Gość loco25i Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 witam serdecznie wszystkich forumowiczow, wczesnie nie kozystalem z forum z prostego powodu: moja almera nie sprawiala zadnych problemow do wczoraj:( problem z nawiewem, wszystkie symptomy ( bezpieczniki ok, klima dziala, brak nawiewu) wskazuja na uszkodzenie termorezystora. najwiekszy problem jednak w tym, ze nie jestem w stanie go zlokalizowac, rozebralem schowek na rekawiczki, znalazlem dmuchawe... prosze o pomoc! woli rzeczy dodam ze jest to wersja angielska z 2004 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 (edytowane) Posiadam Almere N16 1.5dci z 2003 roku z klimatronikiem, w tych modelach wspomniany wyżej opornik/rezystor wmontowany jest w kanał wentylacyjny po prawej stronie, nad pedałem gazu, a nie jak w starszych modelach za schowkiem... problem jednak w tym, ze nie jestem w stanie go zlokalizowac, rozebralem schowek na rekawiczki, znalazlem dmuchawe... prosze o pomoc! woli rzeczy dodam ze jest to wersja angielska z 2004 roku WItamy na Forum, zacznij od przeczytania tego tematu od początku a potem zgodnie z tym co napisał Forumowicz Kondzik poszukaj rezystora w okolicach pedału gazu! masz dci tak jak i On więc powinieneś znaleźć. Edytowane 31 Stycznia 2012 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość loco25i Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 oki, wielkie dzieki jasio za rade,pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaseton Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Witam Jeżdżę Almerą N16 1,5 benzyna z 2006 roku Mam podobny problem co opisane powyżej, ale trochę inny, a mianowicie: 1. Dmuchawa działa tylko przy położeniu przełącznika na 4 2. Przy włączeniu wewnętrznego obiegu powietrza dmochawa nie przyspiesza (tzn. nie ma różnicy w mocy nawiwu a wcześniej był) Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie znajduje się sterowanie dmuchawy, wyłacznik termiczny z układem ? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gm20 Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Jeśli masz wersję z climatronic to sterownik dmuchawy jest w okolicach pedału gazu, jak przeczytasz cały ten wątek to będziesz wiedzieć dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaseton Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 (edytowane) Dzięki gm20 za podpowiedź (faktycznie nie przeczytałem pierwszej strony) Znalazłem element. Nietety u mnie jest płytka jak na zdjęciu http://mail.widzew.n...95/almera_9.jpg Z lewej strony płytki jest coś lutowane, ale nie widać żadnego elementu. Czy może to być jakiś micro bezpiecznik termiczny ? Czy ktoś orientuję się, czy taka płytka jest w jakiś sposób naprawialna czy trzeba ją wymienić na nową (używaną) ? Edytowane 24 Lutego 2012 przez Kaseton Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 (edytowane) A wiesz na pewno ze jest uszkodzona? Zanim zaczniesz sprawdzanie to zastanów się czy potrafisz to zrobić i masz odpowiedni przyrząd. Sprawdź ciągłość obwodu od pinu nr 1 płytki do przyłącz dmuchawy a raczej miejsca gdzie kabel z pinu nr1 łączy się z obwodem prowadzącym od dmuchawy. Na pierwszej stronie masz rysunek z całym kawałkiem obwodu. Dziwi mnie natomiast fakt że masz Almerę z 2006 roku i masz manualne sterowanie klimatyzacją. Nie wiedziałem ze po FL jeszcze takie robili. Przy manualnej klimatyzacji nie masz żadnego bezpiecznika termicznego, tam są tylko ścieżki które stawiają różny opór i przez to do dmuchawy trafia różny prąd w zależności od pozycji przełącznika. Sprawdź też rezystancję między pinami 1(-) a 2,3,4(+). Powinna wahać się w zakresie 0,2 Ohm do 2,6 Ohm w zależności od numeru plusa i wersji nadwozia. Posprawdzaj też napięcie na konektorach nr 14,15,16 wchodzących do 6 pinowej wtyki (trzeba wyciągnąć panel sterujący dmuchawą). A tak w ogóle to ściągnij service manuala i zapoznaj się z procedurą diagnostyczną w cześci HA. Powodzenia Edytowane 24 Lutego 2012 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaseton Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 (edytowane) No i …………….. udało się, pełen sukces ....................... KOSZT NAPRAWY 0 ZŁ Przyczyną problemu była przerwa w układzie na płytce jak na zdjęciu poniżej z lewej strony na układzie rezystora. Nie wiem po co jest to lutowanie (a może to jednak jakieś zabezpieczenie termiczne – bo po co na ciągłej ścieżce jakieś lutowanie ) Opór pomiędzy stykiem prądowym, a stykami 1, 2, 3 wynosił nieskończoność Po przelutowaniu opory na poszczególnych biegach po zmierzeniu odpowiednich styków rezystora wynoszą: 1 -2,5 Ohm; 2 – 1,4 Ohm; 3 – 0,8 Ohm. Połączyłem na krótko styki we wtyku jak poniżej ( cyframi oznaczone są biegi dmuchawy które działają po połączeniu na krótko) Płytka z rezystorami znajduję się za schowkiem naprzeciw siedzenia pasażera z lewej strony dmuchawy w dolnej części bezpośrednio nad dywanikiem Może komuś się przyda ten opis, bo dokładnie takiego opisu z umiejscowieniem płytki z rezystorami nie znalazłem. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam forumowiczów Edytowane 24 Lutego 2012 przez Kaseton 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 (edytowane) I nie taki diabeł straszny...! Gratulacje, 100 zł w kieszeni! Masz rację, ten lut to faktycznie bezpiecznik prądowy/termiczny. Jak to przelutowałeś, zrobiłeś obejście tego bezpiecznika? Edytowane 27 Lutego 2012 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaseton Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Ta płytka była już chyba wcześniej naprawiana, bo bezpiecznik był już zalutowany przed moją naprawą, która polegała tylko na odessaniu starej cyny i nałożeniu nowej bezpośrednio na odkrytą ścieżkę. Jestem pewny, że płytka została podmieniona (ukradziona) w czasie pobytu w którymś warsztacie, ponieważ samochód kupiłem jeszcze na gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimnyzimny Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 witam mam problem z nawiewem na poziomie 2 (nie dziala). na pozostalych pozomach 1,3,4 dmuchawa dziala dobrze. czy to jest wina rezystora dmuchawy? czy moze jakis bezpiecznik? posiadam nissana almere 2,2DI , 2002r. zwykla klima. Rezytor w moim modelu jest podschowkiem? Prosze o porade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Na 1 ścieżce od 2biegu wypaliła Ci się przerwa. Wyjmij rezystor, sprawdz obwódy multimetrem. Bedziesz wiedział która jest przerwana, nad lutować trzeba po wierzchu i za bezpieczyć lakierem do płytek lub cienką warstwą epoxydu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pellee Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 (edytowane) Witam , mam problem byłem u elektryka wymienił mi ten bezpiecznik mowił ze" był przetopiony i wymienił bo wczesniej nie działał mi nawiew oraz klimatronic nic 0 nie dmuchało. po wymianie ok działa dmucha ale jednostajnie nie reaguje na poziomy wieksze i mniejsze oraz po wyłączeniu klimy i dmuchawy działa dalej dmucha cały czas dopiero musze odpiąc opornice od kostki w czym jest problem? elektryk powiedzial zebym kupił nową całą opornice z tego co czytałem może byc jeszcze do wymiany tranzystor? czy on może byc przyczyną?i czy da to jakis skutek wymiana tranzystora? Moja almera to N16 1.5 dci 2004 r z klimatronik posiadam tą biała opornice z 3 pinami Jesli ktos mi pomoże z góry dzięki bo nieiwem co robic czy jest mozliwosc naprawienia jeszcze tego? Witam ponownie chyba doszłęm łądu z tego co czytałem pare postow wyzej ale nie jestem pewien bezpiecznik metalowy prawdopodobnie dotyka radiatora lub jakiejsc częsci ponieważ nawiew nie ma sterowania działa jednostajnie. tranzystor pewnie jest w porządku, jak by ktos wiedział na moj temat prosiłbym o pomoc.Pozdrawiam Witam po raz następny,problem rozwiązany bezpiecznik wlutowany przez elektryka był zbyt duzy 216 c nie był dokladnie odilozowany od radiatora za bardzo odstawał i widocznie stykał się z jakims elementem po wlutowaniu nowego mniejszego 141 c o wiele mniej odstający odizolowany od reszty ,opornica dmuchawy zaczeła działac jak trzeba,więc uważajcie czy metalowy zamiennik bezpiecznika nie styka się z radiatorem lub obudową bo sterowanie nie będzie działąc. Pozdrawiam Edytowane 28 Listopada 2012 przez pellee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Cześć, jakiś czas temu pytałem o to jak wymienić ten przekaźnik, ponieważ prace zakończyły się sukcesem postanowiłem zrobić poniższy manual :-) Objawy towarzyszące usterce: nie działa zupełnie dmuchawa (przy kręceniu pokrętłem szybkości dmuchawy), w pozycjach 1,2,3 i 4 po wciśnięciu przycisku klimatyzacji podświetla się on na zielono (tak jakby klimatyzacja działała), NAJWAŻNIEJSZE - na bezpiecznikach 14 i 16 nie pojawia się żadne napięcie po przekręceniu stacyjki do pozycji "ON", po podaniu zasilania na powyższe bezpieczniki, dmuchawa się włącza. 