Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

dymienie,kopcenie podpowiedzcie cosik!


kmink
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Odpalam autko rano po tym jak stalo cala noc i leci przez jakies 30s bilay dym im wilgoniejsze powietrze tym dluzej to trwa.

potem nic sie nie dzieje!

silnik chodzi jak zegarek 2000km zrobilem i oleju ni grama nie wzial(cos pewnie wziąl ale sladowe ilosci ze nie widac tago)

jak sie rozgrzeje i zostawie go na luzie a potem mocno przygazuje to zero dymu

wydech prawie czysty

Nie kopci czarnym dymem!!!

Niewiem moze juz przesadzam ze tak wszystkiego sie w aucie czepiam

nic w silniku nie klekocze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

To co się dzieje to czysta fizyka. Teraz zrobiło się chłodniej i jest zbyt duża różnica temperatur ( temp. wydechu ,a temp. otoczenia ) . Jak jest chłodniej to w wydechu skrapla się para , oczywiście po zgaszeniu silnika . Jak tak samochód postoi całą noc to uzbiera się trochę tej wody . Rano jak odpalisz silnik to właśnie wyrzuca tą wodę . Zauważ ,że na początku będzie leciała woda , a jak wydech trochę się rozgrzeje to zacznie lecieć para. Bez obaw to normalne . POZDRO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to diesel, to podejrzewam, ze za slabo moga grzac swiece zarowe, lub ktoras z nich juz wogole nie grzeje.Sprawdz czy wszystkie siwece sa sprawne.

Jesli to benzynka, to nie wiem co moze byc przyczyna.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odpalam autko rano po tym jak stalo cala noc i leci przez jakies 30s bilay dym im wilgoniejsze powietrze tym dluzej to trwa.

potem nic sie nie dzieje!

silnik chodzi jak zegarek 2000km zrobilem i oleju ni grama nie wzial(cos pewnie wziąl ale sladowe ilosci ze nie widac tago)

jak sie rozgrzeje i zostawie go na luzie a potem mocno przygazuje to zero dymu

wydech prawie czysty

Nie kopci czarnym dymem!!!

Niewiem moze juz przesadzam ze tak wszystkiego sie w aucie czepiam

nic w silniku nie klekocze

jesli bialej pray nie wypuszcza na cieplym silniku a ze zbiorniczka plynu wyrównawczego nie zacznie ubywac cieczy to nie ma sie co martwic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co się dzieje to czysta fizyka. Teraz zrobiło się chłodniej i jest zbyt duża różnica temperatur ( temp. wydechu ,a temp. otoczenia ) . Jak jest chłodniej to w wydechu skrapla się para , oczywiście po zgaszeniu silnika . Jak tak samochód postoi całą noc to uzbiera się trochę tej wody . Rano jak odpalisz silnik to właśnie wyrzuca tą wodę . Zauważ ,że na początku będzie leciała woda , a jak wydech trochę się rozgrzeje to zacznie lecieć para. Bez obaw to normalne

 

zwłaszcza przy katalizatorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może sprawa regulacji?

 

Podobnie by mogło być przy zbyt bogatej mieszance...ale żeby zaraz czarny dym leciał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biały dym to oznaka pękniętej uszczelki pod głowicą, ale skoro nie ubywa Ci płynu chłodniczego to nie wiem...

Na ciepłym silniku jak jest sucho na zewnątrz nie powinno być żadnego dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby to byla uszczelka pod glowica to do plynu chlodniczego dostalby sie olej lub odwrotnie.

Dym jet bialy i ma zapach benzyny.

jak przygazuje mocno to slychac delikatne szczelanie z ruru (nie ostre "bum" tylko podobnie jak auta rajdowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Podlacze sie do tematu zeby nowego nie zakladac. Wrocilem nissankiem z trasy i zostawilem go na noc. Gdy chcialem odpalic go rano okazalo sie ze akumulator padl. Ale do rzeczy. Podjechalem drugim autem z kabli odpalilem i wszystko bylo ok. Po chwili auto zaczelo kopcic na niebiesko i smierdzialo spalonym olejem. Obawiam sie ze wiem co sie stalo ale czy moze byc jeszcze jakas inna przyczyna takiego zachowania sie auta? Rano odpala od strzala tylko to kopcenie :sad: moze go rozgrzac i zobaczyc czy dalej bedzie kopcil? Jak to padl silnik to chyba nie bedzie oplacalo sie go remontowac. Bo w aucie jeszcze blacha leci (progi i tylne blotniki) Tak wiec mozliwe ze primerka zakonczy swoj zywot :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten temat dotyczył mazdy 323f którą miałem ..... pół roku temu

moj ojciec ma taką sama i jemu nic sie nie działo więc sie zaniepokoiłem że jakies trefne auto kupiłem

sprawdzaliśmi ja narózne sposoby i nic

pisałem że tankuje na jedej stacji Shell postanowiłem to zmienić i zacząłem tankowac na innej po 2,3 tankowaniach problem zniknął!!! zatankowałem znowu na Shellu V-Power i na początku nic po 2tankowaniu znowu zaczął lecieć biały dym!!!

Zatankoałem zwykłej 95-na Shellu tak ze 2,3 razy i dym zniknął!!!

Tak więc nigdy potem nie lałem V-Power i było ok a to szczelanie z rury to tylko mi sie wydawało okazało sie że przy tłumiku jest dziurka mały spaw i było ok!!!

Wątek ten załozyłem dlatego bo w klubie mazdy nikt mi nic nie pomógł wszyscy mówili że mi sie wydaje bo jak olej ani płyn nie znika to powinno być ok!!

Jednak nie przesadzałem co potwierdzał mój ojciec ale całe szczęcie to tylko benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I sie wszystko wyjasnilo. Winne byly a wlasciwie dalej sa przewody wn. Dzisiaj sobie przypomnialem ze tego nigdy nie wymienialem. Wiec postanowilem je wyjac i jeszcze raz dokladnie wlozyc. Po tej operacji autko zapalilo i nie kopcilo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...