JACKO29 Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Moje wytrzymały 5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Moje by wytrzymaly do teraz gdyby nie łożyska McPersona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnrambo Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Ja dziś kupiłem niemieckiej firmy Optimal za 2 sztuki zapłaciłem 98zł -czy popełniłem błąd nie kupując Delphi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Optimal to tak naprawdę produkt nie wiadomego pochodzenia. Niby firma niemiecka ale to tylko firma brandująca. Można trafić dobry produkt, może trafić totalną chińską lipę. Ale gdyby coś, strata nie duża . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Ja dwa lata temu wymieniałem na polskie JGR,firmy Ramech 30 zł/szt.i jest ok. http://www.ramech.pl/katalog.php?ramechNr=z2500&x=8&y=8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Wyglądają solidnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Ja dziś kupiłem niemieckiej firmy Optimal za 2 sztuki zapłaciłem 98zł -czy popełniłem błąd nie kupując Delphi ? Okaże się w praniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 ma ktoś pomysl co może być przyczyna stukania w prawym przednim kole? uderzenie reka w opone lub jazda po nierównej nawierzchni skutkuje metlicznym dzwiekiem tak jakby cos tluklo o tarcze hamulcowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 (edytowane) to marna diagnostyka i raczej zgadywanie. Czeka cię wizyta na ścieżce diagnostycznej i wszystko będzie jasne. Może być końcówka drążka, stabilizator, tuleja wahacza, możenawet coś z hamulcem itd Edytowane 18 Sierpnia 2013 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 ma ktoś pomysl co może być przyczyna stukania w prawym przednim kole? uderzenie reka w opone lub jazda po nierównej nawierzchni skutkuje metlicznym dzwiekiem tak jakby cos tluklo o tarcze hamulcowe Zdejmij koło i spróbuj na siłę ruszyć zaciskiem,skoro tak opisujesz to może być uszkodzony zacisk hamulcowy,a uściślając jego prowadnice(to te śruby które wystają na zewnątrz)Jeżeli prowadnica nie miała smaru od nowości,bądź uszkodzona była osłona gumowa,to w tej prowadnicy wyrobił się luz i to właśnie zacisk tak klekoce.Gdybyś nie mógł ruszyć zaciskiem,wepchnij troszkę klocki i w tedy poruszaj zaciskiem.Tylko nie zapomnij później podpompowac hamulca,bo możesz mieć przy hamowaniu bardzo niewyraźną minę Luz na zacisku,góra-dół oznacza jego wyrobienie,ale to w niczym nie przeszkadza...no oprócz hałasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) Zawsze może być tak jak u mnie pęknięcie zwoja sprężyny i też dzwoniło, dopóki nie wypadło a potem to już musiałem nową sprężynkę wsawić Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez El_Diablo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) Zdejmij koło i spróbuj na siłę ruszyć zaciskiem,skoro tak opisujesz to może być uszkodzony zacisk hamulcowy,a uściślając jego prowadnice(to te śruby które wystają na zewnątrz)Jeżeli prowadnica nie miała smaru od nowości,bądź uszkodzona była osłona gumowa,to w tej prowadnicy wyrobił się luz i to właśnie zacisk tak klekoce.Gdybyś nie mógł ruszyć zaciskiem,wepchnij troszkę klocki i w tedy poruszaj zaciskiem.Tylko nie zapomnij później podpompowac hamulca,bo możesz mieć przy hamowaniu bardzo niewyraźną minę Luz na zacisku,góra-dół oznacza jego wyrobienie,ale to w niczym nie przeszkadza...no oprócz hałasu Twoja wiedza na tematy motoryzacyjne po prostu mnie powala. Mojego Nota w ciemno mógłbym oddać w Twoje ręce. dzięki za poradę, mam nadzieje zabrać się za tą usterkę w weekend Zawsze może być tak jak u mnie pęknięcie zwoja sprężyny i też dzwoniło, dopóki nie wypadło a potem to już musiałem nową sprężynkę wsawić Sprężyna amortyzatora Ci pękła? Jakieś zmęczenie materiału chyba wystąpiło Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez Moby7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Moby,raczej mało prawdopodobne abyś to naprawił,no chyba ,ze masz jakiegoś sprytnego tokarza frezera,który potrafiłby to