Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

modyfikacje i adaptacje hamulców


Gość CZAJNIK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość CZAJNIK

1.jako że wiem iż w N-14 hamulce są po prostu do D...

proponuję rozwiazanie :

 

tarcza 298mm i zacisk Brembo 4 tłoczkowy wszystkomieści sie w feldze 15"

oczywiście posiadam wzory adapterów potrzebnych do montażu

 

 

2. jeśli ktos ma cheć zamontować do 200 SX wieksze hamulce

propozycja:

 

tarcza 320mm i zacisk z Alfy 166 Brembo 4 tłoczkowe do tego adaptery które równiez posiadam.

 

oba rozwiązania przetestowane a co do N-14 to rozwiazanie testowane nawet w GTI-R

jestem w stanie wykonac adaptery do różnych zacisków i tarcz

 

zainteresowanych zapraszam PW

Edytowane przez CZAJNIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

odświeżę troszku ;)

A przy swapie to jak z tarczami np z 200sx S13. też na adapterach czy przewiercasz otwory albo pasujesz tarcze pod rozstaw z innego auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobieram tarcze pod rozstaw, jedynie otwór centrujacy jesli jest taka potrzeba podlega roztoczeniu. nie jest to jakaś tajemnica ...tarcze dobieram z katalogu Brembo bo w nim znajduje się załkowite wymiarowanie kazdej tarczy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobieram tarcze pod rozstaw, jedynie otwór centrujacy jesli jest taka potrzeba podlega roztoczeniu. nie jest to jakaś tajemnica ...tarcze dobieram z katalogu Brembo bo w nim znajduje się załkowite wymiarowanie kazdej tarczy:)

Ok, lux :)

Dzięki za info. Zbieram się na kupno zacisków z 200sx, ale ciężko znaleźć jakieś w sensownym stanie... a potem jeszcze regeneracja przed założeniem :P

Jest jakiś określony czas do kiedy miałbym zamówienie ew. złożyć czy w każdym momencie jesteś w stanie takie adaptery wykonać? i koszta jakie? wraz z tarczami rzecz jasna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Wiem, że odkopuję, ale mam pytanie.

Wszyscy zachwalają hamulce z N16 i uważam, że są faktycznie niezłe, ale przy hamowaniu z większych prędkości pojawia się tzw "fading".

Tarcza z przodu to 280mm, co do ważącej 1200kg Almery jest ok, ale w 300kg cięższej Tino na ciepłych tarczach bywa już cienko.

Mam fabryczne felgi 16" więc miejsca od zacisku mam na prawdę dużo. Jest jakaś nie rujnująca metoda na adaptację większej tarczy?

Na logikę w cal większą felgę powinna spokojnie wejść 300mm.

 

uprzedzam, że przeczytałem cały temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/6549-p10p11-big-brake-adaptacja-z-200sx/ i szczerze to wolałbym uniknąć tyle wiercenia i adapterów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod niektóre felgi 15" idzie nawet zapodać tarcze 305mm z Fiata Cupe 20V Turbo to pod 16 tym prościej to będzie...

 

Ps. Jakby ktoś chciał męski hebel w P10, P11, P11.144, S13 oraz N16 to pod felgę 17" mam taką fajną propozycję swojego patentu:

 

Zaciski z Lancera EVO 9 + 330mm tarcze (EVO ma fabrycznie tylko 320mm):

946908_675300459153390_1731550945_n.jpg941480_675300822486687_907897522_n.jpg

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana na 17" nie wchodzi w grę, ze względu na ceny, masę rotacyjną i komfort (Nyską jeździ także żona)

Fabryczne 16" zostaną na zimę, a na lato w planach są leciutkie, choć tanie Desmond.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by ktoś chciał to mam zaciski 2 tłoczkowe przednie do NIssana 100nx b13 i sunnego n14 pod tarczę 280mm . Wszystko mieście się w felgę 15" .

Tak to wygląda na mojej 15" feldze

OHBxA.jpg

 

Dużo osób śmiga już na tych zaciskach ode mnie i sobie chwalą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem w czym nibu przeszkadzają adaptery. ale jesli chcesz ich uniknąć to powodzenia w szukaniu zacisków które podpasują P&P

 

jak zmienisz zdanie to mam zaciski 4 tłok Brembo z adapterem pod tarczę 305

Edytowane przez CZAJNIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adapter nie przeszkadza, o ile nie będzie problemów z doborem tarcz i felg.

Rozważę opcję Brembo :)

 

Co w takim układzie proponujecie zrobić z tyłem?

Przełożyć tam heble z przodu, czy "keep it original"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie trzeba robić z tyłem. przód jest najważniejszy bo w czasie hamowania i tak środek siężkości przesówa sie do przodu a tył zostaje odciązony.

 

4tłok nawet w GTI-R gdzie seryjnie jest 1 tłoczek robi zarąbistą robotę. a wiadomo że to 4x4 +2.0 turbo

Edytowane przez CZAJNIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokadnz wzmiar tarcz pod ten zacisk :
 

1729.gif

 

Zaciski potrafiły skutecznie zatrzymać 280konne evo ważące 1300kg wiec dadzą sobie radę 8) Jak hcesz coś jeszcze lepszego to bierz BREMBO , ładny i skuteczny Monoblock !

Edytowane przez BeNeK2Ck
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski dwutłoczkowe z Mitsu mają rozstaw śrub mocowania chyba 130mm, w Almerze/Primerze jest 100mm z tego co pamiętam (poprawcie w razie co) więc tutaj też adapter będzie konieczny.

Mnie interesuje, czy w którymś Nissanie były montowane jakieś duże zaciski dwutłoczkowe? 350Z US np? Bo z czterotlokiem jest taki problem, że zostaje mało miejsca na felgę (zacisk często jest tak szeroki, że trzeba zastosować dystanse, żeby założyć felgi). No i często trzeba seryjną pompę zmieniać, bo może nie dać rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W almerze n15 jest 130mm .

Nissany z 2 tłoczkowymi zaciskami to na pewno Maxima i chyba navara oraz murano :) Może z tego się coś dopasuje do n16 .

Edytowane przez BeNeK2Ck
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli dobrze pamiętam to 300ZX (Z31) miał też zacisk dwutłoczkowy. muszę zobaczyć bo mam taki samochód do rozebrania na części.

 

co do rozstawu otworów mocujacych to potwierdzam że N14 i n15 ma 130mm aczkolwiek N16 ma chyba taką samą zwrotnicą na przodzie wiec zapewne jest taki sam rozstaw.. co do primery sie nie wypowiadam bo nie miałem możliwosci robienia adapterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...