Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] i [N16] Nawiew nie działa prawidłowo. Wszystko o awarii nawiewu. /Tematy połączone/


Gość Niko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc czy moze mi ktos powiedziec jak zdemontować to ustrojstwo bo przestalo dmuchac, prad wszedzie jest bezpieczniki ok, teraz czas na demontaz silniczka ale ni cholery nie wiem co dalej trzyma, jestem na tym etapie :

 

672246fc16f58c32gen.jpg

 

 

 

28ca99537d4ab648gen.jpg

 

 

cos trzyma z lewej strony i nie wiem co .. dostep tez super nie jest ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie jest ? mechanik powiedzial ze nawet jak opornik nie dziala to powienien silnik hulac, prad dostaje do silnika 

Edytowane przez luke69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie na ostatnim biegu, ale wyczuwalnie czy minimalnie ? bo z tego co mi sie wydaje to na ostatnim biegu cos tam czuc ale nie za wiele, czasem w ogole nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatnim biegu powinien śmigać tak jak wcześniej na tym biegu chodził czyli z pełną mocą, albowiem bieg ostatni jest podpięty pod 12V bez oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nic nie hula, wiec silnik jak mam go wyjac, odkrecilem wszystkoe srubki jakie wymacalem i znalazlem golym okiem i nadal cos trzyma od lewej strony gdzie koniec wchodzi prawdopodobnie do rury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tu zdjęcia swej dmuchawy wraz z obudową, pomogą Ci one dojść gdzie trzyma i nie chce puścić. 


Najprawdopodobniej właśnie ta rura trzyma, trzeba ją delikatnie ale zdecydowanie wypiąć, chyba że jeszcze z tylu jakaś śrubka została.


Możesz jeszcze przed wyjęciem sprawdzić silnik podłączając do niego bezpośrednio 12V, Choć co prawda wcześniej pisałeś, że prąd jest wszędzie...???

post-57255-0-27401200-1438113070_thumb.jpg

post-57255-0-13523600-1438113082_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest probowka wskazala ze wszedzie jest przeplyw pradu

A próbówkę miałeś na - też (niebieska dioda) czy jedynie na + , bo napięcie to zarówno i + i - Rezystor o który pytałeś jest  na wylocie tej rury od silnika od strony grodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje sie ze nie ma zera w kostce -.- jednak rano jak temperatury spadaja to wszystko laczy po poludniu jak sie wszystko nagrzewa i rozszerza juz nie ? silnik sprawny ciezko sie sciagalo ale montaz byl duzo szybszy :) pytanie teraz gdzie szukac ? rezystor dmuchawy gdzie sie znajduje moze to gdzies tam kable nie stykaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma zera i to jest powodem usterki to podepnij go i sprawdź czy będzie działało, jeśli będzie działać to zabezpiecz tamten przewód a zostaw ten który dodałeś. Można też po nitce do kłębka iść i sprawdzać gdzie zero się kończy. Rezystor powinieneś mieć, jak już pisałem, w obudowie wentylatora wpięty od strony grodzi na wylocie, na dołączonym zdjęciu widać go jak na dłoni. Ale jak wyciągnąłeś silnik to powinien rzucić Ci się w oczy, chyba że jakiś inny typ masz. W linku do tematu wrzuconym w poprzednim poście też masz zdjęcia i opis który może Ci się przydać.

post-57255-0-69875000-1438363175_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm u mnie czegoś takiego nie ma :o w środku silnika był tylko wirnik i nic więcej

Jak podepne kabel zewnętrzny do tego gdzie powinno być zero dmuchawa działa odrazu jak dostaje prąd na maksymalnym biegu jednak nie mogę jej kontrolować,a rano jak mówiłem gdy spada temperatura wszystko się włącza ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie możecie mi powiedziec gdzie kupię i jaki tranzystor (3 pinowy) dobrać do tej opornicy która jest po prawej strony pod kierowcą bo rozlozylen to kupiłem w sklepie z elektroniką bezpiecznik termiczny i dziala wrócił nawiew ale z pełną mocą odrazu po przekreceniu kluczyka, więc rozumiem że teraz ten tranzystor powinienem wymienić który umożliwi sterowanie i problem z głowy ? Ale babeczeka nie miała tego fhd5500 na stanie i neca k2500

