Gość Buschido Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Koledzy , u mnie w Almerce z 95 r. też ostatnio skiepścił się nawiew i działa tylko na IV biegu. Poznałem na forum sposoby rozwiązania problemu ale nie jestem pewien, czy połączenie lutów na "krótko" nie wpłynie negatywnie na instalację elektryczną. Obecnie gdy załączam nadmuch na krótko przyciemnia się światło reflektorów - co oznacza duże obciążenie. Podzielcie się doświadczeniami po naprawie płytki - ewentualnie co można wlutować (jakie rezystory?) w przerwy aby było dobrze i jednocześnie bezpiecznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Przygasac bedzie bo dmuchawa to taki spory silnik, wrecz jak wlaczasz to mozesz nawet zauwazyc ze obroty silnika skacza. Naprawa typu lutowanie to nic zlego. Robisz luty w miejscu gdzie sa takie dwa miejsca typu bezpieczniki (ciensza sciezka). Przepalaja sie jesli dmuchawa dlugo chodzi, lub silnik pobiera spora moc, co moze oznaczac ze lozyska w nim siadaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pete Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 ja mam troszke inny problem: gdy przekręcam pokrętło to na 1 nie działa a na pozostałych działa. Myslicie że jak przelutuje tak jak w załączonej instrukcji to bedzie już normalnie chodzić..tzn 1,2,3,4,5? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 1,2,3,4,5? masz położenie nr.5 :?: jaką masz almere? ( uzupełnij profil ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Pete, wyglada ze albo przelaczanik uszkodzony albo na plytce jeden z obwodow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pete Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 a więc zrobiłem obwód tak jak na podanych wcześniej fotkach troche mało wyrazny, ale da rade. Teraz na wszystkich przełącznikach dmuchawa chodzi. ale jest jeden problem: oporniki strasznie sie nagrzewają i smierdzą szczególnie te 2 x 2.2 i te co od nich odchodzą czyli 2 x 1.0. Czy to tak powinno być? Odłączyłem narazie te oporniki i czekam na wasze uwagi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buschido Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Sprawdź w jakim stanie masz filtr kabinowy. Jeżeli dawno nie wymieniany to zmień. Słaby przepływ powietrza (omywanie płytki) prowadzi do jej nadmiernego nagrzania i może skutkować też przepaleniem ścieżet lub (w Twoim przypadku) zbyt mocnym nagrzewaniem się oporników. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość targetti Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Przyłączam sie do pytania Pete Jeżdzę Almerą N15 1997r 1.4 55kW Klimatyzacja Ja również wykonałem "opornikową" wersję płytki z działu "Zrób to sam" i oto moje spostrzeżenia: 1. Oporniki strasznie się grzeją, do tego stopnia, że leci z nich dym (tak jakby sie podtapiały) 2. Regulacja nadal nie dziala tak jak powinna tzn. 1bieg: 25% sily nawiewu ; 2bieg: 50% sily nawiewu ; 3bieg: 25% sily nawiewu ; 4bieg: 100% sily nawiewu Podane wartości procentowe są orientacyjne. Wartości rezystancji na 100% są dobre (znam kod paskowy rezystorów oraz dokonałem pomiarów omomierzem). A teraz pytanie odnośnie siły nawiewu: 3. Nie wymieniłem jeszcze filtra powietrza w kabinie (czekam na zamowiona przesyłke) ale istniejace filtry przeczyscilem powietrzem z kompresora. Mimo to nie było róznicy w sile nawiewu na przednią szybę. Pokusiłem sie nawet o wyjecie filtrów i właczenie nawiewu - efekt byl taki ze otworami gdzie znajduja sie filtry wylatywalo cale powietrze (nic nie szlo na szybę). Idac tym tropem przy wyjetych filtrach zakryłem powstaly otwor szmatką (tak aby nie wydostawalo sie z niego powietrze) i nadal na szybe wial delikatny wiaterek. Czy moze byc spowodowany tak slaby nawiew? Być może to spostrzezenie bedzie pomocne. Po wyjeciu fitrow kabinowych (mam je 2) w powstalym otworze po lewej stronie jest jakby metalowa chlodniczka. Zauwazylem ze jest ona dosyc zawalona smieciami (jakies licie, paprochy). Czy to moze byc przyczyna slabego nawiewu? Jesli tak to jak to usunać? 4. Odnośnie montażu filtrow przeciwpylkowych to montujemy je ząbkami do siebie (tak jak tutaj: http://allegro.pl/item470833646_filtr_kabi...a_n15_1998.html ) czy w takiej kolejnosci (liczac w pionie od dołu): 1 filtr (bez zebów - z zebami) ; 2 filtr (bez zebow - z zebami). Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KKK Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 1. Oporniki strasznie się grzeją, do tego stopnia, że leci z nich dym (tak jakby sie podtapiały) 2. Regulacja nadal nie dziala tak jak powinna tzn. 1bieg: 25% sily nawiewu ; 2bieg: 50% sily nawiewu ; 3bieg: 25% sily nawiewu ; 4bieg: 100% sily nawiewu Podane wartości procentowe są orientacyjne. Wartości rezystancji na 100% są dobre (znam kod paskowy rezystorów oraz dokonałem pomiarów omomierzem). 1. Ma się grzać, praw fizyki nie oszukasz. Pomyśl dlaczego umieszczono je właśnie w tamtym miejscu. 2. Jeśli piszesz o kodzie paskowym, to prawdopodobnie używasz nieodpowiednich rezystorów, powinny być drutowe. Nie wiem z którego z opisów korzystałeś ale wg serwisówki powinno być: BIEG ZACISKI REZYSTANCJA I 1-4 2,5-2,8 II 1-3 1,4-1,6 III 1-2 0,5-0,6 [2|4|1|3] - rozmieszczenie zacisków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość targetti Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Dzieki za odpowiedz Korzystalem z opisu "Zrob to sam - Nissan Primera P10: Naprawa płytki sterowania dmuchawą" link: http://www.nissanklub.pl/uploads/DIY/Nissa...ia_dmuchawa.pdf Rezystory dalem o mocy 2W (w opisie byly 5W) i być może stąd ten dym. W tym opisie do P10 podane były zupelnie inne wartości rezystancji (chyba dlatego ze chodzilo o Primere) tzn. 0,33------*-------------0,47 [Ohm] I I I I I 2,2-----* [Ohm] I I I I Nozka 1 2 3 4 Apropos zaciskow i połaczenia rezystorow, to czy moblys wrzucic jakies foto albo napisac (jak wyzej) ktora nozka jaki rezystor i jak to mniej wiecej polaczyc ? Albo prosciej - moze masz jakies namiary na serwisowke ? Z gory dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KKK Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Serwisówka jest na czeskiej stronce tylko jakoś niemogę odnaleźć linka. Jak się uda to dorzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość targetti Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Jesli by to nie bylo problemem to moze bys zarzucił schematem kreskowym tak jak zrobiłem to w poście powyżej ? Bo widzę, że na "zrób to sam" sa zupelnie inne wartości rezystancji miedzy poszczególnymi polaczeniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KKK Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 *-<0,5>-*----<2,2>-----* I I I [F] *-<1,0>-* I I I I I 1 2 3 4 L/B L/R L/Y L/W ========= [2|4|1|3] ^^^^^^^^^ RZECZYWISTE ROZMIESZCZENIE ZACISKÓW [F]=FUSE L-NIEBIESKI B-CZARNY R-CZERWONY Y-ŻÓŁTTY W-BIAŁY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość targetti Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 KKK wielkie dzieki za schemacik! Wszystko sie zgadza tzn. wartości i uklad polaczen maja sens (obroty rosna przy zmniejszaniu rezystancji tzn. przy zwiekszaniu pradu). Jutro jade po rezystorki, montuje uklad i odpalam nawiew W tym tyg wymienie filtr kabinowy i zobaczymy jak bedzie dmuchalo w kabinie. Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zagubiony_w_tlumie Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 możecie mi powiedzieć gdzie i jak ta płytkę mogę naprawić :zly: ?? szlag mnie trafia odkad przestało mi to działac a zima za pasem niestety :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 możecie mi powiedzieć gdzie i jak ta płytkę mogę naprawić :zly: ?? szlag mnie trafia odkad przestało mi to działac a zima za pasem niestety :027: kilka postów wyżej jest opisane gdzie znajduję sie płytka. Jak ją wyjmiesz szukasz gdzie jest przepalona, czyścisz i wystarczy zalać cyną. tu masz dokładny opis: http://www.nissanklub.pl/uploads/DIY/Nissa...ia_dmuchawa.