ara502 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Witam, Wyskoczył mi błąd 34 czujnik wzniosu igły. Mam układ Zexela. Mam dwie odbiegające od siebie opinie mechaników. Jeden twierdzi że do wymiany jest wtrysk sterujący, drógi że problem może się znajdować przy pompie paliwa. Może ktoś spotkał się z tym problemem albo ma jakieś zdanie na ten temat? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Blad nr 34 to wtryskiwacz sterujacy . U Ciebie jest o tyle gorzej ze nie sprawdzisz oporu wtryskiwacza. Jakby byl BOsch to co innego. Najpierw wykasuj blad i zobacz czy powroci .Jesli powroci to zostaje albo kupic nowy(nie wiem ile kosztuje) lub uzywany liczac ze bedzie dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Po wykasowaniu bląd powraca niestety :-( Zastanawia mnie tylko czemu jeden z mechanikow się upiera że coś jest nietak ze sterowaniem przy pompie. Niewiem jak on to nazwał fachowo ale coś z jakimś przekażnikiem czy cos takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Witam. A co sie dzieje jak jezdzisz z tym bledem . Owszem moze wychodzic bledny sygnal z modulu kontroli silnika (ECM) ale wtedy by wyskoczyl blad nr 96. Blad nr 34 nie bedzie zwiazany z pompa wtryskowa. Prosze wejsc na strone glowna i w dziale zrob to sam jest link do artykulow na temat terrano 2 . Tam bedzie artykul Piotra 323 na temat wtryskiwacza sterujacego . Prosze poczytac . Co prawda dotyczy wtryskiwacza boscha ale niedomagania sa takie same i zexela i boscha. Jesli masz takie same objawy jak tam sa opisane to do wymiany wtryskiwacz sterujacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Zexel to takie cudeńko że ten mechanik może mieć rację z tą pompą ja co jakiś czas przerabiam błąd od czujnika położenia wałka rozrządu choć to nie on tylko pompa wtryskowa zawala nastawnik pompy opiłkami ale nie wiem skąd TU NAJPIERW BYM SPRAWDZIŁ USTAWIENIE POMPY NA CZUJNIKU ZEGAROWYM ,NO I OCZYWIŚCIE I O FILTRACH I INNYCH BZDETACH NAWET NIE WSPOMNĘ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego z okazji ŚWIĄT WIELKANOCNYCH MIREK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Objawy to: - odpaleniu sporo czarnego dymu - wigracje silnika na biegu jałowym(było lepiej jak wymieniłem miesiąc temy wszystkie końcówki wtryskow) - trakcie jazdy w okolicach 2000-3000obr. dławi się (podobnie bylo przed wymianą końcówek tylko wtedy na biało kopcił) - ogólnie praca silnika jest jakaś niestabilna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 To wychodzi na to ze nastawniki do pomp Zexel czy Bosch od terrano czy primer to jakies buble. Dlaczego tak twierdze. Otoz przegladajac z racji tego ze mam primere diesla forum primery bardzo duzo ludzi wymienia nastawnik z pompy bosch od vw golfa 3 (trzeba przelutowac wtyczke bo jest plaska a u mnie jest okragla) Z tego wychodzi ze z golfa czy BMW sa wytrzymalsze. Ja mam pompe wtryskowa BOsch. Spruboj moze jeszce wyczyscic to sitko( w kroccu lub pod nim ) .Ten krociec co dochodzi paliwo do pompy. Moze sie praca silnika poprawi. Nie bede sie upieral ale jednak stawialbym na wtryskiwacz sterujacy. Zrob tak jak napisal Mirek a jesli to nie pomoze to wymienisz wtryskiwacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 To wychodzi na to ze nastawniki do pomp Zexel czy Bosch od terrano czy primer to jakies buble. Dlaczego tak twierdze. Otoz