kajot04 Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 (edytowane) Witam. Jak odpalam na zimnym czy nawet lekko ciepłym silniku, są dość wysokie obroty na "starcie" - w okolicach Zdecydowanie wyżej "kręci" niż poprzednik czyli Primera z benzyną 1.8. Ten motor tak ma, czy coś powinienem wyregulować ? Edytowane 20 Maja 2011 przez kajot04 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 jak wysokie i w jakim czasie, po odpaleniu ten silnik pracuje jak fuulgrup, i przez moment sa wyższe ale jak silnik nagrzany to zaraz spadają a jak niedogrzany to powoli lecą na dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajot04 Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 jak wysokie i w jakim czasie, po odpaleniu ten silnik pracuje jak fuulgrup, i przez moment sa wyższe ale jak silnik nagrzany to zaraz spadają a jak niedogrzany to powoli lecą na dół dokładnie tak - czyli zimny start 2000rpm, i 1-2 sekundach zjazd na 1500, a później systematycznie w dół w miarę wzrostu temperatury i oczywiście nagrzany chodzi ładnie, równo i "niesłyszalnie" w kabinie, ale ten start 2000 - 1500 mnie zastanawiał czy to tak ma być. P12 z 1.8 startuje na 1400rpm i do nagrzania chodzi na 1200-1000. Tu te pierwsze chwile to dość spore obroty, a że nie mam o tym pojecia - więc zastanawiałem się czy ten typ tak ma a czy wymaga jakiegoś ustawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 spoko jest gitt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajot04 Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 spoko jest gitt dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Fiuk Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 potwierdzam, obroty na początku wysokie, potem spadają. radze sobie z tym tak, że ruszam z parkingu (jakieś 200m) bez dotykania pedału gazu. Jedynka, sprzęgło, dwójka, potem wyjazd na ulicę i tam już normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 dokładnie tak - czyli zimny start 2000rpm, i 1-2 sekundach zjazd na 1500, a później systematycznie w dół w miarę wzrostu temperatury i oczywiście nagrzany chodzi ładnie, równo i "niesłyszalnie" w kabinie, ale ten start 2000 - 1500 mnie zastanawiał czy to tak ma być. P12 z 1.8 startuje na 1400rpm i do nagrzania chodzi na 1200-1000. Tu te pierwsze chwile to dość spore obroty, a że nie mam o tym pojecia - więc zastanawiałem się czy ten typ tak ma a czy wymaga jakiegoś ustawienia. To jest normalne. Zimny silnik potrzebuje wiecej paliwa. Kiedys załatwiało to tak zwane "ssanie". Ręcznie wyciagało sie taka linkę za pomoca której otwierała sie przepustnica i paliwko lało sie jak z kranu. Teraz załatwia to elektronika. Gdy silnik osiagnie optymalna temperaturę ilość paliwa dostarczanego do silnika zmniejsza się a tym samym jego obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajot04 Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 To jest normalne. Zimny silnik potrzebuje wiecej paliwa. Kiedys załatwiało to tak zwane "ssanie". Ręcznie wyciagało sie taka linkę za pomoca której otwierała sie przepustnica i paliwko lało sie jak z kranu. Teraz załatwia to elektronika. Gdy silnik osiagnie optymalna temperaturę ilość paliwa dostarczanego do silnika zmniejsza się a tym samym jego obroty. tyle to wiem, az tak kiepsko nie jest ale 1200 a 2000 to sporo - i nawet nie chodzi o obroty, co o paliwko które w tym czasie umyka ze zbiornika . Ssanie można było wsunąć, z elektronika się nie wygra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 elektronika się nie wygra a dlaczego, jak tak Ci zależy na tym, to w obwód czujnika temperatury wprowadzasz rezystor z włącznikiem i jak jedziesz to możesz sobie go włączyć i wtedy ECU odczyta, że silnik jest już ciepły, tylko po co, bo wtedy na wolnych będzie gasł a jak jedziesz to i tak nie ma znaczenia, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kasjer Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 W 1,6 to samo i uważam to za normalne. Bardziej trzeba chyba uważać na dolne obroty na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Wysokie obroty w tym stanie to niepotrzebna strata paliwa. W w moim 1,6 te obroty to ok 600 i tak było od początku. Gdyby nagle wzrosły to jechałbym do serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajot04 Opublikowano 22 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 a dlaczego, jak tak Ci zależy na tym, to w obwód czujnika temperatury wprowadzasz rezystor z włącznikiem i jak jedziesz to możesz sobie go włączyć i wtedy ECU odczyta, że silnik jest już ciepły, tylko po co, bo wtedy na wolnych będzie gasł a jak jedziesz to i tak nie ma znaczenia, nie no jasne, a ja nie mam zamiaru ingerować w elektronikę bo to może być czasem powodem nieprzewidzianych i nieokreślonych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.