Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] i [N16] Nawiew nie działa prawidłowo. Wszystko o awarii nawiewu. /Tematy połączone/


Gość Niko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie wszystkich forumowiczow, wczesnie nie kozystalem z forum z prostego powodu: moja almera nie sprawiala zadnych problemow do wczoraj:( problem z nawiewem, wszystkie symptomy ( bezpieczniki ok, klima dziala, brak nawiewu) wskazuja na uszkodzenie termorezystora. najwiekszy problem jednak w tym, ze nie jestem w stanie go zlokalizowac, rozebralem schowek na rekawiczki, znalazlem dmuchawe... prosze o pomoc!

woli rzeczy dodam ze jest to wersja angielska z 2004 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Almere N16 1.5dci z 2003 roku z klimatronikiem, w tych modelach wspomniany wyżej opornik/rezystor wmontowany jest w kanał wentylacyjny po prawej stronie, nad pedałem gazu, a nie jak w starszych modelach za schowkiem...

problem jednak w tym, ze nie jestem w stanie go zlokalizowac, rozebralem schowek na rekawiczki, znalazlem dmuchawe... prosze o pomoc!

woli rzeczy dodam ze jest to wersja angielska z 2004 roku

WItamy na Forum, zacznij od przeczytania tego tematu od początku a potem zgodnie z tym co napisał Forumowicz Kondzik poszukaj rezystora w okolicach pedału gazu! masz dci tak jak i On więc powinieneś znaleźć.

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Jeżdżę Almerą N16 1,5 benzyna z 2006 roku

Mam podobny problem co opisane powyżej, ale trochę inny, a mianowicie:

 

1. Dmuchawa działa tylko przy położeniu przełącznika na 4

2. Przy włączeniu wewnętrznego obiegu powietrza dmochawa nie przyspiesza (tzn. nie ma różnicy w mocy nawiwu a wcześniej był)

 

Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie znajduje się sterowanie dmuchawy, wyłacznik termiczny z układem ?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz wersję z climatronic to sterownik dmuchawy jest w okolicach pedału gazu, jak przeczytasz cały ten wątek to będziesz wiedzieć dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki gm20 za podpowiedź (faktycznie nie przeczytałem pierwszej strony)

 

Znalazłem element.

 

Nietety u mnie jest płytka jak na zdjęciu http://mail.widzew.n...95/almera_9.jpg

 

Z lewej strony płytki jest coś lutowane, ale nie widać żadnego elementu.

 

Czy może to być jakiś micro bezpiecznik termiczny ?

 

Czy ktoś orientuję się, czy taka płytka jest w jakiś sposób naprawialna czy trzeba ją wymienić na nową (używaną) ?

Edytowane przez Kaseton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz na pewno ze jest uszkodzona? Zanim zaczniesz sprawdzanie to zastanów się czy potrafisz to zrobić i masz odpowiedni przyrząd. Sprawdź ciągłość obwodu od pinu nr 1 płytki do przyłącz dmuchawy a raczej miejsca gdzie kabel z pinu nr1 łączy się z obwodem prowadzącym od dmuchawy. Na pierwszej stronie masz rysunek z całym kawałkiem obwodu. Dziwi mnie natomiast fakt że masz Almerę z 2006 roku i masz manualne sterowanie klimatyzacją. Nie wiedziałem ze po FL jeszcze takie robili. Przy manualnej klimatyzacji nie masz żadnego bezpiecznika termicznego, tam są tylko ścieżki które stawiają różny opór i przez to do dmuchawy trafia różny prąd w zależności od pozycji przełącznika.

Sprawdź też rezystancję między pinami 1(-) a 2,3,4(+). Powinna wahać się w zakresie 0,2 Ohm do 2,6 Ohm w zależności od numeru plusa i wersji nadwozia.

Posprawdzaj też napięcie na konektorach nr 14,15,16 wchodzących do 6 pinowej wtyki (trzeba wyciągnąć panel sterujący dmuchawą).

 

A tak w ogóle to ściągnij service manuala i zapoznaj się z procedurą diagnostyczną w cześci HA.

Powodzenia

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i …………….. udało się, pełen sukces ....................... KOSZT NAPRAWY 0 ZŁ

 

Przyczyną problemu była przerwa w układzie na płytce jak na zdjęciu poniżej z lewej strony na układzie rezystora.

post-27326-0-03688800-1330113228_thumb.jpg

Nie wiem po co jest to lutowanie (a może to jednak jakieś zabezpieczenie termiczne – bo po co na ciągłej ścieżce jakieś lutowanie :) )

Opór pomiędzy stykiem prądowym, a stykami 1, 2, 3 wynosił nieskończoność

Po przelutowaniu opory na poszczególnych biegach po zmierzeniu odpowiednich styków rezystora wynoszą: 1 -2,5 Ohm; 2 – 1,4 Ohm; 3 – 0,8 Ohm.