przegladajac z racji tego ze mam primere diesla forum primery bardzo duzo ludzi wymienia nastawnik z pompy bosch od vw golfa 3 (trzeba przelutowac wtyczke bo jest plaska a u mnie jest okragla) Z tego wychodzi ze z golfa czy BMW sa wytrzymalsze. Ja mam pompe wtryskowa BOsch. Spruboj moze jeszce wyczyscic to sitko( w kroccu lub pod nim ) .Ten krociec co dochodzi paliwo do pompy. Moze sie praca silnika poprawi. Nie bede sie upieral ale jednak stawialbym na wtryskiwacz sterujacy. Zrob tak jak napisal Mirek a jesli to nie pomoze to wymienisz wtryskiwacz. Tu raczej nie chodzi o to które są wytrzymalsze,ogólnie rzecz biorąc to w nissanie ten filtr paliwa jest taki jakby go wogóle nie było pompka zasilająca w pompie wtryskowej bez problemu jest w stanie pokonać jego delikatne przypchanie . Mam odudowe filtra od ciągnika rolniczego tylko nie mogę zebrać się do montażu ,myślę że bedzie duża poprawa Jak kolega chce wymienić wtrysk sterujący to nie jest drogi ok 400-500 zł ,ale jak dobrze pamiętam to ktoś na forum ma coś takiego do sprzedania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 (edytowane) Rozmawiałem dzisiaj jeszcze z jadnym mechanikiem obstawia wtryskiwacz do wymiany. Na forum jeszcze nie szukalem ale w necie znalazłem tylko jeden sklep który posiada taki wtrysk. W Białymstoku hurtownie twierdzą że niema nawet możliwości zamowienia, albo niechcą sobie glowy zawracać. Po świętach wymienię wtrysk pod warunkiem że go kupię, dam znać czy dało to zamieżony efekt. Życzę Wszystkim Wesołych i Spokojnych Świąt. Witam ponownie Otrzymałem dzisiaj wtrysk. Tylko mam problem, czy może być różny nr. na korpusie wtrysku. Mianowicie w samochodzie mam zamontowany wtrysk o nr.Z 663130010 a otzrmałem Z 882100010? Na opakowaniu nr się zgadza z zamiennikiem podawanym przez bocha 9 443 610 385. Opakowanie było rozpakowane przez sprzedającego, wizualnie niczym się nie różnią, kostka taka sama. Co myślicie otym? Problem z głowy :-)) Wtrysk wymieniony i wszystko chodzi jak w zegarku. Nikomu niepolecam wymiany tego wtrysku bo bedzie spory kłopot ze znalezienem tego w Polsca. Dzięki za pomoc i do nastepnego. Edytowane 30 Kwietnia 2011 przez ara502 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Witam. mam pytanie. dlaczego we wtrysku boscha można sprawdzić cewkę a w zexelu nie można?? u mnie pokazuję rezystencję 0 . i na błędach też pokazujębład wtrysku sterującego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Czesc . Bylo to juz kilka razy wyjasniane na forum . Chodzi o to ze wtryskiwacz sterujacy Zexela musi miec ten element ktory steruje iglica piezoelektryczny i nie da sie go pomierzyc . Zostaje nadzieja ze jak kupisz jakis inny i go zamontujesz blad zniknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 (edytowane) Czyli. Bije mi błąd wtrysku sterującego, nastawnika pompy, czujnika wału i jesli wymienie wtrysk na taki sam jak mam a objawy nie ustaną to nadal ni bede wiedział czy to jest przyczyna tarpania auta a kasa śmignie ;/ dodam jeszcze że check nie świeci sie cały czas tylko czasami zapala Edytowane 22 Czerwca 2011 przez NOmaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 A to juz jest inna sprawa ,bo podales tylko jeden blad na poczatku czyli nr 34. Teraz podajesz nastepne czyli 18 nastawnik i czujnik polozenia walu korbowego nr 47. Czy takie bledy wyskakuja?. Jesli