Mógłby ktoś pomóc ? Doradzić ewentualny zamiennik, bardzo proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś takiego szukasz...???;

http://allegro.pl/rezystor-opornica-dmuchawy-nissan-almera-n16-tino-i5078439710.html

http://allegro.pl/nissan-almera-n16-rezystor-opornica-nagrzewnicy-i5086055211.html

http://allegro.pl/rezystor-aluminiowy-nissan-almera-n16-03-06-europa-i5381049263.html

Nowych niestety nie znalazłem, możesz jeszcze próbować tu;

Może tu coś pozyskasz; Zadzwoń pod numer 506982330, drugi numer 693152109 i e-mail cezar.n@onet.pl, adres Wygnanów 148, 21-306 Czemierniki, firma AUTO-NISSAN Części Samochodowe Cezary Nieznajek.  Facet rozbiera Nissany i jest bardzo kompetentny co do wiedzy o tych autach z podziałem na roczniki nawet. Zamówione części w rozsądnych cenach wysyła kurierem pod dowolny adres. (Nie za bardzo odpowiada na e-maile, nie ma czasu ich przeglądać, lepiej dzwonić)

A nowy rezystor w każdym sklepie motoryzacyjnym w ciągu 24h Ci sprowadza. Jeśli ktoś Ci powie że nie to zmień sklep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Chciałem podłączyć się do tematu gdyż mam podobny problem ale chyba trochę bardziej skomplikowany.

po odgrzybianiu klimatyzacji preparatem w sprayu (dozowany w kanał po wyjęciu filtra przeciwpyłkowego) przestał działać nawiew powietrza. Zacząłem szukać informacji na różnych forach i dowiedziałem się, że przyczyna tkwi w rezystorze/ opornicy dmuchawy (w wersji po FL jest podobna/taka sama jak w P12). Wewnątrz jest m.in. opornik termiczny i tranzystor. Objawy wskazywały na opornik termiczny, dlatego zabrałem się za lutowanie i wymieniłem na nowy. Dmuchawa oczywiście ruszyła, ale nie na długo gdyż na 2 dzień problem powrócił. Tym razem okazało się, że padł tranzystor. Z informacji zdobytych w internecie dowiedziałem się że oryginału nie kupię a zamiennikiem może być typ 2SK2500, IRFP150 lub BUZ11. Udało się dokupić BUZ11, wymieniłem ale ze względu na to że jest on troszkę cieńszy w miejscu gdzie wkręcamy śrubkę przez przeoczenie nie dokręciłem go mocno do radiatora....

Po podłączeniu dmuchawa działała ale również tylko przez kilka minut... spalił się tranzystor. Przyczyną może być słaby docisk do radiatora lub coś innego...

Zacząłem czytać ponownie i dowiedziałem się że przyczyną takiego obrotu sprawy może być silnik dmuchawy i zanieczyszczone szczotki silnika. Zacząłem rozkręcać co się dało po stronie pasażera aby dostać się do silnika. Ku mojemu zdziwieniu wyjęcie silnika dmuchawy graniczy z cudem! Wykręciłem chyba ze 40 śrubek, poobdzierałem ręce aby się do nich dostać i w końcu udało mi się dostać do silnika (ale niestety wyjąć go nie mogłem gdyż nie potrafiłem odczepić go od kabli zasilających... Na dnie tej plastikowej obudowy zebrana była spora ilość smolistej substancji (coś w rodzaju oleju- spłynęło prawdopodobnie po dozowaniu odgrzybiacza do klimy) co starannie starałem się oczyścić. Niestety dostęp do szczotek silnika był na tyle utrudniony że psiknąłem WD 40 wytarłem i skręciłem ponownie całość.

Pytanie do osób które wiedzą coś na ten temat:

1. czy jest sens ponownie kupić i lutować nowe części przed ponownym wyjęciu silnika i dokładnym oczyszczeniu szczotek?