 

Połączyłem na krótko styki we wtyku jak poniżej ( cyframi oznaczone są biegi dmuchawy które działają po połączeniu na krótko)

post-27326-0-14361200-1330113295_thumb.jpg

Płytka z rezystorami znajduję się za schowkiem naprzeciw siedzenia pasażera z lewej strony dmuchawy w dolnej części bezpośrednio nad dywanikiem

post-27326-0-62774400-1330114026_thumb.jpg

Może komuś się przyda ten opis, bo dokładnie takiego opisu z umiejscowieniem płytki z rezystorami nie znalazłem.

 

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam forumowiczów

Edytowane przez Kaseton
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie taki diabeł straszny...! Gratulacje, 100 zł w kieszeni!

Masz rację, ten lut to faktycznie bezpiecznik prądowy/termiczny. Jak to przelutowałeś, zrobiłeś obejście tego bezpiecznika?

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta płytka była już chyba wcześniej naprawiana, bo bezpiecznik był już zalutowany przed moją naprawą, która polegała tylko na odessaniu starej cyny i nałożeniu nowej bezpośrednio na odkrytą ścieżkę.

 

Jestem pewny, że płytka została podmieniona (ukradziona) w czasie pobytu w którymś warsztacie, ponieważ samochód kupiłem jeszcze na gwarancji :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

witam

mam problem z nawiewem na poziomie 2 (nie dziala). na pozostalych pozomach 1,3,4 dmuchawa dziala dobrze. czy to jest wina rezystora dmuchawy? czy moze jakis bezpiecznik? posiadam nissana almere 2,2DI , 2002r. zwykla klima. Rezytor w moim modelu jest podschowkiem? Prosze o porade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1 ścieżce od 2biegu wypaliła Ci się przerwa. Wyjmij rezystor, sprawdz obwódy multimetrem. Bedziesz wiedział która jest przerwana, nad lutować trzeba po wierzchu i za bezpieczyć lakierem do płytek lub cienką warstwą epoxydu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam , mam problem byłem u elektryka wymienił mi ten bezpiecznik mowił ze" był przetopiony i wymienił bo wczesniej nie działał mi nawiew oraz klimatronic nic 0 nie dmuchało. po wymianie ok działa dmucha ale jednostajnie nie reaguje na poziomy wieksze i mniejsze oraz po wyłączeniu klimy i dmuchawy działa dalej dmucha cały czas dopiero musze odpiąc opornice od kostki w czym jest problem? elektryk powiedzial zebym kupił nową całą opornice

 

z tego co czytałem może byc jeszcze do wymiany tranzystor? czy on może byc przyczyną?i czy da to jakis skutek wymiana tranzystora? Moja almera to N16 1.5 dci 2004 r z klimatronik posiadam tą biała opornice z 3 pinami

 

Jesli ktos mi pomoże z góry dzięki bo nieiwem co robic czy jest mozliwosc naprawienia jeszcze tego?

 

Witam ponownie chyba doszłęm łądu z tego co czytałem pare postow wyzej ale nie jestem pewien bezpiecznik metalowy prawdopodobnie dotyka radiatora lub jakiejsc częsci ponieważ nawiew nie ma sterowania działa jednostajnie. tranzystor pewnie jest w porządku, jak by ktos wiedział na moj temat prosiłbym o pomoc.Pozdrawiam

 

 

Witam po raz następny,problem rozwiązany bezpiecznik wlutowany przez elektryka był zbyt duzy 216 c nie był dokladnie odilozowany od radiatora za bardzo odstawał i widocznie stykał się z jakims elementem po wlutowaniu nowego mniejszego 141 c o wiele mniej odstający odizolowany od reszty ,opornica dmuchawy zaczeła działac jak trzeba,więc uważajcie czy metalowy zamiennik bezpiecznika nie styka się z radiatorem lub obudową bo sterowanie nie będzie działąc. Pozdrawiam

Edytowane przez pellee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

jakiś czas temu pytałem o to jak wymienić ten przekaźnik, ponieważ prace zakończyły się sukcesem postanowiłem zrobić poniższy manual :-)

Objawy towarzyszące usterce:

  • nie działa zupełnie dmuchawa (przy kręceniu pokrętłem szybkości dmuchawy),
  • w pozycjach 1,2,3 i 4 po wciśnięciu przycisku klimatyzacji podświetla się on na zielono (tak jakby klimatyzacja działała),
  • NAJWAŻNIEJSZE - na bezpiecznikach 14 i 16 nie pojawia się żadne napięcie po przekręceniu stacyjki do pozycji "ON", po podaniu zasilania na powyższe bezpieczniki, dmuchawa się włącza.

