Gość młody Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Witam, śledzę forum i dużo już mi pmogliście - dzięki Wam udała się wymiana przedniej żarówki ;-) na poczatku czerwca kończy mi się gwaracja(wiem wiem mało czasu) i mam zamiar wybrac się do serwisu na przegląd i tu kilka spraw: - czy ktoś z Wa-wy chciałby przejechać się moim Notesem i powiedzić na co zwrócić uwagę(nie znam się na samochodach - póki jeździ jest sprawny )? - Czy jest sens kopać się z koniem? - jeśli będzie duża naprawa będą przedłużąc i z gwarancji nici... - co muszę sprawdzić? nie chcę dać się naciągnąć na koszty - np. klocki planuję wymienić pod blokiem Wiem, że zawsze można na Was liczyć jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 podczas ostatniego przeglądu w ramach gwarancji należy zwrócić uwagę przede wszystkim na podzespoły najbardziej kosztowne, których ewentualne naprawy pogwarancyjne najbardziej nadwyrężą kieszeń: -stan układu kierowniczego ze szczególnym uwzględnieniem przekładni i elektrycznego wspomagania (luzy, wszelkie hałasy, podejrzane odgłosy, stan końcówek drążków kierowniczych itp ) kolumna kierownicza jest zespolona z układem wspomagania i jego ewentualna awaria po okresie gwarancji to poważny problem finansowy; -elementy zawieszenia - szczególnie zawieszenia przedniego i jego zbieżność (wahacze, silentbloki, amortyzatory, sprężyny - luzy, hałasy, stukanie itp) -układ wydechowy (tłumiki, katalizator) -silnik (wycieki spod głowicy, miski olejowej, zapocenia na bloku itp) -układ hamulcowy (stan tarcz, klocków, bębnów itp. -wreszcie sama karoseria (wady powłoki lakierniczej, łuszczący się lakier, przebarwienia,ogniska rdzy itp) a poza tym nie należy popadać w paranoję . Note (jak świadczą chociażby kilkuletnie doświadczenia wielu uczestników tego forum) jest autkiem stosunkowo bezawaryjnym, nieskomplikowanym w naprawach i posiadającym spory rynek dobrych, w miarę tanich, solidnych i dostępnych zamienników. Proponuję abyś po rozwodzie z aso poszukał sobie jakiegoś niezależnego serwisu albo warsztatu cieszącego się dobrą opinią i tam serwisował auto po gwarancji trzymając się zaleceń książki przeglądów, co okaże się równie skuteczne a z pewnością dużo tańsze. Wiele prostszych czynności obsługowych (chociażby wymiana żarówek,piór wycieraczek, filtra kabinowego,filtra powietrza czy nawet wymiana oleju) i drobnych napraw da się wykonać samodzielnie lub z niewielką pomocą posiadającego kanał w garażu i bardziej doświadczonego kolegi -------------------- gdyby w trakcie ostatniego przeglądu wykryto jakąś awarię, którą zgodnie z warunkami gwarancji musi usunąć serwis aso - zakończenie okresu gwarancyjnego w trakcie trwania naprawy nie zwalnia go od jej nieodpłatnego wykonania. Liczy się data wykrycia usterki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość młody Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 dzięki wiedziałem, że można na Was liczyć wybieram się na przegląd do ASO na Jagielońskiej w W-wie. Do tej pory serwisowałem w Zaborowskim ale teraz mi jakoś nie po drodze. dzięki j. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 A najlepiej,przejedź się na przegląd do stacji diagnostycznej,poproś diagnostę o dokładne sprawdzenie podzespołów ,ze szczególnym uwzglednieniem silentbloków (tulei gumowo-metalowych).Sprawdzi to,sprawdzi wycieki i działanie samochodu w Twojej obecności.Jakakolwiek zmiana w budowie tulei,czy też wyciek kwalifikuja samochód do naprawy,ale w tedy będziesz świadomy co mu dolega i nie dasz się zbyć w serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość młody Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 A najlepiej,przejedź się na przegląd do stacji diagnostycznej,poproś diagnostę o dokładne sprawdzenie podzespołów ,ze szczególnym uwzglednieniem silentbloków (tulei gumowo-metalowych).Sprawdzi to,sprawdzi wycieki i działanie samochodu w Twojej obecności.Jakakolwiek zmiana w budowie tulei,czy też wyciek kwalifikuja samochód do naprawy,ale w tedy będziesz świadomy co mu dolega i nie dasz się zbyć w serwisie. dobry pomysł bo i dowód rej. mi sie kończy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Ja tak zrobiłem.Przegląd przed serwisem i wyszły rozwulkanizowane tuleje wahacza,wiedzialem że moge iść w tedy w ciemno do serwisu i nie mogą odmówić.Wahacze wymienili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość młody Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 no i po 3 przeglądzie... - przegląd w Warszawie w TTZaborowski - 700 kilka złotych zapłacone(wymiana oleju, filt, filtr p.pyłkowy,i inne pierdy.... JACKO29 - masz umnie browar ;-) - przednie wahacze do wymiany(coś jest rozwulkanizowane) (na szczęście na gwarancji) ogólne wrażenia ok. pozdrawiam j. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.