Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P10 uszkodzenie tylnej osi


popolja
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie mojego posta chciałem się przywitać bo jestem nowym użytkownikiem tego forum. Od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem Primery P10 GA16DE, muszę przyznać samochód niezawodny. Niestety dzisiejszego dnia pewien "kierowca" pozbawił mnie frajdy jaką dawał mi mój samochód. Nissan stojąc na parkingu został uderzony w tylne prawe koło, które chyba się przesunęło i napewno wykrzywiło "przednia" część koła wpadła do środka (ciągle skręca w lewo). Nissan dojechał do domu o własnych siłach, była to ciężka podróż bo na każdym zakręcie samochód dosłownie leciał bokiem przy zawrotnych prędkościach 30km/h. Nie znam się zbytnio na samochodach ale drugie koło wydaje się być w porządku, aby jechać prosto musiałem kierownicę trzymać cały czas odpowiednio skręconą. Z tego co zauważyłem własnym okiem, to tylna belka zawieszenia jakby opadła w dół (wykrzywiła się). Tłumik oczywiście też został uszkodzony, samochód chodzi jak WRC, Słychać też stuki przy poruszaniu się po naszych polskich drogach, nie wiem sam czy to ten tłumik czy może jakaś inna część, stawiałbym jednak bardziej na tłumik bo to taki głuchy odgłos uderzenia. Na googlach nie mogłem znaleść belki tylnej do p10, znalazłem tylko do w10 za 190zł. Moje pytanie jest następujące, czy uszkodzeniu uległa tylko belka? Czy też zapewne trzeba będzie wymienić całe zawieszenie tylne. Wiem że powinienem był się zgłosić z tym do mechanika, który obejrzy to dokładnie i oceni, jednak jeżeli koszta doprowadzenia samochodu do jazdy będą oscylowały w okolicy 1000zł, to nie będzie mi się to kalkulowało. A o tej godzinie mechanika nie znajdę (piszę ten post zaraz po uszkodzeniu). Z góry dziękuję za pomoc

Edytowane przez popolja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam P10 ma niezależne zawieszenie a nie belkę, czyli musisz zobaczyć co się powyginało i wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygięta jest napewno ta część która łączy oba tylne koła, byłem przekonany że to tylna belka.

 

Przyjrzałem się dokładniej, stabilizator wydaje się być cały. Uszkodzeniu napewno uległ wahacz poprzeczny (wygięło go w półksiężyc). Uszkodzenie koła nie jest takie jak opisałem wczesniej, "tyl" koła ucieka do środka i skręca ono w prawo. Jest to dość bardzo widoczne, koło wydaje się być minimalnie cofnięte. To uszkodzone koło wygląda dość poważnie, martwię się czy nie będzie trzeba wymieniać innych elementów łączących felgę z wahaczem i resztą zawieszenia.

Edytowane przez popolja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty się nie martw tylko podnieś auto i sprawdź co jest do wymiany i po sprawie a tak to gdybasz, może to albo tamto, smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zakończyłem dogłębne oględziny uszkodzeń, Stabilizator wydaje się być cały, lekko go cofnęło na tych gumach co jest przykręcony do reszty zawieszenia, jednak nie jest nigdzie wykrzywiony. Ten wahacz poprzeczny umiejscowiony z tyłu tylnego koła został wygięty w półksiężyc, nie wydaje się jednak być pęknięty. Drugi (umiejscowiony z przodu tylnego koła) jest cały, nie wydaje mi się aby jego wymiana była konieczna do dalszej eksploatacji samochodu. Oczywiście po wstępnych oględzinach zadzwoniłem do znajomego który prowadzi warsztat samochodowy, stwierdził że robocizna zamknie się w 200zł + wliczone do tego malowanie 2 uszkodzonych elementów i spawanie tłumika (który urwał się na łączeniu końcówki ze środkowym), do tego w kosztach muszę doliczyć nową felgę, bo został wygięty w niej rant, a nie chce żeby wystąpiły jakieś bicia.

post-44978-0-77609300-1306522101_thumb.jpg

post-44978-0-91947600-1306522363_thumb.jpg

post-44978-0-98265800-1306522424_thumb.jpg

post-44978-0-19215900-1306522455_thumb.jpg

post-44978-0-89827900-1306522499_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do wniosku że ten wahacz to mogę wymienić nawet ja bo to wystarczy odkręcić dwie śruby, mam jednak pytanie czy wahacz od każdej primery p10 będzie pasował czy musi to być od GA16DE? Gdyby ktoś miał takie informacje byłbym wdzięczny gdyby się nimi podzielił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stabilizator wydaje się być w porządku, jest lekko do tyłu, jednak tylko na tych gumach (tulejach) czy jak to tam nazwać, nie widać nigdzie żeby sam element się wygiął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...