2. czy zanieczyszczone szczotki mogę powodować palenie się tranzystora?

3. czy olej zebrany na dnie plastiku w którym siedzi silnik mogł mieć wpływ na powstanie zwarcia które istnieje cały czas i powoduje przepalanie się tranzystora?

4. czy ktoś wyjmował już silnik dmuchawy i potrafi udzielić instrukcji jak to zrobić?

 

Dodam tylko że silnik jest sprawny (podpięty na krótko kręci dmuchawą, ale spinacz którym to robiłem momentalnie się rozgrzewa). Ponadto zanim tranzystor uległ przepaleniu całe urządzenie (radiator) mocno się nagrzał- dosłownie w minutę.

 

 

BARDZO proszę o pomocy bo już nie wiem co mam robić a zima się zbliża i nadmuch niewątpliwie będzie potrzebny :)

 

Pozdrawiam

 

 

 

Podczas tegorocznych upałów miałem taki sam problem. Almera n16, climatronic. Nawet nie zdążyłem zauważyć kiedy i jak, ale nawiewy przestały całkowicie działać.

 

Poczytałem powyższe posty, rozebrałem część deski przy pedale gazu. Niby dwa wkręty ale dostęp niewygodny.

Śrubokręt + tryczka z końcówką krzyżaka i wyciągnąłem opornicę.

 

Sprawdzam opornik- ok, miernik pokazuje ~1Ω. Czyli tranzystor..

 

Zamówiłem dla pewności 2szt., z przesyłką jakieś 12zl. Lutownica, odsysacz, topnik i nawiewy śmigają. Oczywiście zadowolony, podjeżdżam po żonę.. klima na maxa, banan na twarzy J

Pół godziny i coś zaczyna wiać z kratek spalenizną; chwilę później nie można zmniejszyć siły nawiewu, mało tego- dmucha tylko na maxa nawet na „jedynce”. Potem przestaje wiać całkowicie. No i oczywiście sauna w aucie.

 

Kolega krystianm21 Pisał coś o podobnej sytuacji przy zabrudzonych szczotkach i już się wkurzyłem, że to nie takie hop siup jak przelutowanie tranzystora, tylko trzeba pewnie wywalić pół deski rozdzielczej. Ale na szczęście coś mnie tknęło- przecież taki wielki radiator nie jest tam bez powodu, podobnie spód tranzystora- też po coś ma powierzchnię do odprowadzenia ciepła.

 

Kupiłem więc pastę termotransferową. Szmatka i denaturat żeby usunąć starą, która pewnie już nie pomagała a może nawet szkodziła J

Na szczęście miałem też jeden zapasowy tranzystor. I zaczęło działać. Na początku oszczędzałem, ale już od prawie miesiąca śmiga nawet w dłuższych trasach.

 

Więc podsumowując:

- przy wymianie tranzystora polecam „zainwestować” w nową pastę termotransferową. Raptem 5zl, a ile nerwów można zaoszczędzić..

- i dobra rada- opornicę można wyjąć bez rozbierania dechy (za drugim razem doszedłem do tego). Ja siadałem tyłkiem na fotel pasażera, tułów na fotel kierowcy i głowa pod kierownicę- jest dużo dużo wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te o to tutaj polaczone luty maja jakis wplyw na dzialanie ? lub nie dzialanie ? luty od rezystora z tymi 3 bolcami od kostki

 

d8cd094c116230f4med.jpg


Panowie, nie mam juz sily kupilem ten tranzystor http://allegro.pl/show_item.php?item=5586087499i wymienilem bezpiecznik termiczny na 142*C i 10A 3godziny wszystko dizalalo pelna kontrola nad nawiewem, a teraz wrocilismy do punktu gdzie nawiew dziala na maksymalnych obrotach bez mozliwosci kontrolowania go.


czy jest ktos cos w stanie poradzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję temat. Problem rozwiązałem zamieniając oryginalna płytke o numerze 27150 5M460 na płytkę wyciągnietą na szrocie ze starszego modelu o numerze 27150 5M400 śmiga jak ta lala. Czy ktoś zrobił podobnie i nie ma z tym juz problemu? Dodam że nowa płytka jest dłuzsza ale mieści sie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję temat. Problem rozwiązałem zamieniając oryginalna płytke o numerze 27150 5M460 na płytkę wyciągnietą na szrocie ze starszego modelu o numerze 27150 5M400 śmiga jak ta lala. Czy ktoś zrobił podobnie i nie ma z tym juz problemu? Dodam że nowa płytka jest dłuzsza ale mieści sie bez problemu.

