70km/h. Po przekroczeniu tej prędkości pojawia się kontrolka abs-u a na monitorze komunikat, że abs nie działa poprawnie ale nie ma to wpływu na układ hamulcowy, nie słychać już chrobotania abs-u ani odgłosów obcierania. Sprawdziłem czy działa wtedy abs na śliskiej nawierzchni - niestety nie :(

 

Moje pytanie kieruję do doświadczonych posiadaczy p12 i nietylko. Czy możecie mi pomóc i napisać "co jest grane" i jak wyeliminować tą uciążliwość z mojej nyski? Czy to wina czujnika (jak to sprawdzić, którego?), czy jakis przewód od abs-u jest gdzieś przetary i przez to dzieją się takie cyrki? Nie mam pojęcia ale liczę na fachowe porady za co z góry dziękuję i pozdrawiam.

 

Witam

 

do doświadczonych posiadaczy raczej nie należę (od roku użytkuję nissanka) lecz miałem dokładnie takie same objawy w swojej P12 jak opisujesz. W moim przypadku przyczyną był pęknięty pierścień abs w prawym przednim kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pawloszka

Witam

 

do doświadczonych posiadaczy raczej nie należę (od roku użytkuję nissanka) lecz miałem dokładnie takie same objawy w swojej P12 jak opisujesz. W moim przypadku przyczyną był pęknięty pierścień abs w prawym przednim kole.

 

Dzięki, za podpowiedź. Znajomy elektryk też mi to powiedział. Muszę zebrać się w sobie do kolejnego podejścia i na pewno dam znać jakie wyniki osiągnąłem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba też wyczyścić pierścienie abs oraz czujniki. Znajomy tak miał że jak przejechał kilka kilometrów to zapalała się kontrolka + lekkie hamowanie np przed światłami to działał abs - po wyczyszczeniu pierścieni i czujników wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie sprawa wyglądała tak, że kontrolka absu sie zapalała codzienie, albo np. tydzien w ogole bylo ok . jak sie okazało zgniła od wilgoci w srodku wtyczka od czujnika w prawym przednim kole.po wymianie 3 tygodnie było dobrze,abs działał, ale teraz znowu kontrolka abs pali mi sie caly czas, w ogole nie gasnie ( oczywiscie abs tez nie działa) Kostka tez byla sprawdzana. Co moze bys nastepną przyczyną awarii absow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Pawloszka

Witam wszystkich zainteresowanych! Po "jakimś" czasie zabrałem się za czyszczenie pierścieni ABS-u... Prawe przednie koło bez zarzutów natomiest lewe przednie gdy czyściłem pierścień wydał się mi on jakiś taki zwichrowany jak koło w rowerze po "dzwonie" :), odłożyłem szczoteczkę na bok i zacząłem wnikliwie szukać przyczyny przez którą ten pierścień jest luźny... i znalazłem!! Minęło zaledwie kilka sekund jak namierzyłem pęknięcie!!!

Tak więc podpisuję się pod opiniami innych użytkowników, że gdy sprawdzimy czujniki i okablowanie i są one ok, to przyczyną problemów z kontrolką ABS-u, czy samym ABS-em jest PIERŚCIEŃ!!! Tak więc zamawiam nowy i w wolnej chwili zabiorę się za wymianę. Oczywiście napiszę o rezultacie :) Pozdrawiam.

 

Ps. Przy okazji, może ktoś podpowie czy wymiana pierścienia ABS-u jest jakimś większym problemem, czy można to zrobić samemu nie uszkadzając innych komponentówzawieszenia? z góry dziękuję.

 

u mnie sprawa wyglądała tak, że kontrolka absu sie zapalała codzienie, albo np. tydzien w ogole bylo ok . jak sie okazało zgniła od wilgoci w srodku wtyczka od czujnika w prawym przednim kole.po wymianie 3 tygodnie było dobrze,abs działał, ale teraz znowu kontrolka abs pali mi sie caly czas, w ogole nie gasnie ( oczywiscie abs tez nie działa) Kostka tez byla sprawdzana. Co moze bys nastepną przyczyną awarii absow?

