Gość dropsikkk89 Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 (edytowane) Witam. Mam taki problem ze swoją primerką. JAkiś czas temu zaczęła mi się grzać. Tzn sytuacja wygląda tak. Jadę 20-30 km czasami nawet 50 i wszystko jest ok. A czasami niewiem dlaczego jadę jadę i nagle temperatura na 100-110 stopni (przed czerwonym polem)zjadę na bok 30sekund i można jechać dalej czasami nawet w trakcie jazdy sama wraca do normalnego stanu. Częściej i szybciej robi to przy ostrzejszej jeździe kiedy ją przeciągnę do 5tys obrotów np na każdym biegu to po chwili temperatura skacze by za chwilę wrócić do stanu niekiedy trzeba się zatrzymać czasami sama wraca. Dodam jescze że wymieniłem czujnik temperatury.AAA i jeszcze jedno w momencie gdy temperatura skacze wentylatory są załączone. Wydaje mi się że to może być termostat bo moduł sterujący chyba wykluczam skoro wentylatory chodzą. Proszę o jakąś pomoc AAA i oczywiście jeszcze dodam że to Primera 1.8 silnik:) P.S Mam nadzieje że nie powielam tego tematu i że nikt o podobnym problemie nie pisał gdyż szukałem na forum dość długo i nie mogłem się doszukać. Także jeśli coś takiego było to sorry ale ja nie mogłem niczego się doszukać pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc jeśli takową uzyskam:) P.S2 Wydaje mi się że nie ma to związku z instalacją gazową gdyż zaczęło mi się to dziać jakoś miesiąć dwa po założeniu instalacji. Edytowane 23 Maja 2011 przez dropsikkk89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 P.S2 Wydaje mi się że nie ma to związku z instalacją gazową gdyż zaczęło mi się to dziać jakoś miesiąć dwa po założeniu instalacji. jak wcześniej było dobrze to niestety może to mieć związek z LPG a dokładnie z wpięciem reduktora w układ chłodzenia, powinien być wpięty równolegle do nagrzewnicy, czyli sprawdź u siebie jak masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dropsikkk89 Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 jak wcześniej było dobrze to niestety może to mieć związek z LPG a dokładnie z wpięciem reduktora w układ chłodzenia, powinien być wpięty równolegle do nagrzewnicy, czyli sprawdź u siebie jak masz tak sądzisz? jest to możliwe tylko czemu by nie grzał się od razu tylko po miesiącu i nie cały czas tylko czasami. Ale dzięki za podpowiedź każdy trop jest dobry:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 nie wiem, wcześniej mogło być chłodniej, sprawdzenie termostatu też nie zaszkodzi, zrób fotę jak jest wpięty i będzie jedno wykluczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dropsikkk89 Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 czekam właśnie za kuzynem i będziemy wywalać termostat zobaczymy czy to pomoże. Zapytam kuzyna o ten reduktor i zobacze co mi powie. Generalnie w weekend byłem na przeglądzie gazu i mówiłem gościowi który montował mi instalacje że się coś takiego dzieje lecz on powiedział że to nie powinno mieć wpływu (tzn instalacja) gdyż gaz powinien jeszcze silnik niby wystudzać. Wywalę ten termostat dziś i zobaczę efekt jak jutro do roboty pojadę jeśli nic się nie zmieni wrzucę fotkę tego reduktora:) Mam nadzieje że to nie uszczelka pod głowicą ale wtedy chyba by się grzał nawet na postoju a on na postoju nic tylko w trakcie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 z drugiej strony, jak by termostat był zablokowany, to moment miał byś temperaturę na czerwonym itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dropsikkk89 Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 (edytowane) Chyba jednak termostat. Widać na tym zdjęciu że generalnie na całej tej miedzianej? rurce jest taki osad a na kawałku (kształt litery U)widać wytartą miedź więc wygląda na to że blokował się termostat. Mam taką nadzieję sprawdzę to jutro i dam znać co i jak. A co o tym sądzicie? zdjęcie po dodaniu jest mega rozmazane ale nie wiem czemu się tak stało mimo to widać tą część termostatu którą opisuję nic z tego grzeje się dalej ;/ dramat! uszczelka pod głowicą albo pompa wody wg mojego kuzyna mechanika. Co waszym zdaniem? Edytowane 23 Maja 2011 przez dropsikkk89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 powiedz jak masz wpięty reduktor??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 nagle skakanie wskazowki nie musi oznaczac skoku realnego temperatury.. moze budzik oszukuje? dostaje jakies przebicie.. temperatura rosnie powoli i tez powoli opada.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dropsikkk89 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 wlaśnie z kuzynem rozebraliśmy silnik reduktor wpięty poprawnie. wymiana uszczelki pod głowicą już drugi raz chyba mnie szlag trafi!! zastanawiam się nad wymianą silnika na 2 litry tylko zastanawiam się jakie to koszta są. Generalnie jestem załamany tym tematem i nie spodziewałem się tego po japońcu. Kur** siano na pierścionek zaręczynowy pójdzie w silnik jestem mega ściekły. Ile będzie kosztował silnik 2litry? i co by trzeba przerobić w aucie z 1.8 na 2.0? Czy to się opłaca? czy sprzedać to w piz*u? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Silnik 2.0 na allegro ludzie kupowali juz za 800zł z anglika, ale to była podmiana z takiego samego. Przekładka z 1.8 na 2.0 to już grubsza impreza, tam pewnie jest sporo różnic, dlatego musiałbyś więcej części dokupić, ale co potrzeba to już musi ktoś mądrzejszy się wypowiedzieć. Wg mnie wymiana uszczelki będzie tańsza. Czytałem kiedyś, że przy LPG jest bardziej prawdopodobne, że uszczelka padnie, ale na forum nie ma za wiele takich przypadków opisanych. Może ta instalacja nie jest dobrze założona? Może jazda pod czerwone pole na gazie tak szkodzi silnikowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 drugi raz remoncik bo pewnie glowica nie poszla na szlif i sprawdzenie szczelnosci!! moze byc lekko peknieta albo nierownaa i dmucha.. zrob raz a porzadnie.. nie kupuj najtanszych zamiennnikow uszczelki tylko kup drozsza z reinza np.. dokrecaj odpowiednim momentem i odpowiednim kluczem.. glowicy nie dmucha bez powodu pamietaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pafcio Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 miałem takie objawy (chłodny i nagle gorący a potem znowu skok) jak ````jeżdziłem 2 dni bez termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.