Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Czyszczenie parownika


Gość masterolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Przeszukałem całe forum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jak wyczyścić parownik od góry.

Jedną metodą było czyszczenie przez rurkę odprowadzającą wodę, ale to pozwala go oczyścić od dołu.

 

Wg schematów z manuala do almery (HA-88) wygląda jakby te centralne kanały prowadziły bezpośrednio na parownik, czy się mylę ?? Wiem, ze były przypadki zalania radia, ale czy gdybym zdjął górną półkę i odkręcił panel z radiem, a następnie za pomocą środka odgrzybiającego z długą rurką napuścił piany to czy ona wyląduje na parowniku, czy coś go odgradza, bo nie potrafię sobie tego wyobrazić.

 

Dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale o czym piszesz parownik oznacza reduktor od LPG to raz bardziej mi się wydaje że masz na mysli Skraplacz od Klimy który znajduje sie raczek koło chłodnicy wiec napisz oco dokładnie chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale o czym piszesz parownik oznacza reduktor od LPG to raz bardziej mi się wydaje że masz na mysli Skraplacz od Klimy który znajduje sie raczek koło chłodnicy wiec napisz oco dokładnie chodzi

skoro skraplacz znajduje się koło chłodnicy, to co znajduje się za schowkiem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość masterolo

Witam,

Faktycznie w temacie powinienem napisać, że chodzi o klimatyzację.

No więc to przy chłodnicy to skraplacz, a to koło schowka, w centralnej kolumnie pod radiem to parownik, który zachodzi grzybem i właśnie o dostęp do niego mi chodzi.

 

W załączniku zamieściłem budowę centralnej kolumny z instrukcji. Czy zaznaczony przeze mnie fragment to pionowy kanał nawiewu, który kończy się centralnymi wylotami powietrze na konsoli ?? A "heater core" to parownik ?? Parownik to "evaporator", ale takie słowo pojawia się w instrukcji ze 3 razy i nic sensownego nie pokazuje. No i czy jest bezpośredni dostęp na ten parownik, czy jest on czymś obudowany, bo z tego rysunku nie jestem w 100% pewien.

 

Pozdrawiam

Rafał

post-44070-0-65962800-1304232260_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość masterolo

Witam,

dzięki za linki, przeczytałem już te wszystkie wątki i nie tylko. Wymontowałem filtr kabinowy i zacząłem szukać kanału do parownika, ale łopatki wiatraka są bardzo gęste i nie wyczułem jakiejś szczeliny tak, aby można było wsadzić sondę od odgrzybiacza. Muszę jeszcze sprawdzić dokładniej.

 

To z tego co rozumiem (rysunek) strzałka "Air flow from intake unit" jest to właśnie przepływ powietrza od wentylatora i jest to jedyne miejsce, przez które można się do niego dostać poza rurką odprowadzającą wilgoć. Czyli wpuszczenie pianki przez kanały centralne, czyli od strzałki "To face" spowoduje opadnięcie środka w pobliżu parownika, a nie na nim, czyli raczej za wiele go to nie odgrzybi. Dobrze to rozumiem, czy jest inaczej??.

 

Pozdrawiam

Rafał

post-44070-0-72756800-1304782241_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rysunku wynika, że odgrzybi górną część tego pudełka włącznie z nagrzewnicą, ale tam raczej grzyba nie ma, bo nagrzewnica gorąca a nie wilgotna. Co do wiatraczka to pomacaj dobrze, w górnej części tych żeberek jest wyczuwalne zgrubienie i to właśnie jest ten punkt przez który sonda przejdzie. Jeszcze zależy jaką masz grubość tej sondy. Miałem preparaty "Wurth", "CRC", "Nigrin" i od tych trzech pasuje na bank. W niektórych jest sonda z metalową końcówką cieńszą od węża a w niektórych (chyba "Wurth") z plastikową (która nie chce za bardzo przechodzić przez żeberka). Ja zostawiłem sobie w zeszłym roku tą najlepszą i pasuje do wszystkich puszek (po niewielkich modyfikacjach). Teraz kupiłem środek "Liquid Moly" ale na razie nie mam potrzeby odgrzybiać, bo nie cuchnie. W nim (podobnie jak w preparacie "Moje Auto") jest trochę grubszy wąż i nie wiem czy przejdzie przez szczebelki.

 

Aha - bezpośredni dostęp do parownika:

- odessać czynnik z obiegu klimy

- rozebrać i wyciągnąć cały kokpit w kabinie

- odkręcić 2 śrubki w komorze silnika mocujące parownik(evaporator)

- zdjąć dolną pokrywę (6 śrubek) pudełka i wyciągnąć parownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...