Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Twardniejące nowe sprzęgło+skrzypienie przy wysprzęglaniu


Gość leitzz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum,

Zaglądam tutaj już od jakiegoś czasu, lecz problemy z moim "Rumburakiem" zmuszają mnie do zwrócenia się o pomoc do forumowiczów.

Szukałem podobnych tematów ale takiego problemu chyba nikt nie opisywał.

 

Od początku. Swojego Tyrka mam już 1,5 roku. Nie było z nim większych problemów do czasu gdy któregoś dnia przy spokojnej jęździe miejskiej poczułem lekki swąd spalonej tarczy sprzęgłowej. Od tej pory zauważyłem że w miarę rozgrzewania się auta pedał sprzęgła twardnieje. Do tej pory sprzęgło pracowało lekko a teraz przy pokonywaniu dłuższej trasy było ciężko, lewa noga "puchła". (Jest to myślę dosyć obiektywna ocena, miałem wcześniej starą vECTRĘ w której sprzęgło chodziło naprawdę topornie ale szło się przyzwyczajć, a tu pojawiał się naprawdę duży opór). Nie było problemu ze zmianą biegów, no może wsteczny trzeba było wbijać na dwa razy. Po kilku miesiącach jazdy zapadłą decyzja o wymianie kompletnego sprzęgła, zwłaszcza że pedał sprzęgła zaczął się poddawać i "chodził na boki". Mechanik założył kompletne sprzęgło dobrej jakości (1200 zł) wymienił pedał na nowy i wymienił poduszkę skrzyni biegów.Określił również stan strego sprzęgła(oryginał fabryczny) na jakieś 65% Po odebraniu auta sprzęgło chodziło super lekko, Po około 2-3 tygodniach normalnej jazdy do pracy (zero terenu itd.) poczułem że sprzęgło zaczyna brać wyżej i po rozgrzaniu pojawia się "opór" - nie tak duży jak poprzednio, ale jednak. Wyczuć można było również lekkie drgania na pedale sprzęgła przy wysokich obrotach silnika. Wyregulowałem trochę skok pedału sprzęgła - trochę się poprawiło. Po następnych kilku tygodniach czuć było już wyraźnie dużą różnicę pomiędzy pracą sprzęgła zimnego (po nocy) i ciepłego po ok 20 minutach jazdy miejskiej. Na wszelki wypadek wymieniłem pompkę sprzęgła, wysprzęglik, płyn, odpowietrzyłem wszystko - zero różnicy. Na dzień dzisiejszy oprócz opornego sprzęgłą pojawiło się jeszcze skrzypienie przy puszczaniu pedłu sprzęgła, odgłos pochodzi na 99% ze sprzęgła (nie pompka ani pedał) i występuje tylko przy odpalonym silniku i włączonym biegu - na luzie lub przy zgaszonym silniku nic nie słychać.

Czy ktokolwiek ma jakiś pomysł. Chcę sprawdzić wszystkie mozliwę tropy zanim auto znowu pojedzie na warsztat i będę musiał wydać parę stówek na zrzucenie skrzyni i sprzęgła, lub nie daj Bóg na następne sprzęgło.

 

Dodam że nie katuję auta, nie byłem nim w terenie. Auto jest tzw. drugie w rodzinie i używamy go głównie zimą (mieszkam trochę w polu i pokonuję drogę gruntową która nie jest odśnieżana). Z ciekaowstek - przeglądając rachunki z napraw po poprzednim właścicielu oprócz normalnych części eksploatacyjnych zauważyłem że pedał sprzęgła już raz był wymieniony jakieś 2,5 roku temu.

 

Będę wdzięczny za jaką kolwiek pomoc w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich użytkowników forum,

Zaglądam tutaj już od jakiegoś czasu, lecz problemy z moim "Rumburakiem" zmuszają mnie do zwrócenia się o pomoc do forumowiczów.

Szukałem podobnych tematów ale takiego problemu chyba nikt nie opisywał.

 

Od początku. Swojego Tyrka mam już 1,5 roku. Nie było z nim większych problemów do czasu gdy któregoś dnia przy spokojnej jęździe miejskiej poczułem lekki swąd spalonej tarczy sprzęgłowej. Od tej pory zauważyłem że w miarę rozgrzewania się auta pedał sprzęgła twardnieje. Do tej pory sprzęgło pracowało lekko a teraz przy pokonywaniu dłuższej trasy było ciężko, lewa noga "puchła". (Jest to myślę dosyć obiektywna ocena, miałem wcześniej starą vECTRĘ w której sprzęgło chodziło naprawdę topornie ale szło się przyzwyczajć, a tu pojawiał się naprawdę duży opór). Nie było problemu ze zmianą biegów, no może wsteczny trzeba było wbijać na dwa razy. Po kilku miesiącach jazdy zapadłą decyzja o wymianie kompletnego sprzęgła, zwłaszcza że pedał sprzęgła zaczął się poddawać i "chodził na boki". Mechanik założył kompletne sprzęgło dobrej jakości (1200 zł) wymienił pedał na nowy i wymienił poduszkę skrzyni biegów.Określił również stan strego sprzęgła(oryginał fabryczny) na jakieś 65% Po odebraniu auta sprzęgło chodziło super lekko, Po około 2-3 tygodniach normalnej jazdy do pracy (zero terenu itd.) poczułem że sprzęgło zaczyna brać wyżej i po rozgrzaniu pojawia się "opór" - nie tak duży jak poprzednio, ale jednak. Wyczuć można było również lekkie drgania na pedale sprzęgła przy wysokich obrotach silnika. Wyregulowałem trochę skok pedału sprzęgła - trochę się poprawiło. Po następnych kilku tygodniach czuć było już wyraźnie dużą różnicę pomiędzy pracą sprzęgła zimnego (po nocy) i ciepłego po ok 20 minutach jazdy miejskiej. Na wszelki wypadek wymieniłem pompkę sprzęgła, wysprzęglik, płyn, odpowietrzyłem wszystko - zero różnicy. Na dzień dzisiejszy oprócz opornego sprzęgłą pojawiło się jeszcze skrzypienie przy puszczaniu pedłu sprzęgła, odgłos pochodzi na 99% ze sprzęgła (nie pompka ani pedał) i występuje tylko przy odpalonym silniku i włączonym biegu - na luzie lub przy zgaszonym silniku nic nie słychać.

Czy ktokolwiek ma jakiś pomysł. Chcę sprawdzić wszystkie mozliwę tropy zanim auto znowu pojedzie na warsztat i będę musiał wydać parę stówek na zrzucenie skrzyni i sprzęgła, lub nie daj Bóg na następne sprzęgło.

 

Dodam że nie katuję auta, nie byłem nim w terenie. Auto jest tzw. drugie w rodzinie i używamy go głównie zimą (mieszkam trochę w polu i pokonuję drogę gruntową która nie jest odśnieżana). Z ciekaowstek - przeglądając rachunki z napraw po poprzednim właścicielu oprócz normalnych części eksploatacyjnych zauważyłem że pedał sprzęgła już raz był wymieniony jakieś 2,5 roku temu.

 

Będę wdzięczny za jaką kolwiek pomoc w tym temacie.

 

A dobrze złożone to nowe sprzęgło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dobrze złożone to nowe sprzęgło?

 

 

Tego ci nie powiem, ale wydaje mi się że żle złożone sprzęgło dało by o sobie znać zaraz po odpaleniu poskładanego auta a nie po kilku tygodniach, dodatkowo sprzęgło pracuje czyli wysprzęgla-problemem jest jego ciężka praca po rozgrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...