tulejować.Najprostsza naprawa to wymiana zacisku ,niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Sprężyna amortyzatora Ci pękła? Jakieś zmęczenie materiału chyba wystąpiło Obstawiam wadę fabryczną, bo przecież to niemożliwe, żeby sobie sprężyna pękła i to jeszcze po lewej stronie, od tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Raczej wada materiału,zbyt mocno zahartowane i zrobiło pśtyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wili04 Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Pisałem w innym temacie na temat stuków ,mój notek na polskich drogach po 1tyś/km dopominał się nowych końcówek stabilizatora powiem że nasze polskiej produkcji są całkiem porządne. Czasami jedna porządna dziura jest wstanie je załatwić.Nie kupujcie tych w cenie 20-30 zł te po założeniu potrafią się rozsypać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Jest zasada,kto tanio kupuje,dwa razy kupuje.Lepiej wydać trochę więcej na markowy wyrób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Odnowię nieco temat, Pytanie do tych co sami wymieniali. Czytałem wcześniej, że dobrze jest podeprzeć tarczę na jakimś klocku i lekko opuścić samochód, żeby wszystko trochę się ugieło. Łatwiej wtedy wyjąć łącznik. Po czym poznać, że to podparcie jest takiej jak trzeba ? Czuć na łączniku, że łatwo wyjdzie ? Drugie pytanie o śruby. Łatwo dają się odkręcić ? A co jak będą się "kręcić". Jest jakiś patent na zablokowanie końcówki do odkręcenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZy Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 (edytowane) Odnowię nieco temat, Pytanie do tych co sami wymieniali. Czytałem wcześniej, że dobrze jest podeprzeć tarczę na jakimś klocku i lekko opuścić samochód, żeby wszystko trochę się ugieło. Łatwiej wtedy wyjąć łącznik. Po czym poznać, że to podparcie jest takiej jak trzeba ? Czuć na łączniku, że łatwo wyjdzie ? Drugie pytanie o śruby. Łatwo dają się odkręcić ? A co jak będą się "kręcić". Jest jakiś patent na zablokowanie końcówki do odkręcenia ? Łącznik z ramtech'u wygląda tak: http://www.ramech.pl/pictures/goods/994_1.jpg inne pewnie podobnie. Potrzebne Ci będą dwa klucze, jednym blokujesz, drugim odkręcasz... Edytowane 7 Maja 2014 przez MZy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Ranger,zacznij odkręcać drążki bez podkładania pod tarczę,odkręć najpierw jedną nakrętkę tak aby w miarę lekko się kręciła i dokręć ją na tyle ,zeby był widoczny luz pomiedzy stabilizatorem ,a drążkiem.Później zrób to samo z drugą nakrętką.W tedy dopiero podłóż coś pod tarczę i lekko opuszczaj.Drążek powinien sam zluzować,jeżeli nie to dwa młotki i opierając jeden obuchem o główkę drążka,drugim uderzyć z przeciwnej strony.Drążki nie siedzą tak pasownie jak sworznie.Dalej to musisz opuszczać lub podnieść samochód na tyle ,żebyś mógł wyjąć drążek ręką.może masakrycznie opis wyglada ,ale sprawa jest zupełnie prosta i małoproblemowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Dzięki, już kumam o co chodzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Nie wiem jak w note, ale w innych modelach najgorsze są te dziurki pod imbusy na łacznikach stabilizatora. Z reguły fest zasyfione i przeżarte. Na 4 sztuki dwie odkręciłem, a reszta odkęciła za mnie fleksa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Jak patrzę u siebie wszystko wygląda tak, że rokuje nadzieję na bezproblemowe odnręcenie . Nie wiem jeszcze czy będę wymienał, ale tak na czuja zanosi się na to. Jak będę miał trochę wolnego zwalę koła i zobaczę co tam słychać . O gdzie są te otwory bo ja czegoś takiego u siebie nie widziałem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Z tyłu na śrubie (w sworzniu) słuzy do przytrzymania sworznia w czasie odkręcania nakrętki. Rozwiązanie jest ...masakryczne,bo po latach jeżdżenia otwór na imbus wygląda jak...albo i nie wyglada W każdym bądź razie,opis jaki Ci dałem z luzowaniem nigdy mnie nie zawiódł Pod warunkiem użycia szczotki drucianej i uzycia coś w rodzaju WD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.