 

Miałem podobny przypadek gdy sprawdzałem moje czujniki i gdy złożyłem wszystko tez ciągle świeciła się kontrolka i nie działał abs. Oczywiście znalazłem przyczynę: odłączyła się jedna z kostek od czujnika - solidnie złączyłem je na nowo i było ok.

Możesz jeszcze sprawdzić przewody między kostką przy nadkolu a centralą pod maską. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, problem z ABSem został rozwiązany, mierzyłem opornosc wszystkich czujników, 3 w sumie nie wykazywały żadnej oporności, oprócz jednego w prawym przednim kole 12 omów.. ( to koło gdzie miałem problem z zaśniedziałą wtyczką, byc moze byla ona powodem, że czujnik po jej usunieciu padł po 3 tygodniach, bo ABS wtedy raz działał, raz nie) kupiłem nowy oryginalny czujnik boscha, wszystko jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może FOTO jak wygląda i gdzie jest ten pierścień od ABS??? Bo chyba nie znam tematu a wolę być obeznany w razie awarii. Ewentualnie jakiś dokładny opis co i gdzie się znajduje.

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścień na piaście z tyłu wygląda (zębaty) tak jak na foto.

 

post-44614-0-32398700-1313564854_thumb.jpg

Edytowane przez keey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli do jego wymiany jak rozumiem trzeba cały element zdemontować, tak...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiejś sklepowej stronie znalazłem pierścień ABS jako oddzielną od piasty część, więc mniemam, że da się ją niezależnie wymienić. Ściągasz koło, sprawy hamulcowe i tarczę, za nimi jest piasta. Ale jak widać na foto, pierścień jest od wewnętrznej części osi.

Edytowane przez keey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o tym mówię... Może da się wysunąć półoś...

 

Kurczę - w Polonezie było łatwiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

Podepnę się do tematu.

Mam problem z ABS i chciałbym prosić was o przesłanie fotki w którym miejscu znajduje się przekaźnik tego systemu???

Moja WP12 to combik z silnikiem 1.8 benzyna. A błąd to "C1114 - Przekaznik zaworu - Przerwa". Kontrolka ABS nie świeci w ogóle więc tak jakby ktoś przekaźnik wyciągnął.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez dziki-toy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz mnie to czeka . najpierw kostki potem pierscień i zobaczymy co dalej !

no usterka usunięta ,pęknięty pierścień wymieniłem na nowy i po sprawie ,zajęło mi to 2 godz. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość diodaled

Witam,

 

chciałem zapytać czy wymiana pierścienia ABS będzie wiązać się z wymianą łożyska ? Boję się że jak postawię go na żabie to będę miał nie lada problem gdy przyjdzie do wymiany łożyska.

 

Macie może jakiś sklep gdzie można kupić taki pierścień ABS'u ?

Edytowane przez diodaled
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

a u mnie w nissanie zapalil sie ABS  i sie zapalal zaraz za chwile po uruchomienieu silnika wiec wylaczylem akumulator sprawdzolem styki  klemy oczyscielem i jak na te chwile nie zapala sie,,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

 

Od kilku tygodni mam problem z ABS. Błąd ABS-u pojawia się gdy jadę z prędkością powyżej 90-100 km/h czyli poza miastem...

Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu błąd ABS pojawia się na wyświetlaczu i desce (lampka) ale potem znika (gaśnie). I znów się pojawia jak jadę szybciej...

Czy ktoś z Użytkowników forum miał podobny problem? Może w moim przypadku wystarczy wyczyścić pierścienie czujników ABS w piastach kół?

Nie podłączałem samochodu jeszcze pod komputer diagnostyczny... Będę wdzięczny za sugestię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...