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zagubiony_w_tlumie Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 możecie mi powiedzieć gdzie i jak ta płytkę mogę naprawić :zly: ?? szlag mnie trafia odkad przestało mi to działac a zima za pasem niestety :027: kilka postów wyżej jest opisane gdzie znajduję sie płytka. Jak ją wyjmiesz szukasz gdzie jest przepalona, czyścisz i wystarczy zalać cyną. tu masz dokładny opis: http://www.nissanklub.pl/uploads/DIY/Nissa...ia_dmuchawa.pdf Dzieki postaram sie spróbowac naprawic to tak jak jest w instrukcji, z gory dziekuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Witam. Problem jest taki: nawiew działa tylko na najszybszych obrotach. Znalazłem sposób naprawy, wyciągnąłem stosowną płytkę, i zobaczyłem, że już było przy niej grzebane przez poprzedniego właściciela. Poprawiłem luty, pomogło, ale niestety starczyło tylko na 5 minut jazdy i znowu to samo. Uznałem, że z istniejącej płytki już nic nie będzie, jest zbyt dobita. Tutaj jest instrukcja: http://www.nissanklub.pl/uploads/DIY/Nissa...ra_dmuchawy.pdf jak taką płytkę zastąpić własnym układem, ale dla Primery W10. Czy ten sam schemat będzie działać w Almerze? Sama płytka wygląda trochę inaczej, chociaż styki ma takie same. Ewentualnie za ile można by znaleźć taką płytkę nową, albo w dobrym stanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Spróbuj wkleić zdjecie swojej płytki, z dwóch stron i coś pomyślimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietrak Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 wystarczy ze na plytce spojrzysz gdzie ktora sciezka prowadzi i podlutujesz kabelkami.W moim przypadku nie chcialo mi sie leciec do elektronika po lakier przewodzacy tylko zdrapalem nieco lakieru papierem sciernym z plytki regulatora nawiewu i przylutowalem kabelki zgodnie ze sciezkami oraz zamalowalem wszystko lakierem do paznokci i smiga az milo-cala operacja miala miejsce tydzien temu ,gdyz tyle dopiero mam autko:) Pozdrawiam i zycze udanej operacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 ja już lutowałem, ale luty się nie trzymają... te zrobione kiedyś przez kogoś ani moje dzisiejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 lutuj jeszcze raz. Wiem że sie tam luty nie chcą dobrze trzymac, ale sie da to zrobic dobrze. Kalafonia, lutownica i jedziesz z cyną. U siebie lutowałem 3 razy zanim zrobiłem to dobrze.Ale jak sie juz zrobi to jest spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietrak Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 jak juz mowilem to przetrzyj drobnym papierem sciernym by zdrapac wierzchnia warstwe lakieru izolacyjnego lecz uwazaj zeby nie zetrzec calej plytki:p i po tym zabiegu naloz troche pasty lutowniczej dobrze nagrzej lutownica i przyloz troche cyny(lub miej juz ja na grocie najlepiej kolbowki a nie pistoletu) i grzej az sie zlaczy z plytka nie ma szans ze sie nie uda...powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dark3x Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 A tak w ogóle to niekoniecznie trzeba zalewać cyną, można się wspomóc taką farbą srebrną przewodzącą jak do naprawy ścieżek ogrzewania szyby tylnej, przeważnie dostępne w sklepach z częściami elektronicznymi, czasami nie ma jak "przylepić" cyny i wtedy farba jest lepsza, u mnie w N14 działało ok 2 lata i sprzedałem tak jak było,potem co najmniej rok chodziła bo później straciłem auto z oczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 odswieze temat, bo dzis troche pogrzebalem przy mojej dmuchawie i : poki co nie mam dostepu do lutownicy i opornikow itd, wzialem wiazke cieniutkich drucikow z kabelka elektr. mniej wiecej 3 cm i przylozylem do wczesniej odizolowanej sciezki na plytce, po czym przykleilem bezbarwna tasma klejaca wzdloz i poki co trzyma, a dmuchawa dziala na wszystkich biegach. oczywiscie to rozwiazanie tymczasowe, pozniej moze uzyje przewodzacego preparatu do rysowania sciezek druga sprawa dotyczy filtra - odkrecilem schowek, odkrecilem ta blaszke na 4 srubach spod schowka, zostaje mi jeszcze plastik, do ktorego byla przykrecona blaszka metalowa - na foto z instrukcja jak wymienic filtr, nie ma tego plastiku, byc moze zostal wyciety?? bo nie wiem czy poprostu mam inaczej w srodku, czy mam odciac ten kawalek... jak probowalem wyciagnac sam gorny filtr, to kiedy pociagnalem za plastikowy uchwyt, on pekl, ale jakos wyciagnalem, widac ze jest chyba juz do wymiany... wkladajac go mialem duuuuzy problem aby wsunac spowrotem, no i znowu pekl w innym miejscu, chcialem zapytac jak do dobrze wyciagac i wsuwac, abym nowego nie uszkodzil, dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.