Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.0 benzyna - obroty silnika na starcie


kajot04
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak odpalam na zimnym czy nawet lekko ciepłym silniku, są dość wysokie obroty na "starcie" - w okolicach Zdecydowanie wyżej "kręci" niż poprzednik czyli Primera z benzyną 1.8. Ten motor tak ma, czy coś powinienem wyregulować ?

Edytowane przez kajot04
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wysokie i w jakim czasie, po odpaleniu ten silnik pracuje jak fuulgrup, i przez moment sa wyższe ale jak silnik nagrzany to zaraz spadają a jak niedogrzany to powoli lecą na dół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wysokie i w jakim czasie, po odpaleniu ten silnik pracuje jak fuulgrup, i przez moment sa wyższe ale jak silnik nagrzany to zaraz spadają a jak niedogrzany to powoli lecą na dół

 

dokładnie tak - czyli zimny start 2000rpm, i 1-2 sekundach zjazd na 1500, a później systematycznie w dół w miarę wzrostu temperatury i oczywiście nagrzany chodzi ładnie, równo i "niesłyszalnie" w kabinie, ale ten start 2000 - 1500 mnie zastanawiał czy to tak ma być. P12 z 1.8 startuje na 1400rpm i do nagrzania chodzi na 1200-1000. Tu te pierwsze chwile to dość spore obroty, a że nie mam o tym pojecia - więc zastanawiałem się czy ten typ tak ma a czy wymaga jakiegoś ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam, obroty na początku wysokie, potem spadają. radze sobie z tym tak, że ruszam z parkingu (jakieś 200m) bez dotykania pedału gazu. Jedynka, sprzęgło, dwójka, potem wyjazd na ulicę i tam już normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak - czyli zimny start 2000rpm, i 1-2 sekundach zjazd na 1500, a później systematycznie w dół w miarę wzrostu temperatury i oczywiście nagrzany chodzi ładnie, równo i "niesłyszalnie" w kabinie, ale ten start 2000 - 1500 mnie zastanawiał czy to tak ma być. P12 z 1.8 startuje na 1400rpm i do nagrzania chodzi na 1200-1000. Tu te pierwsze chwile to dość spore obroty, a że nie mam o tym pojecia - więc zastanawiałem się czy ten typ tak ma a czy wymaga jakiegoś ustawienia.

 

 

To jest normalne. Zimny silnik potrzebuje wiecej paliwa. Kiedys załatwiało to tak zwane "ssanie". Ręcznie wyciagało sie taka linkę za pomoca której otwierała sie przepustnica i paliwko lało sie jak z kranu. Teraz załatwia to elektronika. Gdy silnik osiagnie optymalna temperaturę ilość paliwa dostarczanego do silnika zmniejsza się a tym samym jego obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne. Zimny silnik potrzebuje wiecej paliwa. Kiedys załatwiało to tak zwane "ssanie". Ręcznie wyciagało sie taka linkę za pomoca której otwierała sie przepustnica i paliwko lało sie jak z kranu. Teraz załatwia to elektronika. Gdy silnik osiagnie optymalna temperaturę ilość paliwa dostarczanego do silnika zmniejsza się a tym samym jego obroty.

 

tyle to wiem, az tak kiepsko nie jest :)

ale 1200 a 2000 to sporo - i nawet nie chodzi o obroty, co o paliwko które w tym czasie umyka ze zbiornika :). Ssanie można było wsunąć, z elektronika się nie wygra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektronika się nie wygra :)

 

a dlaczego, jak tak Ci zależy na tym, to w obwód czujnika temperatury wprowadzasz rezystor z włącznikiem i jak jedziesz to możesz sobie go włączyć i wtedy ECU odczyta, że silnik jest już ciepły, tylko po co, bo wtedy na wolnych będzie gasł a jak jedziesz to i tak nie ma znaczenia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,6 to samo i uważam to za normalne. Bardziej trzeba chyba uważać na dolne obroty na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Wysokie obroty w tym stanie to niepotrzebna strata paliwa. W w moim 1,6 te obroty to ok 600 i tak było od początku. Gdyby nagle wzrosły to jechałbym do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego, jak tak Ci zależy na tym, to w obwód czujnika temperatury wprowadzasz rezystor z włącznikiem i jak jedziesz to możesz sobie go włączyć i wtedy ECU odczyta, że silnik jest już ciepły, tylko po co, bo wtedy na wolnych będzie gasł a jak jedziesz to i tak nie ma znaczenia,

 

nie no jasne, a ja nie mam zamiaru ingerować w elektronikę bo to może być czasem powodem nieprzewidzianych i nieokreślonych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...