Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

(P11) 20TD brak mocy pow. 2500 obr.


angus

Rekomendowane odpowiedzi

Serdecznie witam !

Obecnie jeżdżę Primerką rodziciela. Po pewnym czasie pojawił się problem braku mocy powyżej 2500-3000 obrotów. Po wyłączeniu silnika usterka zanika, ale wszystko powtarza się po przekroczeniu tych obrotów. W trakcie usterki żadna dodatkowa kontrolka się nie zapala.

W związku z tym iż jestem amatorką samochodów, a nie mechanikiem, chciałabym wiedzieć czy fachowiec do którego oddałam auto nie zaproponuje mi profilaktycznej wymiany silnika. Jeżeli któryś z kolegów na forum spotkał się z tą usterką bardzo proszę o odpowiedź.

adres mailowy : martycha.k@o2.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem duzo jest takich usterek nie tylko w nissanie. Wymiana silnka przy takich usterkach nie wchodzi w rachube. nalezaloby sprawdzic czy sitko w kroccu doprowadzajacym paliwo do pompy jest czyste . Druga sprawa to sprawdzic przeplywomierz. jesli masz na 4 lub 5 przewodow przeplywomierz to sprawdzisz go TAK

Jesli jest na 3 przewody to spawdzisz go TAK

Trzeba sprawdzic turbo czy sia zalacza bo wlasnie w tych granicach ono sie wlaczyc. A kopci jakos na czarno przy tych obrotach . Moze tez byc zachlastany olejem lub nagarem zawor EGR. Spruboj moze go zaslepic Spruboj jeszcze zrobic autodiagnostyke tego silnika TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy działa ci w ogóle pomarańczowa kontrolka silnika check engine? Powinna się zapalać po włączeniu zapłonu i gasnąć po uruchomieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady, zrobiłam (znajomy) diagnostykę poprzesz zwarcie dwóch pinów i "wymrugało" kod błędu 12 i 95. Poszperałam na forum i wiem że 12 to przepływka ale kodu 95 nigdzie nie ma. kolega sprawdzał kilka razy i za każdym razem wynik był taki sam - 12 i 95. Jeśli ktoś wie co oznacza kod błędu 95, proszę o wiadomość.

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza