Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano 2.4B II 95 pływa po drodze


Gość marcin1234

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcin1234

Witam wszystkim mam trudny "orzech do zgryzienia" z układem kierowniczym. Samochód myszkuje na boki trzymając kierownicę w jednej pozycji a jak pada deszcz to jedzie się jak po lodzie.

Ruszając kierownicą na postoju nie czuć żadnych luzów. Natomiast jak się jedzie i ruszam delikatnie kierownicą w lewo i prawo wyczuwalne są nieduże luzy. Czasami jak stoję samochodem przy włączonym silniku (działa wspomaganie)i ruszam kierownicą to również pojawiają się lekkie luzy.

Chcąc wyeliminować ten defekt pojechałem do warsztatu i tam okazało się że trzeba wymienić lewą wewnętrzna końcówkę drążka kierowniczego, łącznik stabilizatora, sworzeń wahacza dolnego.

przy okazji wymieniłem amortyzatory, łączniki stabilizatora tylne oraz krzyżak na wale. Mechaniory ustawili również po wymianie zbierznośc. Niestety nic nie pomogło poza tym że przestało trząść kierownica przy większych prędkościach. Następnie pojechałem do znajomego na diagnostykę tam sprawdzili samochód na szarpakach i innych cudach i wszystko w porządku żadnych luzów w zawieszeniu.

ponadto sprawdziłem drążek środkowy, wspornik drążka i te elementy są w porządku żadnych luzów.

Sprawdziłem też krzyżak kolumny kierowniczej i tam też nie ma luzów natomiast ruszając kolumna kierowniczą w górę i w duł trzymając rękę w miejscu za krzyżakiem jest luz w miejscu wskazanym na zdjęciu czerwona strzałką nie wiem czy tam powinien by luz. Czy to może być powodem takiego pływania po drodze????. Na przekładni kierowniczej widać tak jak by się pociła płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie ubywa. Nie wiem również czy płyn wspomagania był kiedykolwiek wymieniany.

Proszę o pomoc w zlokalizowani usterki. Może trzeba wymienić przekładnię????

post-23783-0-90705000-1302969146_thumb.jpg

post-23783-0-14094200-1302969161_thumb.jpg

post-23783-0-00705700-1302969167_thumb.jpg

post-23783-0-97391500-1302969172_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego ile tam tego luzu jest.....

Powiem Ci, że na zdjęciach lepiej to wygląda niż u mnie. też mam taki delikatny luz na włączonym silniku i podczas jazdy ale już się przyzwyczaiłem. Nie mam jak ty żadnych luzów w zawieszeniu, amory sprawne a i tak delikatnie układa się do nachylenia drogi. U mnie sytuacja poprawiła się zdecydowanie po wymianie opon na nowe (ze starych slików). Nie wiem czym wcześniej jeździłeś ale ja bardzo "błotnym" Pajero I w którym luz był na kierownicy okolu 15 cm, więc chwalę sobie to jak zachowuje się Terrano. Z drugiej strony mam też w garażu audi i ono jedzie jak po sznurku niezależnie od nachylenia drogi itd....

Może trochę przewrażliwienia???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin1234

Witam no niestety u mnie wcześniej było wszystko w porządku i z tego powodu mnie to denerwuje i utrudnia jazdę opony mam 235/75/15 Yokohama geolandar A/T i siedzą juz 3 rok na aucie zwłaszcza że wczsniej nie było problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

hejka

 

nie sugeruj się tylko przodem popatrz na tylne gumy wachaczy stabilizatorów etc jeśli masz je wyklepane tył bedzie ci uciekał i takie róze historie wymien na polibusze a bedzie lepiej

 

pozdr.

 

daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin1234

Witam a więc udało mi się w 100% stwierdzić że powodem tego pływania są luzy na przekładni kierowniczej. Z podpowiedzi próbowałem podregulować ten luz śrubą znajdująca się na przekładni lecz jak wkręcałem tę śrubę to luz malał lecz wzrastał opór przy kręceniu kierownicą.

W zasadzie jak zlikwidowałem luz to układ kierowniczy działał tak ciężko jakby nie było w ogóle wspomagania.

Dlatego też moje pytanie czy istnieje jakiś inny domowy sposób na zlikwidowanie tegoż luzy czy tylko wymiana przekładni.

Jeżeli wymiana to czy opłaca sie ją regenerować czy też kopic używaną na alledrogo koszt regeneracji ok 500zł a używana w takiej samej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a więc udało mi się w 100% stwierdzić że powodem tego pływania są luzy na przekładni kierowniczej. Z podpowiedzi próbowałem podregulować ten luz śrubą znajdująca się na przekładni lecz jak wkręcałem tę śrubę to luz malał lecz wzrastał opór przy kręceniu kierownicą.

W zasadzie jak zlikwidowałem luz to układ kierowniczy działał tak ciężko jakby nie było w ogóle wspomagania.

Dlatego też moje pytanie czy istnieje jakiś inny domowy sposób na zlikwidowanie tegoż luzy czy tylko wymiana przekładni.

Jeżeli wymiana to czy opłaca sie ją regenerować czy też kopic używaną na alledrogo koszt regeneracji ok 500zł a używana w takiej samej cenie

 

że tak się dopowiem sprawdz zawias z prawej strony i popatrz czy czasem nie masz tam luzów bo na tym zawiasie czesto wystepuja luzy równolegle do ramienia przekładni

 

pozdrawiam

 

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No dobra Panowie

Wymieniłem wszystko co można w zawieszeniu.

Polibusze, sworznie, łącznik drążków, końcówki itd.

Auto jedzie idealnie prosto.

Niemniej luz na kierownicy pozostał.

Czy można bezpiecznie podkręcić tą śrubka na przekładni?

Czy w niczym to nie zaszkodzi?

Luz jest przy przekładni około 1-2 cm...

Jeśli można i nic nie narobie to czy tam sie po prostu skreca śrubkę czy trzeba cos kombinować?

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...