Gość damiano1718 Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 (edytowane) drodzy koledzy! moja primera p11 1998r 1.6 myslałem ze nie posiada ABS-U myslałem tak bo przy hamowaniu sie nie załączał i kontrolki wogóle nie ma (tzn sie nie śwci przy zapalaniu) nie mrygnie ni nic! ale jak robiłem hamulce to czujniki są , przekaźniki pod maską są! więc w czym problem? dodam tylko że mam połamaną skrzynke z bezpiecznikami w kabinie pod kierownicą, tzn wisi jeden przekaźnik a jeden ktoś wpychał( niebieski taki) i płytka ta co sie wpina przekaźnik jest połamana i widzą 2 białe kabelki! potrzebuje wiedzieć który to jestprzekaźnik od abs-u, moze ktoś zrobi zdjęcie zwojej konsolki z bezpiecznikami bo ja nie mam tej klapki i nie mam rozpiski:( prosze o pomoc Edytowane 1 Maja 2011 przez damiano1718 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 piszesz o czujnikach i przekaźnikach. a pompę ABS-u masz ?? http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/75289-p11-abs/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq5lf Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 sprawdź w desce czy masz żarówkę od kontrolki albo czy nie jest spalona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 tak mam pompe!!!! ale wogóle lampka od abs-u sie nie zapala a powinna chociaż jak sie uruchamia zapłon itp, a u mnie koła blokuje zywcem czuć to na żwirze!!! kostke od pomy abs wydmuchałem, poczyściłem WD i nadal nic:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 tak jak pisał sq5lf sprawdź żaróweczkę od ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 mam tą konsolke połamana od bezpieczników( tzn. jeden przekaźnik mi gdzieś zwisa, a 1 tak jakby ktos wpychał na hama tak że płytke cała połamał, wszyskie bezpieczniki dobre bo sprawdzałem a ten co wepchniety żywcem to chyba nazywa sie ''BLOWER'' i są takie 2 białe cienkie kabelki jak je zetknołem kabelkiem to na przekręconym kluczyku na raz( radio gra) to mi dmuchawa sie załącza ( ale dmuchawa chodzi normalnie na zapłonie jak sie tych kabelków nie styka) nie wiem wkońc o co u chodzi! WIEM ŻE CZUJNIKI SĄ,POMPA ABS JEST, BEZPIECZNIKI POD MASKĄ OD ABS SĄ!, KONTROLKA OD ABS JEST!!!! WIEC POWINIEN I BYC ABS !!! MAM RACJE??? NO CHYBA ŻE MAM KONTROLKE SPALONĄ I NIE DZIAŁA WEDY ABS JAK SIE MA SPALONĄ KONTROLKE ALE TO CHYBA NIEMOŻLIWE:( POMÓŻCIE!!!! mam sprawdzić czy nie mam spalonej żaróeczki od abs-u? to znaczy że jak mam spaloną żaróweczke od abs-u to układ abs nie będzie działał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 jak uruchomisz kontrolkę ABS-u to będziesz mógł "wybłyskać" sobie co się dzieje z ABS-em. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bledow/ na dole jest instrukcja autodiagnostyki ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 ale nowak mam mały problem bo u mnie ta konsolka jest połamana z bezpiecznikami pod kierownicą!!! i wytłumaczcie mi jak to sie zwiera? mam primere z 1998r i jakaś kostka lata luzem, najlepiej jak później zrobie zdjęcie tej konsoli bezpieczników jak ona wygląda to sami zobaczycie! wieczorkiem wrzuce! a jeszcze 1 jak dziś odpowietrzałem hamulce to na przekręconym zapłonie i jak kręciłem tarczą z tyłu to mi pod maską tykało( szybki przerywany tykający dźwięk) to chyba pompa abs, więc działa ! ale kontrolka tak jak by zamarła bo nigdy nie mrygnie i koła blokuje!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 To co ci "tykało" na przekręconym zapłonie przy odpowietrzaniu to na pewno nie pompa ABS. Pompa od ABS załącza się jak dostanie sygnał od któregoś czujnika ABS że koło straciło przyczepność z podłożem . Ta kostka która ci lata poniżej bezpieczników to prawdopodobnie jest ta od diagnostyki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 koledzy zdjecie mojej skrzynki zamieszcze kiedy bedzie jasno i jak bedzie odkrecona bo tak nie zrobie zdjecia, pokaże na sprawnej konsoli z konś tam!!! na czerwono zaznaczone to u mnie jest wyłamane tak że ten 1 przekaźnik ledwo sie trzyma tak jak by ktoś go zamocno wpychał i wypchną go razem z całym korzeniem przekaźnika! a na zielono zaznaczyłem bo u mnie taka kostka zwisa -to do niej sie styka spinaczem i odczytuje błedy? bo ja mam ident ident! który pin z którym? dam moje zdjecia robione nocą to może coś zobaczycie! A I OBYM ZAPOMNIAŁ, ROZEBRAŁEM LICZNIK I TAM WOGÓLE NIE BYŁO ŻARÓWKI OD ABS-U WŁOŻONEJ( WŁOŻYŁEM) I TERAZ PALI SIE CAŁY CZAS A ABS-U NIE MA , TYLNE CZUJNIKI CZYŚCIŁEM WD, SZMATĄ A DO PRZEDNICH CIĘŻKO SIE DOSTAĆ! dziś jak wymieniałem gumki na tłoczkach to odpowietrzałem wszystkie koła i przy okazji przezmarowałem z przodu prowadzniczki w jarzmie i jak odpowietrzyłem tylko na przekręconym zapłonie( wtedy jeszcze nie wsadzałem żaróweczki od absu) to jak sie przejechałem po podwórku to masakra:( na sucho bez odpalania samochodu pedał twardy a jak sie zapali to leci do końca do końca mam może 1cm może 2 ale póxniej odpoiwetrzyłem z wyjętym wogóle kluczykiem ze stacyjki i pedał znowu leciał ale mniej tak jak by i jak tak pohamowałem na podwórku to już bierze od połowy gdzieś tak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz... Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Witam.Skoro piszesz ze kontrolka od abs-u świeci juz to zmierz rezystancje czujników od abs.powinna wynosić od 1.42-1.76 kilooma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 ale jak zmierzyć? czym? aż tak to sie nie znam nie wiem nawet jak zmierzyć tą rezystencje narazie powiedzcie mi- wytłumaczcie łopatologicznie jak zczytać błędy! który pin z którym setknąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz... Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 W komorze silnika po lewej i prawej stronie znajdziesz wtyczki dwupinowe od czujników.Po wypięciu ich zmierz je zwykłym miernikiem ustawionym na omomierz(takim nawet z castoramy za dwadzieścia pare złotych).Koła tylne wtyczki mają pod podwoziem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 aha, jutro zobacze! podziałam! a jak nie czujniki to co to jeszcze może byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Tak ta kostka która zaznaczyłeś na zielona służy do diagnostyki. Żeby zmierzyć opór na przewodach od czujników ABS potrzebujesz prosty miernik napięcia gdzie OMEGA oznacza opór . Wzór najtańszego miernika http://allegro.pl/miernik-uniwersalny-z-lcd-dt830b-multimetr-i1581863843.html Jak miernik będzie pokazywał cały czas 1 na którymś czujniku znaczy że jest popsuty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 (edytowane) mam taki miernik! jutro zmierze! a żeby odczytac kody błedów w tej kostce to który pin z którym trzeba złączyc? Edytowane 7 Maja 2011 przez damiano1718 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/46-inne/81-autodiagnostyka-elektroniki-silnika-sr20-ga16-ga14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 a połamana konsola bezpieczników nic nie ma wspólnego z palącym sie abs-em? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 a połamana konsola bezpieczników nic nie ma wspólnego z palącym sie abs-em? Ciężko odpowiedzieć ale większość przypadków źle działającego ABS winne są czujniki ABS . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 wyświetliło mi kod : ( 5 długich i 5 krótkich) czyli kod 55-brak usterek , a ABS ciągle sie pali:( sprawdzałem kilka razy nie wiem zmierze omomierzem jak mi sie uda te czujniki może coś będzie nie tak, a jaki jest objaw niedobrej pompy abs? może to pompa abs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 (edytowane) A ja mam pytanie: Z przodu wymienilem polamane kable i oporowosc po obu stronach jest 1,6 a z tylu 1,5 po obu, a ABS ciagle nie dziala? Pompa padla? Edytowane 8 Maja 2011 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz... Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Kolego ale ten kod odczytałeś mrugnieciami kontrolki od abs-u czy od check engine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 (edytowane) ale ja bym obstawiał że walnięta pompa ABS-U CHECK ENGINE! A CO BŁEDY ABS-U KONTROLKA CHECK ENGINE NIE POKAZUJE? TYLKO KONTROLKA ABS-U? U MNIE MRYAŁA CHECK ENGINE ( 55) A ABS PALI SIE NADAL Edytowane 8 Maja 2011 przez damiano1718 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz... Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 No właśnie że nie.Check engine pokazuje błędy silnika natomiast błędy abs musisz odczytać z kontrolki abs.W moim modelu masuje się pin 8 na 3 sekundy po czym odczytuje się kod z kontrolki abs.Z tego co się orientuje posiadasz inny typ złącza ale i w Twoim przypadku gdzieś na forum jest jak odczytać błedy abs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 (edytowane) byłbym wdzięczny gdyby ktoś pokazał które u mnie piny zetknąć!!!boje sie co by sie mogło stać jak bym zetkną jakieś inne piny, poducha może gdzie wystrzeli albo coś innego! bo ten abs juz mnie denerwuje zetknąć 8 pin z masą? Edytowane 8 Maja 2011 przez damiano1718 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.