Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

światła dzienne, światła do jazdy w dzień, LED


Gość bipek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

coraz bardziej jestem przekonany co do zamontowania świateł LED do jazdy w dzień. widziałem pare samochodów z takimi światłami i całkiem nieźle świecą. Zestaw można kupic juz za około 70 zł, w komplecie z automatycznym włącznikiem który odpowiada za to żeby światła były zawsze włączone, natomiast przy włączeniu świateł mijania LED-y gasną. można to kupic na allegro (instrukcja montazu w zestawie, niby 30 min. roboty)

Zalety: przede wszystkim mniejsze zużycie paliwa, a przy okazji oszczędność żarówek :-) no i nie trzeba pamietac juz włączaniu świateł. posiadaja wszystkie homologacje itp. oglądałem moje DINO kilkukrotnie i jest nawet fajne miejsce żeby takie światła zamontować (koło halogenów). Co o tym myslicie ?. mile widziane także foto jesli ktoś ma juz założone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minąłem taką Tinkęz 2 dni temu, działo się to zbyt szybko ale właśnie tam miała Led-y. Dawały nawet trochę po oczach za dnia dlatego wychwyciłem ten fakt. Myślę, że sprawa warta rozważenia ale wg mnie raczej z przyczyn estetycznych? bo oszczędności to chyba zabójcze nie są.... :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem takie światła w Corolli oparte na klasycznych światłach dziennych z firmy Wesem tylko ja przerabiałem cały zderzak żeby wyglądało jak fabrycznie http://www.forum.corollaclub.org/viewtopic.php?p=249111#249111 - tutaj zdjęcie po lakierowaniu bo widzę, że ostatnie fotki poszły w niepamięć http://imageshack.us/f/217/garagepy.jpg/ Jeśli chodzi o moją opinię na temat świateł w technologi LED to nie bardzo pasują mi takie gotowe komplety doklejane do zderzaków starych samochodów. Zalatuje to lekko ... tjuningiem. Ja zrobiłbym takie światła używając klasycznych reflektorów do jazdy dziennej i spróbował wpasować obok halogenów ale tak jak piszę, jest to wyłącznie moje zdanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomecki34
post-31686-0-85274900-1308650815_thumb.jpg Panowie ja założyłem takie światełka. Tylko że zakupiłem zestaw philipsa. Mam 100% pewność że są legalne. Na wszelki wypadek wożę ze sobą dziennik ustaw, żeby wyprostować w razie czegoś jakiegoś niedouczonego strażnika miejskiego, bo policjanci w większości znają zapis o światłach dziennych. Edytowane przez tomecki34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-31686-0-85274900-1308650815_thumb.jpg Panowie ja założyłem takie światełka. Tylko że zakupiłem zestaw philipsa. Mam 100% pewność że są legalne. Na wszelki wypadek wożę ze sobą dziennik ustaw, żeby wyprostować w razie czegoś jakiegoś niedouczonego strażnika miejskiego, bo policjanci w większości znają zapis o światłach dziennych.

 

Napisz coś więcej o kosztach i jak to podłączyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomecki34

Koszt 350 PLN pięciodiodowe, a 250 czterodiodowe. Podłączenie proste jest schemat w zestawie. Działają automatycznie.    W zestawie philipsa jest sposób podłączenia taki żeby działały same, ale to jest do obejścia. Muszę spojrzeć do swojego bo nie pamiętam czy podłączyłem moduł do plusa mijania czy postojówek. Każdy je założy w 15 minut.<br> Co do świecenia tylnych lamp. Przy zapalonych dziennych nie mogą świecić się inne lampy. Ustawodawca dopuszcza jedynie w samochodach rejestrowanych przed 31.12.2009. możliwość ich świecenia razem ze światłami postojowymi i oświetleniem tablicy rej.

Edytowane przez tomecki34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

(...)Samochody rejestrowane przed 31.12.2009 muszą mieć tak zamontowane żeby świeciły się tylne lampy i oświetlenie tablicy rejestr, oraz niemożliwe było ich włączenie podczas gdy nie mamy włączonego zapłonu. (...)