1) Na zdjęciu widać skrzynkę bezpieczników (tą obok lewej nogi kierowcy) z zaznaczonymi bezpiecznikami 14 i 16. W tym miejscu możemy sprawdzić działanie przekaźnika, wystarczy ustawić szybkość dmuchawy na pokrętle na "1" i podać 12V (np. z bezpiecznika nr 5) na któryś z bezpieczników dmuchawy (o ile pamiętam, dolny pin)

post-8666-0-62614400-1354139027_thumb.jpg

 

2)Odłączamy akumulator

 

3)Demontujemy dolną osłonę kierownicy - dwie długie śruby do odkręcenia

 

4)Demontujemy piankę pod kierownicą - do odkręcenia 4 śruby

post-8666-0-24807200-1354139026_thumb.jpg

Widok po demontażu:

post-8666-0-08103900-1354139025_thumb.jpg

5)Cała ta szara osłona element o ile dobrze pamiętam siedzi na wcisk + 1 lub 2 wkręty (jeden jest na pewno z prawej strony w miejscu zaznaczonym na czerwono), po wyjęciu warto jeszcze wyjąć gniazdo OBD2 - wystarczy cienki śrubokręt, żeby podważyć zatrzaski

post-8666-0-04761400-1354139024_thumb.jpg

post-8666-0-08120300-1354139023_thumb.jpg

6)Odłączamy sterowanie lusterkami - trzeba zajrzeć od dołu - również przyda się cienki śrubokręt

post-8666-0-87158900-1354139021_thumb.jpg

7)Podważamy śrubokrętem zaczepy panelu z bezpiecznikami i przekaźnikami, a następnie ostrożnie go wysuwamy. Jeśli jakaś wiązka podłączona do panelu blokuje jego wysunięcie, to ją odłączcie :-)

Wysunięty panel i zaznaczone zaczepy:

post-8666-0-04377000-1354139021_thumb.jpg

Miejsce na zaczep po lewej stronie panelu:

post-8666-0-02857100-1354139020_thumb.jpg

Miejsca zaczepów u góry:

post-8666-0-89788200-1354139018_thumb.jpg

8)Zaznaczony winowajca:

post-8666-0-56218800-1354139017_thumb.jpg

9) Brak przewodności cewki przekaźnika:

post-8666-0-28522400-1354139087_thumb.jpg

 

Symbol przekaźnika to 007 813-03 (firmy Hella), ja kupiłem na Allegro za 15zł. Po wymianie dmuchawa hula aż miło 8-)

Całość składamy w odwrotnej kolejności.

 

Powyższy manual może być dostępny jedynie na forach http://www.nissan-almera.pl, http://www.nissanklub.pl oraz http://www.n i s s a n z o n e . p l (niezła cenzura :thumbsdown: )

  • Upvote 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I takie porady, podpowiedzi lubię. BRAWO brawo.gif .

Wszystko jasne, dokładne, czytelne, obrazowe. Komórki z aparatem każdy w tej chwili posiada, więc nie powinno być problemu zrobić fotki i wrzucić na forum - ale jednak dla większości JEST.

Wielki PLUSIK Teres.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Przepaliła się pewnie płytka z potencjometrem, która jest w kanale obok dmuchawy. Wymienić, albo zrobić zwrokę (wtedy i tak pewnie będzie max). Rozwiązanie to tez nie używanie 3 biegu. Chyba że sprawa dotyczy 3 biegu w skrzyni biegów to wtedy nie wiem dlaczego tak się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz rysunek:

http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/81/98/08/3081980827_1

 

Przy wlocie, a raczej wylocie jest taka płytka, na której są oporniki, które odpowiadają za prędkości. Pewnie się przepaliła jedna z nich. Jak ten 3 bieg jest niezbęny to najlepiej wymienić płytkę, ale wątpie, żeby ktoś miał do sprzedania samą płytkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

dzieki temu watkowi udalo mi sie przywrocic nawiew wlasnymi recami - wiec dzieki bardzo za opisy!

 

dodam, ze symptomy wygladaly u mnie nieco inaczej, tzn:

- dmuchawa nie dzialala na zadnym stopniu mocy,

- bezpiecznik termiczny w rezystorze byl ok.

 

Winowajca okazal sie natomiast tranzystor i to po jego wymianie, swoja droga na model 2SK2500 (koszt ok 23zl), dmuchawa wrocila do pracy.

gwoli scislosci akcja dziala sie w Almerze 1.5 dci FL wer angielska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Jestem tu pierwszy raz  bo nyskę N16 z 2002 mam dopiero 3 miesiące i wystąpił ten problem. Tzn. nawiew nie działa na żadnym poziomie (klimatronik). Wymontowałem i zmostkowałem. Działa na każdym poziomie.

1)Co byłoby gdybym zostawił tak zmostkowane? Ten bezpiecznik termiczny jest pewnie po to żeby zabezpieczyć tranzystor jak podejrzewam i przy dłuższym działaniu przepali się gdy będzie mostek?

2)Podczas gdy nawiew działał ok ogrzewanie działało dosyć słabo. Płyn jest. Co może być tego przyczyną? Wożę dzieci i chciałbym mieć ciepło. Czy pomoże coś gdy zastawie chłodnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...