Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11 2.0 GT problem z odpaleniem:(


Gość cieplyy87

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cieplyy87

Witam wszystkich,

 

Mam problem ze swoja Primka, mianowicie dwa dni temu auto podczas jazdy stracilo moc i zgaslo, nie da sie juz uruchomic.

Po jakis 4 kilometrach przez miasto zaczela wariowac temperatura, zjechalem na stacje zeby dolac wody, po kolejnych 10km auto stracilo moc i zgaslo.

 

Oznaki sa takie:

 

- wyciek wody od strony pompy wody,

 

- rozrusznik kreci, wałki chodza ale nie odpala

 

 

Prosze o pomoc, czy to uszczelka pod glowica? czy cos jeszcze bedzie z tego silnika czy nie? czy moglo isc na pierscienie?

 

Z gory dziekuje za pomoc.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie poszla uszczelka pod glowica Teraz zobacz czy to pompa poszla czy uszczelnienie pod pompa wodna . To ze nie chce odpalic to moze poszedl modul zaplonowy. Ty masz P11 wiec zrob sobie autodiagnostyke spinaczem biurowym lub kawalkiem przewodu. Jezeli masz gniazdo diagnostyczne prostokatne 14 pinowe to robisz TAK

Jesli gniazdo trapezowe 16 pinowe to TAK

Zobacz tez czy faktycznie nie masz objawow uszkodzonej uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cieplyy87

Moze nie poszla uszczelka pod glowica Teraz zobacz czy to pompa poszla czy uszczelnienie pod pompa wodna . To ze nie chce odpalic to moze poszedl modul zaplonowy. Ty masz P11 wiec zrob sobie autodiagnostyke spinaczem biurowym lub kawalkiem przewodu. Jezeli masz gniazdo diagnostyczne prostokatne 14 pinowe to robisz TAK

Jesli gniazdo trapezowe 16 pinowe to TAK

Zobacz tez czy faktycznie nie masz objawow uszkodzonej uszczelki.

 

Dzieki wielki, juz wszystko wiem co sie stalo. poszla uszczelka na 1, 2, i 3 cylindrze, woda w silniku. pompa padla.

 

Ale teraz mam nastepny problem.

 

Mianowicie: Glowa po planie, swieczki wymienione, uszczelka pod glowa nowa, rozrzad ustawiony, ale.... na poczatku byly problemy z odpaleniem, swieczki byly zalane olejem (moja wina, poniewaz jak zalewalem glowice to przypadkowo wlal sie do swieczek, ale to juz uratowane, swieczki opalone, olej wypalony) lecz, przy ktorejs z koleji probie odpalenie znajomy wyciagal filtr powietrza i podniosl obudowe od filtra zeby Primka zlapala wiecej powietrza, autko odpalilo, ale teraz jest problem. Nie pali na dotyk, trzeba troszke go pogrecic i podpompowac gazem zeby zagadal. Co jest sprawca tego wszystkiego? Dodam ze jak juz pracuje, wszystko jest ok, wkreca sie bez problemu na obroty, pracuje cicho, aaaa czasem wariuje na obrotach raz ma normalnie a czasem kolo 1500rpm. aaa i podczas odpalania czasem mruga CHECK silnika, po trzech probach CHECK gasnie i odpala ale ale z problemem.

 

Z gory dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź co to za błąd wyskakuje (metodą na spinacz najlepiej).

Z tym otwarciem puszki to mogliście załatwić przepływomierz powietrza, zaciągnął jakieś syfy z otwartej obudowy, z powietrza i teraz są problemy. Można próbować wyczyścić sprayem CRC Air Sensor Cleaner - koszt 20zł więc w razie czego nie duża strata (w sensie jakby się okazało, że czyszczenie nie pomogło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość cieplyy87

Juz wszystko ogarniete, kolejny moj blad, po odebraniu glowy z planowania nie sprawdzilem czy zawory byly szlifowane. po sprawdzeniu cisnienia okazalo sie ze nie trzyma na zaworach.

 

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi.

 

Jak tylko doprowadze dziecine do konca to wrzuce jakies zdjecia.

 

Podzdrawiam uzytkownikow tych cudownych Primek:)

 

Witam ponownie,

 

Chce zaczac od poczatku ten watek, moze sie to wam przyda. Jak pisalem na poczatku problem z pompa wody, pozniej uszczelka pod glowica, na 1,3,4 wydmuchy ale to juz przeszlosc. Co sie okazalo, po planie glowy i wymianie uszczelki, po jakims tygodniu postanowilem sprawdzic cisnienie na cylindrach. 1 - 8 barow, 2 - 8 barow, 3 - 4,5 bara, 4 - 8 barow. Spotkalem czlowieka ktory zaproponowal mi ze zajmie mi sie glowica. Trwalo to jakies 1,5 tygodnia. Efekty sa naprawde wielkie. wszystkie 16 zaworow szlifowane RECZNIE ! na kazdym zrobiona obraczka i na gniezdzie tez:) autko chodzi jak mazenie:) Jeli ktos ma jakies pytania prosze pisac:) jesli bede mogl to pomoge bo spedzilem przy mojej Primce 3 tygodnie:)

 

Pozdrawiam wszystkich:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...