 

Mam pytanie, skąd masz takie informacje?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomecki34

Link do dziennika ustaw: Dz. U. z 2009 r. Nr 75, poz. 639

Wkurzyli mnie na forum i zacząłem drążyć temat. Znalazłem dziennik ustaw dotyczący świateł dziennych.

 

Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.

Światła dzienne muszą być zainstalowane:

 

  • Symetrycznie względem osi pojazdu
  • Na równej wysokości
  • Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
  • Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
  • Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
  • Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

 

 

Sorki wcześniej źle przeczytałem ustawę i napisałem trochę bzdur , teraz jest poprawnie.

Edytowane przez tomecki34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/zarowka-led-h7-halogen-dzienne-12v-68-led-i1688447587.html tu znalazłem takie zarowki ktore mozna zamontowac do halogenow przeciw mgielnych jesli ktos posiada. zamiast zwykłych nie wiem czy to dopuszczalne ale napewno tansze i prostrze rozwiazanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomecki34

Światła przeciwmgielne nie mogą być przerabiane na światła do jazdy dziennej. Ewentualnie można je zdemontować i wstawić okrągłe do jazdy dziennej, ale nie widziałem jeszcze takich z homologacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"nigdzie nie jest powiedziane że żarówki jakiekolwiek by to nie były muszą być halogenowe, kryptonowe czy jakiekolwiek inne. Przepisy mówią jedynie o barwie światła i mocy żarówek tak że każdy może sobie zamienić światła na diodowe byle przednie pozycje były białe, tylne czerwone, kierunkowskazy pomarańczowe. przecież od wielu lat diody są fabrycznie montowane w światłach stopu a i w coraz większej ilości samochodów całe tylne lampy są z diód choćby bmw e46 po fl lub montowane są w przednich światłach jak w nowych Audi." jest to cytat jakiegos forumowicza

http://www.motofakty.pl/artykul/diody_led_w_reflektorach_glownych.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomecki34

Masz rację, ale każda lampa posiada homologację na dany typ żarówek, przy zamontowaniu w danej lampie innych żarówek traci ją. Lampy diodowe oryginalne takową mają. A nigdzie nie kupisz diodowych zamienników z homologacją bo jest to wbrew przepisom. Albo cała lampa diodowa z homologacją , albo nic. I każdy misio jak będzie chciał cię ud***ć to ci pyknie dowód za głupie diody np. w lampie od postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no masz racje to tak jak pisałeś lepiej je zdemontowac i zamontowac całe lampy do jazdy dziennej wtedy nie trzeba zadnych przełacznikow itp. tylko pytanie czemu je produkuja skoro nie maja homologacji? moze i lepiej by swcieciły bo maja spora ilosc diod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto Cię wkurzył i na jakim forum, ale teraz to ja powinienem się wkurzyć :)

 

Cytujesz mnie w zupełnie wyrwany z kontekstu sposób!

Edytowane przez AdS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomecki34

Produkują je dlatego, żeby naciągać nieświadomych ludzi. Tłumaczą to również, że wcale nie musisz ich kupować, ale dla mnie to nie fair.Podejrzewam że zdobycie homologacji sporo kosztuje i wtedy nie mieli by zbytu. Widać to na przykładzie philipsa, legalne światełka sporo kosztują.

no masz racje to tak jak pisałeś lepiej je zdemontowac i zamontowac całe lampy do jazdy dziennej wtedy nie trzeba zadnych przełacznikow itp. tylko pytanie czemu je produkuja skoro nie maja homologacji? moze i lepiej by swcieciły bo maja spora ilosc diod

 

Sorki, ale nie miałem zamiaru nikogo wkurzać.

Nie wiem kto Cię wkurzył i na jakim forum, ale teraz to ja powinienem się wkurzyć :)

 

Cytujesz mnie w zupełnie wyrwany z kontekstu sposób!

Edytowane przez tomecki34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...