CI wyskoczyl blad wtrysku sterujacego to i tak nie minie Cie wymiana . Czujnik polozenia walu korbowego do nissanka jest drogi . Teraz zostaje nr 18 .Jak nie pomoze czyszczenie sitka ktore jest w kroccu albo pod tym kroccem ktory doprowadza paliwo do pompy wtryskowej (w zaleznosci od tego czy td,czy TDi ) to prosze sie skontaktowac z kolega z forum Dario88,on wlasnie mial problem z tym nastawnikiem. Ja mam Boscha wiec wiecej CI nie bede mogl w tym temacie pomoc. On wlasnie szukal warsztatu ktory zajmuje sie Zexelem. . Pomierz jeszcze opor jaki jest na czujniku walu korbowego. .Pewnie bedzie 3 pinowe zlacze (czyli sygnalowy masa i ekran )i pomiedzy masa i sygnalowym powinien byc opor. Znajdziesz sobie .Prosze jednak na poczatek wykasowac bledy i zobaczyc ktore powroca. Dalej bedziemy myslec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Najlepszym sposobem na sprawdzenie wtrysku sterującego jest odczyt z kompa. Też miałem problem czy to wtrysk czy coś innego ale po podłączeni do kompa jeżeli masz uszkodzony wtrysk sterujący niebędzie się zmieniało (chyba) ciśnienie rozpylania. Czy coś takiego napewno jeden z parametrów pozostanie bez zmnian mimo zwiększenia obrotów silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 A to juz jest inna sprawa ,bo podales tylko jeden blad na poczatku czyli nr 34. Teraz podajesz nastepne czyli 18 nastawnik i czujnik polozenia walu korbowego nr 47. Czy takie bledy wyskakuja?. Jesli CI wyskoczyl blad wtrysku sterujacego to i tak nie minie Cie wymiana . Czujnik polozenia walu korbowego do nissanka jest drogi . Teraz zostaje nr 18 .Jak nie pomoze czyszczenie sitka ktore jest w kroccu albo pod tym kroccem ktory doprowadza paliwo do pompy wtryskowej (w zaleznosci od tego czy td,czy TDi ) to prosze sie skontaktowac z kolega z forum Dario88,on wlasnie mial problem z tym nastawnikiem. Ja mam Boscha wiec wiecej CI nie bede mogl w tym temacie pomoc. On wlasnie szukal warsztatu ktory zajmuje sie Zexelem. . Pomierz jeszcze opor jaki jest na czujniku walu korbowego. .Pewnie bedzie 3 pinowe zlacze (czyli sygnalowy masa i ekran )i pomiedzy masa i sygnalowym powinien byc opor. Znajdziesz sobie .Prosze jednak na poczatek wykasowac bledy i zobaczyc ktore powroca. Dalej bedziemy myslec Jak jeszcze do tego faluje na obrotach to wyczyść sterownik. Nie ma w tym modelu czujnika wału tylko jest na wałku rozrządu i ma opór 1600 omów przy ok 20 stopni Celsjusza Pozdrawiam Mirek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnalek52 Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Jak jeszcze do tego faluje na obrotach to wyczyść sterownik. Nie ma w tym modelu czujnika wału tylko jest na wałku rozrządu i ma opór 1600 omów przy ok 20 stopni Celsjusza Pozdrawiam Mirek Sorry że trochę odświeżę temat ale mam ten sam problem..... Jaki sterownik masz na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Sorry że trochę odświeżę temat ale mam ten sam problem..... Jaki sterownik masz na myśli? Oczywiście nastawnik dawki na pompie wtryskowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Nastawnik sprawdzany w profesjonalnym zakładzie i jest dobry a samochód nadal dymi na biało przerywa niema siły .. i już tak kilka miesiecy stoi ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Czesc. A wymieniles wtryskiwacz sterujacy?. Mysle ze uzywany nie jest tak