Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Łączniki stabilizatora


Gość nissnot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moje wytrzymały 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja dziś kupiłem   niemieckiej firmy :D  Optimal za 2 sztuki zapłaciłem 98zł -czy popełniłem błąd nie kupując Delphi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optimal to tak naprawdę produkt nie wiadomego pochodzenia. Niby firma niemiecka ale to tylko firma brandująca. Można trafić dobry produkt, może trafić totalną chińską lipę. Ale gdyby coś, strata nie duża ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś kupiłem   niemieckiej firmy :D  Optimal za 2 sztuki zapłaciłem 98zł -czy popełniłem błąd nie kupując Delphi ?

Okaże się w praniu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ma ktoś pomysl co może być przyczyna stukania w prawym przednim kole?

 

uderzenie reka w opone lub jazda po nierównej nawierzchni  skutkuje metlicznym dzwiekiem tak jakby cos tluklo o tarcze hamulcowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to marna diagnostyka i raczej zgadywanie. Czeka cię wizyta na ścieżce diagnostycznej i wszystko będzie jasne. Może być końcówka drążka, stabilizator, tuleja wahacza, możenawet coś z hamulcem itd

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś pomysl co może być przyczyna stukania w prawym przednim kole?

 

uderzenie reka w opone lub jazda po nierównej nawierzchni  skutkuje metlicznym dzwiekiem tak jakby cos tluklo o tarcze hamulcowe

Zdejmij koło i spróbuj na siłę ruszyć zaciskiem,skoro tak opisujesz to może być uszkodzony zacisk hamulcowy,a uściślając jego prowadnice(to te śruby które wystają na zewnątrz)Jeżeli prowadnica nie miała smaru od nowości,bądź uszkodzona była osłona gumowa,to w tej prowadnicy wyrobił się luz i to właśnie zacisk tak klekoce.Gdybyś nie mógł ruszyć zaciskiem,wepchnij troszkę klocki i w tedy poruszaj zaciskiem.Tylko nie zapomnij później podpompowac hamulca,bo możesz mieć przy hamowaniu bardzo niewyraźną minę :D Luz na zacisku,góra-dół oznacza jego wyrobienie,ale to w niczym nie przeszkadza...no oprócz hałasu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze może być tak jak u mnie pęknięcie zwoja sprężyny i też dzwoniło, dopóki nie wypadło :D a potem to już musiałem nową sprężynkę wsawić :P

Edytowane przez El_Diablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij koło i spróbuj na siłę ruszyć zaciskiem,skoro tak opisujesz to może być uszkodzony zacisk hamulcowy,a uściślając jego prowadnice(to te śruby które wystają na zewnątrz)Jeżeli prowadnica nie miała smaru od nowości,bądź uszkodzona była osłona gumowa,to w tej prowadnicy wyrobił się luz i to właśnie zacisk tak klekoce.Gdybyś nie mógł ruszyć zaciskiem,wepchnij troszkę klocki i w tedy poruszaj zaciskiem.Tylko nie zapomnij później podpompowac hamulca,bo możesz mieć przy hamowaniu bardzo niewyraźną minę :D Luz na zacisku,góra-dół oznacza jego wyrobienie,ale to w niczym nie przeszkadza...no oprócz hałasu :D

Twoja wiedza na tematy motoryzacyjne po prostu mnie powala. Mojego Nota w ciemno mógłbym oddać w Twoje ręce.

 

dzięki za poradę, mam nadzieje zabrać się za tą usterkę w weekend

 

Zawsze może być tak jak u mnie pęknięcie zwoja sprężyny i też dzwoniło, dopóki nie wypadło :D a potem to już musiałem nową sprężynkę wsawić :P

 

Sprężyna amortyzatora Ci pękła? Jakieś zmęczenie materiału chyba wystąpiło

Edytowane przez Moby7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moby,raczej mało prawdopodobne abyś to naprawił,no chyba ,ze masz jakiegoś sprytnego tokarza frezera,który potrafiłby to tulejować.Najprostsza naprawa to wymiana zacisku ,niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sprężyna amortyzatora Ci pękła? Jakieś zmęczenie materiału chyba wystąpiło

