Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie - chyba problem


robertz68
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam prośbę do forumowiczów. Czy moglibyście sprawdzić napięcie ładowania akumulatora po przejechaniu jakiejś trasy (a najlepiej po włączeniu menu serwisowego na Nissan Connect w czasie jazdy).

 

Przez przypadek wykryłem że zaraz po odpaleniu samochodu mam jak najbardziej prawidłowe napięcie ładowania (14,3 V) ale po przejechaniu kilkukilometrowego odcinka napięcie spada do 12,4-13.1 V i takie się utrzymuje przez cały czas jazdy. Samochód nie ma żadnych problemów z odpalaniem lub brakiem zasilania a jednak napięcie jest niskie.

 

Umówiłem się już do serwisu na wizytę ale przyszło mi do głowy przyglądając się instalacji że alternator jest połączony z komputerem i być może poziom ładowania jest regulowany w zależności od rozładowania akumulatora (byłoby to nawet logiczne - po co ładować naładowany akumulator?).

 

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz na minusowej klemie zalany taki plastik i podpiętą do niego kostke to masz system ze zmiennym ładowaniem czyli nie bedzie stałego ładawania (13.9 - 14.4) tylko ładowanie będzie zależało od stopnia naładowania akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, mam właśnie taką kostkę. Uspokoiłeś mnie ale nasuwa mi się pytanie: czy gdzieś jest po odpaleniu silnika napięcie ładowania prawidłowe bo mam problem ze światłami dziennymi, w czasie jazdy wyłączają mi się czasami żeby po chwili się włączyć?.

 

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy gdzieś jest po odpaleniu silnika napięcie ładowania prawidłowe bo mam problem ze światłami dziennymi, w czasie jazdy wyłączają mi się czasami żeby po chwili się włączyć?.

 

QQ nie ma świateł do jazdy dziennej. Jeżeli piszesz o światłach mijania, to pewnie jeździsz ze światłami ustawionymi na tryb "auto".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zamontowane światła do jazdy dziennej Philips Daylight 4 i ich sterownik działa na zasadzie wykrywania wzrostu napięcia w układzie (jak chyba wszystkie). Aktualnie gdy napięcie na akumulatorze spada ze względu na całkowite naładowanie akumulatora to i światła dzienne na chwilę gasną. Po parunastu sekundach alternator ponownie podładowuje akumulator i światełka się zaświecają.

 

Z tego właśnie powodu poszukuje sposobu na uzyskanie wyższego napięcia (około 14V) w trakcie gdy silnik jest uruchomiony. Mam nadzieję że takowe jest na alternatorze ale akurat dzisiaj ciągle mam ładowanie akumulatora. Chyba muszę się przejechać paręnaście kilometrów żeby podładował mi się porządnie akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zamontowane światła do jazdy dziennej Philips Daylight 4 i ich sterownik działa na zasadzie wykrywania wzrostu napięcia w układzie (jak chyba wszystkie). Aktualnie gdy napięcie na akumulatorze spada ze względu na całkowite naładowanie akumulatora to i światła dzienne na chwilę gasną. Po parunastu sekundach alternator ponownie podładowuje akumulator i światełka się zaświecają.

 

Z tego właśnie powodu poszukuje sposobu na uzyskanie wyższego napięcia (około 14V) w trakcie gdy silnik jest uruchomiony. Mam nadzieję że takowe jest na alternatorze ale akurat dzisiaj ciągle mam ładowanie akumulatora. Chyba muszę się przejechać paręnaście kilometrów żeby podładował mi się porządnie akumulator.

 

 

 

 

Napisano 16 lipiec 2010, 21:49

 

Użytkownik Synkro dnia 16 lipiec 2010, 21:24 napisał

 

Wg mnie i przepisów światła dzienne mają się świecić ZAWSZE po włączeniu zapłonu a więc i w pozycji off i w pozycji auto.

 

 

 

Moje światła zamontowane przez serwis palą się zarówno w pozycji off i auto po załączeniu zapłonu.Miałem ostatnio trochę problemów z modułem sterowania który reklamowałem /objawiało się to tym że przy dużych obrotach gasły światła led/.Po wymianie jest ok.Przed naprawą miałem podłączony + i - modułu bezpośrednio do akumulatora.Po wymianie i próbach modułu + został zdjęty z klemy + akumulatora i założony dalej w instalacje /chyba za bezpiecznik znajdujący się na kablu odchodzącym z akumulatora/ - natomiast powędrował z zacisku - akumulatora na masę samochodu.

Po naprawie wpatruję się w karoserie poprzedzających mnie pojazdów i widzę jak teraz bez problemów palą się światła do jazdy dziennej.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz kolego ujemny przewód akumulatora podłączony przez taką jakby kostkę do której od spodu wchodzi wtyczka z przewodami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja już się nie odzywam w tym temacie tzn. czytam i czekam na jeszcze jakieś uwagi co do podłączenia i co to może być bo ja ten problem ruszyłem w temacie światel dziennych led, ale powiem tyle ze mnie to wku... szczegolnie jak jechalem autostradą i mialem dodge ram przed sobą i na czyściutkiej klapie widziałem jak to gaśnie i sie zaświeca to mnie skręcało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz kolego ujemny przewód akumulatora podłączony przez taką jakby kostkę do której od spodu wchodzi wtyczka z przewodami?

 

 

Jeśli do mnie było to pytanie -sprawdzę jutro i dam znać na priv.

Nie chcę zaśmiecać innego tematu światłami dziennymi które mają swoje miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Przeglądałem ten wątek i mam pytanie, Chciałem sobie podładować akumulator ładowarką, pytanie czy w ogóle można odłączyć akumulator czy nie spowoduje to jakiegoś "rozkodowania" komputera lub pojawienia się błędów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...