drogi a jesli nie bedzie dobry to przeciez mozesz oddac. Chociaz dotyczy to ALMERY N15 z silnikiem CD20E ze sterowaniem elektronicznym to silnik ten tez ma wtryskiwacz sterujacy ZEXELA i znalazlem tam informacje na temat pomiaru tego wtryskiwacza. W almerze to wiadomo ktory styk w ECU odpowiada za wtryskiwacz sterujacy natomiast w terrano nalezaloby znalezc . I tak 1.Miejsce pomiaru - Styk 2 zlacza wtryskiwacza sterujacego i styk w ECU, wartosc wlasciwa -rezystancja nieskonczenie wielka, przyczyna niesprwnosci -wtryskiwacz sterujacy i tez przewod miedzy stykiem 2 zlacza wtryskiwacza i wlasciwym stykiem zlacza w ECU. 2. Miejsce pomiaru - Styk 1 zlacza wtryskiwacza i masa, wartosc wlasciwa -rezystancja max 0,5 Ohma , przyczyna niesprawnosci -przewod miedzy sykiem 1 zlacza wtryskiwacza i punktem masy ,oraz tez ekranowanie . 3. Przy pracujacym silniku . Miesce pomiaru -styk nr 1 zlacza wtryskiwacza i wlasciwym stykiem zlacza w ECU , watrosc wlasciwa -wahania napiecia od 0,1V do 0,7V , przyczyna niesprawnosci - wtryskiwacz sterujacy. Moze cos to pomoze komus przy bledzie nr 34 . Mysle ze wartosci do pomiaru powinny byc takie same tez w terrano . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 tak wkładałem inny wtryskiwacz sterujący lecz bez zmian. gość twierdził ze u niego samochód pracował dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Musimy to uporzadkowac bo jesli TY pytasz o wtryskiwacz zexela a mire twierdzi ze przy pompie zexel nie ma bledu nr47 tylko 11 to musisz napisac jaki masz osprzet . Zexel czy bosch. W zwiazku z tym ze napisales ze masz bledy nr34,47, 18 to po tym nr 47 masz osprzet Bosch.To jesli masz osprzet bosch to mozesz zmierzyc opor wtryskiwacza sterujacego i zobaczyc czy jest dobry. Z tego co pisza na forum to akuratnie blad nr 34 nie wyskakuje ot tak sobie . Jesli juz wyskoczy to raczej jest do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 cały osprzęt mam zexel (pompa wtryski itd)i wykoczyły błędy 0018, 0047, 0025, 0034 cały osprzęt mam zexel (pompa wtryski itd)i wykoczyły błędy 0018, 0047, 0025, 0034 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Mamy juz jedna sprawe wyjasniona ze osprzet jest ZEXELA.Jeszcze sie Ciebie zapytam z czystej ciekawosci . Czym byly odczytywane bledy?. Czy komputerowo ,czy mtetoda na zworke . Dlaczego pytam. Metoda na zworke akuratnie dla naszych autek nie ma kodow 4 cyfrowych . Sa tylko 2 cyfrowe i sporadycznie 3 cyfrowe. Podejrzewam ze bledy zostaly odczytane komputerowo bo napisales np. 0018 czy 0034. Otoz blad nr 0018 to nie to samo co 18 a takze blad nr 0034 to takze nie to samo co 34. To samo sie tyczy pozostalych bledow ktore podales. Bardzo prosze o zczytanie bledow za pomoca zworki (spinacza biurowego) . Jesli nie wiesz jak, to w ten SPOSOB. Jak to zrobisz to podaj numery bledow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 błędy z czytywałem za pomocą komputera launch. Z czytam teraz ręcznie i napisze Witam. Po dłuższym czasie odczytałem błędy sposobem migawkowym pojawił sie bład 34 i 47 przypomnę że auto przrywa i kopci w zakresie 1000 2500 obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 U mnie po wymianie na nowy wtrys sterujący Zexela i wszystkich końcówkach na boscha obiawy znikneły. Tylko że umnie nie było błędu 47 :-? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.