1) Na zdjęciu widać skrzynkę bezpieczników (tą obok lewej nogi kierowcy) z zaznaczonymi bezpiecznikami 14 i 16. W tym miejscu możemy sprawdzić działanie przekaźnika, wystarczy ustawić szybkość dmuchawy na pokrętle na "1" i podać 12V (np. z bezpiecznika nr 5) na któryś z bezpieczników dmuchawy (o ile pamiętam, dolny pin) 2)Odłączamy akumulator 3)Demontujemy dolną osłonę kierownicy - dwie długie śruby do odkręcenia 4)Demontujemy piankę pod kierownicą - do odkręcenia 4 śruby Widok po demontażu: 5)Cała ta szara osłona element o ile dobrze pamiętam siedzi na wcisk + 1 lub 2 wkręty (jeden jest na pewno z prawej strony w miejscu zaznaczonym na czerwono), po wyjęciu warto jeszcze wyjąć gniazdo OBD2 - wystarczy cienki śrubokręt, żeby podważyć zatrzaski 6)Odłączamy sterowanie lusterkami - trzeba zajrzeć od dołu - również przyda się cienki śrubokręt 7)Podważamy śrubokrętem zaczepy panelu z bezpiecznikami i przekaźnikami, a następnie ostrożnie go wysuwamy. Jeśli jakaś wiązka podłączona do panelu blokuje jego wysunięcie, to ją odłączcie :-) Wysunięty panel i zaznaczone zaczepy: Miejsce na zaczep po lewej stronie panelu: Miejsca zaczepów u góry: 8)Zaznaczony winowajca: 9) Brak przewodności cewki przekaźnika: Symbol przekaźnika to 007 813-03 (firmy Hella), ja kupiłem na Allegro za 15zł. Po wymianie dmuchawa hula aż miło 8-) Całość składamy w odwrotnej kolejności. Powyższy manual może być dostępny jedynie na forach http://www.nissan-almera.pl, http://www.nissanklub.pl oraz http://www.n i s s a n z o n e . p l (niezła cenzura ) 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 takie rzeczy lubie Proponuje wrzucic do 'Zrób to sam' Punkcik dla kolegi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 I takie porady, podpowiedzi lubię. BRAWO . Wszystko jasne, dokładne, czytelne, obrazowe. Komórki z aparatem każdy w tej chwili posiada, więc nie powinno być problemu zrobić fotki i wrzucić na forum - ale jednak dla większości JEST. Wielki PLUSIK Teres. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 połączyłem tematy i podpiąłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubolos Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 witam niedziała mi w nawiew na 3 poziomie na pozostałych chodzi auto to almera n15 1999 1.6 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaniopl Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Przepaliła się pewnie płytka z potencjometrem, która jest w kanale obok dmuchawy. Wymienić, albo zrobić zwrokę (wtedy i tak pewnie będzie max). Rozwiązanie to tez nie używanie 3 biegu. Chyba że sprawa dotyczy 3 biegu w skrzyni biegów to wtedy nie wiem dlaczego tak się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubolos Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 nie chodzi dokładnie o nawiew ustawiam pokrętło na III stopien i nic osttanio jeszcze od czasu duchalo potem przestawalo a teraz kompletna cisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaniopl Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Tu masz rysunek: http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/81/98/08/3081980827_1 Przy wlocie, a raczej wylocie jest taka płytka, na której są oporniki, które odpowiadają za prędkości. Pewnie się przepaliła jedna z nich. Jak ten 3 bieg jest niezbęny to najlepiej wymienić płytkę, ale wątpie, żeby ktoś miał do sprzedania samą płytkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
florczyh Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Czesc, dzieki temu watkowi udalo mi sie przywrocic nawiew wlasnymi recami - wiec dzieki bardzo za opisy! dodam, ze symptomy wygladaly u mnie nieco inaczej, tzn: - dmuchawa nie dzialala na zadnym stopniu mocy, - bezpiecznik termiczny w rezystorze byl ok. Winowajca okazal sie natomiast tranzystor i to po jego wymianie, swoja droga na model 2SK2500 (koszt ok 23zl), dmuchawa wrocila do pracy. gwoli scislosci akcja dziala sie w Almerze 1.5 dci FL wer angielska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubolos Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 ok wielke dzieki za pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 28 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2013 Gdyby był potrzebny przekaźnik o takim numerze lub inny, to mam nawet kilka sztuk. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecek Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 Jestem tu pierwszy raz bo nyskę N16 z 2002 mam dopiero 3 miesiące i wystąpił ten problem. Tzn. nawiew nie działa na żadnym poziomie (klimatronik). Wymontowałem i zmostkowałem. Działa na każdym poziomie. 1)Co byłoby gdybym zostawił tak zmostkowane? Ten bezpiecznik termiczny jest pewnie po to żeby zabezpieczyć tranzystor jak podejrzewam i przy dłuższym działaniu przepali się gdy będzie mostek? 2)Podczas gdy nawiew działał ok ogrzewanie działało dosyć słabo. Płyn jest. Co może być tego przyczyną? Wożę dzieci i chciałbym mieć ciepło. Czy pomoże coś gdy zastawie chłodnice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.