 

Obstawiam wadę fabryczną, bo przecież to niemożliwe, żeby sobie sprężyna pękła i to jeszcze po lewej stronie, od tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wada materiału,zbyt mocno zahartowane i zrobiło pśtyk :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pisałem w innym temacie na  temat stuków ,mój notek na polskich drogach po 1tyś/km dopominał się nowych końcówek stabilizatora powiem że nasze polskiej produkcji są całkiem porządne. Czasami jedna porządna dziura jest wstanie je załatwić.Nie kupujcie tych w cenie 20-30 zł te po założeniu potrafią się rozsypać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zasada,kto tanio kupuje,dwa razy kupuje.Lepiej wydać trochę więcej na markowy wyrób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odnowię nieco temat, Pytanie do tych co sami wymieniali. Czytałem wcześniej, że dobrze jest podeprzeć tarczę na jakimś klocku i lekko opuścić samochód, żeby wszystko trochę się ugieło. Łatwiej wtedy wyjąć łącznik. Po czym poznać, że to podparcie jest takiej jak trzeba ? Czuć na łączniku, że łatwo wyjdzie ?

 

Drugie pytanie o śruby. Łatwo dają się odkręcić ? A co jak będą się "kręcić". Jest jakiś patent na zablokowanie końcówki do odkręcenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnowię nieco temat, Pytanie do tych co sami wymieniali. Czytałem wcześniej, że dobrze jest podeprzeć tarczę na jakimś klocku i lekko opuścić samochód, żeby wszystko trochę się ugieło. Łatwiej wtedy wyjąć łącznik. Po czym poznać, że to podparcie jest takiej jak trzeba ? Czuć na łączniku, że łatwo wyjdzie ?

 

Drugie pytanie o śruby. Łatwo dają się odkręcić ? A co jak będą się "kręcić". Jest jakiś patent na zablokowanie końcówki do odkręcenia ?

Łącznik z ramtech'u wygląda tak:

http://www.ramech.pl/pictures/goods/994_1.jpg

inne pewnie podobnie.

Potrzebne Ci będą dwa klucze, jednym blokujesz, drugim odkręcasz...

Edytowane przez MZy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger,zacznij odkręcać drążki bez podkładania pod tarczę,odkręć najpierw jedną nakrętkę tak aby w miarę lekko się kręciła i dokręć ją na tyle ,zeby był widoczny luz pomiedzy stabilizatorem ,a drążkiem.Później zrób to samo z drugą nakrętką.W tedy dopiero podłóż coś pod tarczę i lekko opuszczaj.Drążek powinien sam zluzować,jeżeli nie to dwa młotki i opierając jeden obuchem o główkę drążka,drugim uderzyć z przeciwnej strony.Drążki nie siedzą tak pasownie jak sworznie.Dalej to musisz opuszczać lub podnieść samochód na tyle ,żebyś mógł wyjąć drążek ręką.może masakrycznie opis wyglada ,ale sprawa jest zupełnie prosta i małoproblemowa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w note, ale w innych modelach najgorsze są te dziurki pod imbusy na łacznikach stabilizatora. Z reguły fest zasyfione i przeżarte. Na 4 sztuki dwie odkręciłem, a reszta odkęciła za mnie fleksa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak patrzę u siebie wszystko wygląda tak, że rokuje nadzieję na bezproblemowe odnręcenie ;). Nie wiem jeszcze czy będę wymienał, ale tak na czuja zanosi się na to. Jak będę miał trochę wolnego zwalę koła i zobaczę co tam słychać ;).

 

O gdzie są te otwory bo ja czegoś takiego u siebie nie widziałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu na śrubie (w sworzniu) słuzy do przytrzymania sworznia w czasie odkręcania nakrętki.

Rozwiązanie jest ...masakryczne,bo po latach jeżdżenia otwór na imbus wygląda jak...albo i nie wyglada :D

W każdym bądź razie,opis jaki Ci dałem z luzowaniem nigdy mnie nie zawiódł :D

Pod warunkiem użycia szczotki drucianej i uzycia coś w rodzaju WD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...