Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nowy Notesik - dwa problemy, prośba o radę


duszan82
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie,

 

Ja trwoga to na forum. Nocikowi we wtorek wybije kwartał od odbioru z serwisu, przejechane już 9 500 km więc gdzieś za kwartał pierwszy przegląd. Jajeczne zapachy ze sprzęgła totalnie ustąpiły i już dawno dawno ich nie czułem, przypuszczam że to kwestia wyczucia i przestawienia się na sprzęgło w innym samochodzie lub może kwestia jego dotarcia. Chciałbym się podzielić z Wami moimi pewnymi wątpliwościami z dotychczasowej eksploatacji i zapytać co o tym sądzicie.

1. Kwestia podszybia. Było już to na forum, tzn w jednym miejscu podszybie zaczęło odłazić (na wysokości lewej wycieraczki). Podobnie jak u jednego z użytkowników forum także przy podszybiu w moim aucie jest taka czarna taśma, jakby izolacyjna, która po ostatnich ulewach zaczęła odchodzić z lewej strony. Sprawa jest raczej ewidentna i estetyczna więc będę to zgłaszał w serwisie. Generalnie jak przypatruje się autku to znajduje pewne montażowe babole. Ostatnio zauważyłem złe spasowania prawej tylnej lampmy. Pomiędzy jej dolną krawędzią a blachą nadkola jest szpara jak diabli. Z lewej strony jest wszystko ok. Jak na moje oko do Angole za wysoko przykręcili cały klosz gdyż pomiędzy dachem a dolną krawędzią lampy także występuje spory odstęp a po lewej stronie wszystko jest ok.

2. Silnik (1,4 Visia), klima, sprzęgło. Temat który mnie dosyć mocno niepokoi. Otóż po przekroczeniu prędkości ok 40 km/h (przy wyłączonej klimie) na pedale gazu występują takie mikrodrgania, jest to bardzo niekomfortowe. Ponadto przy włączonej klimatyzacji występuję wyraźny spadek mocy (drgania na pedale gazu jakby większe) i przy przyspieszaniu w granicy np. 3 500 - 400 obrotów gdy włącza się sprężarka klimy silnik wpada w taką dziurą, jakby chciał auto rozpędzić a nie może. Gdy przekroczy tą granicę obrotów ciągnie już normalnie. Generalnie mam wrażenie że na początku użytkowania samochód miał lepszego kopa. Dodam do tego jeszcze pedał sprzęgła gdy go puszczam to słychać jego stuk. Gdy naciskam pedał najpierw jest jakby taki luz a potem dopiero niewielki opór. Proszę dajcie znać co o tym wszystkim sądzicie, czy to jest tak że ten typ tak ma i jestem przewrażliwiony, czy jednak może jest coś na rzeczy.

 

Pozdrawiam Serdecznie.

Edytowane przez duszan82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klimy to rzeczywiscie, czuć spadek mocy po jej załączeniu, wszystko zależy jeszcze od obrotów/biegu, ale przy tej mocy to oczywiste.

Niestety w notach jakkość wielu części jest mocno problematyczna. U mnie pojawiła sie rdza na wielu śrubach a do tego jeszcze czeka mnie pewnie malowanie łapy silnika bo też zaczyna rdza powierzchniowa szamać. Masakra, zeby w 4 letnim aucie śruby tak zeżarło,że spokojnie można używac rozmiaru klucza -1 ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawiła sie rdza na wielu śrubach a do tego jeszcze czeka mnie pewnie malowanie łapy silnika bo też zaczyna rdza powierzchniowa szamać.

 

Jeżeli masz na myśli tą górną łapę, która tylko od zewnątrz została pomalowana na czarno, to chyba nie ma sensu jej malować. Jest to chyba element żeliwny i rdza jaka się na nim pojawia jest rdzą tylko powierzchniową. Nic mu się nie stanie przez całą eksploatację samochodu ;). Tyle tylko, że nie fajnie to wygląda :(.

 

Ja trwoga to na forum.

 

Prawidłowy odruch :)

 

Wracając do Twoich problemów. Praca sprzęgła na pewno nie jest normalna. Nie powinno być żadnych "luzów" a tym bardziej stuków. Coś się chyba działo wcześniej, skoro czuć było "jajecznicę". Nie czekałbym z tym do przeglądu tylko zgłosił od razu. Jeżeli sprzęgło słabo "trzyma", to może to pośrednio wpływać od znaczne osłabienie samochodu przy załączonej klimie. Ale to tylko luźna teoria. Tak jak powiedziałem, nie czekałbym. Jedz do ASO i niech sprawdzą sprzęgło.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszczy pytanie dotyczące Waszych doświadczeń ze skrzyniami biegów w Nocie. W naszym samochodzie na biegach od 3 do 5 przy dodowaniu gazu lewarek porusza się do przodu, gdy puszczam gaz cofa się, jest to widoczne gołym okiem. Podobne zjawisko występowała w leciwej Arosie ale ona miała 14 lat i ponad 300 tysięcy przebiegu, w drugim naszym aucie Fiacie Panda z przebiegem ok. 100 tys. km takie zjawisko nie występuje. Pytanie więc czy ten typ tak ma, czy to jakiś babol?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez duszan82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

W naszym samochodzie na biegach od 3 do 5 przy dodowaniu gazu lewarek porusza się do przodu, gdy puszczam gaz cofa się, jest to widoczne gołym okiem.

 

Pozdrawiam.

 

Tez tak mam, w zasadzie wyczywalne tylko na 3 biegu. W serwisie stwierdzili ze TTTM. Na poczatku się tym martwiłem, ale nic sie nie dzieje niepokojącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to normalna sprawa. W kilku Note jakie widziałem, było tak samo. W niczym to nie przeszkadza - ruchy lewarka są, ale raczej znikome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby skrzynia była łączona na sztywno,tak jak miał duży fiat i inne mu podobne cuda techniki ,to bym się martwił,ale tu jest linka,spoko luz może sobie troszkę podrgać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi brakuje 6 biegu...Macie też takie wrażenie? Jakoś dziwnie silnik pracuje przy wyższych obrotach/szybkościach. Czasem mam wrażenie, że jadę na 4...a tu oczywiście 5 wbita jakiś czas temu. Troszkę dziwne wrażenie, ale cóż...trzeba się przyzwyczaić. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lekko poruszający się lewaarek to zjawisko dość typowe dla aut koncernu renault (elastyczne cięgła) a note to w końcu ich bliski krewny

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie,

 

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Tak się zbieram do wizyty w ASO ponieważ parę spraw się nazbierało (luźny pedał sprzęgła, mrówienie na pedale gazu, odklejający się plastik podszybia plus odchodząca ta beznadziejna czarna taśma izolacyjna) dlatego jeszcze jedno pytanko, otóż na budziku walnęło już 10 000 tys. no i ponad kwartał od odbioru z salonu a dzisiaj patrzę na fotel kierowcy i oczom nie wierzę - w nowym aucie tapicerka na bocznym skrzydełku (od strony drzwi) oparcia zmechacona niemiłosiernie. Nie ukrywam że trochę ważę (105 kg, trochę za dużo) ale czy coś takiego ma się prawo dziać w aucie używanym (intensywnie wprawdzie jak na auto nie służbowe) od trzech miesięcy ? Czy macie też problem z tapicerką foteli? Czy reklamować ten temat ?

 

Pozdrawiam

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duszan,u mnie nic się nie dzieje...ups! miałem wymienine oparcie fotela kierowcy,pękła gąbka w oparciu.Nic tylko reklamuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...