Szkoda że nie dałeś fotek - tak tutaj to praktykujemy.

Czasami wystarczy wymienić lub przelutować pewny element w płytce i nie koniecznie trzeba kupować nową lub inną.

Lecz pomysł jest również godny uwagi, gdyż pewnie każdy już to stwierdził --że "stare" rzeczy a raczej ze starszych lat, są trwalsze niż teraźniejsze.

I gratulacje kolego za to że szukasz i manewrujesz w działach i tematach nawet które były 8 lat temu!!!

To nie żart, chwali się takie osoby które chcą same również do czegoś dojść i czytają/szukają. 

Inni 'nowi', którzy "wejdą" na forum, od razu zadają pytanie nie wiedząc iż takich tematów już było kilka a zarazem setki odpowiedzi.

Za Twoje zaangażowanie i podejście rozsądne i sensowne -- daję "+".

Pozdrawiam Mirek i zapraszam do tak wspaniałego forum jakim jest właśnie Nasz NKP. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam mam nissana almerę z 97r motor 1,6 pendzyna mam taki problem dmuchawa chodzi tylko na 4 biegu

Czytałem wiele na ten temat i u siebie z prawej strony schowka mam tylko jedną kostkę i tam w tej kostce luty są w bdb stanie luty białe czyli te bez izolacji są chyba 3 więc wzmocniłem je drucikami i dalej nic może taka kostka być gdzieś indziej ewentualnie proszę o jakąś fotkę jak wygląda albo co konkretnie polukrować z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacnianie łutów drucikami nic nie da w tym przypadku. Z tego co piszesz wynika, że uszkodzeniu uległ rezystor dmuchawy. Jest on usytuowany w pobliżu dmuchawy, obrazuje to zamieszczona poniżej fotka, a jego wygląd obrazuje druga fotka, z czego płytka widoczna na zdjęciu schowana jest wewnątrz obudowy wentylatora z uwagi na fakt iż musi być ona chłodzona nawiewem. Element ten można naprawiać próbując połączyć przepalone ścieżki (było to opisywane na forum) lub używając stosownych oporowych elementów, ale to robota dla znawców, znacznie prościej jest wymienić cały element. By to zrobić należy odłączyć przewodu z kostka, odkręcając dwie śrubki zdemontować uszkodzony rezystor a następnie przykręcamy nowy i włączamy go w obieg dopinając wcześniej odłączoną kostkę z przewodami.

post-57255-0-13785300-1448521993_thumb.jpg

post-57255-0-32817200-1448522020_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuję kolego za trafione info myślę że na 100% to będzie to co na zdjęciu

P.S widziałem tą podłużną wtyczkę ale do głowy mi nie przyszło że ten moduł jest tam no nic jeszcze raz dziękuję Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, chciałem się podpiąć pod temat. Takie pytanie, mam autko Almera N15 i zablokował mi się obieg powietrza wewnętrznego. Próbowałem go włączyć przy ujemnej temperaturze by szybciej ogrzać auto no i coś pyknęło i świeci tylko kontrolka od obiegu wewnętrznego. Moje pytanie następujące, gdzie znajdę klapkę otwierającą nawiew na obieg wewnętrzny/zewnętrzny, bo prawdopodobnie zablokował się na obiegu wewnętrznym, czyli tylko mieli powietrze wewnątrz kabiny. Na dłuższą metę będą parować szyby. Czy mogę to jakoś odblokować? W tym momencie nie słyszę nic aby się przełączało gdy załączę guzik, świeci tylko kontrolka. Może ktoś podpowie jak się dostać do tego lub co mogło się zepsuć. Dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...