Gość Anka007_a1 Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Witam Wszystkich. Wiem że były poruszane już tematy - o kamerach cofania. Proszę o przesłanie swoich zdjęć, jak to wygląda, gdzie umieszczona? Gdzie najlepiej umieścić? Swoje uwagi, sugestie. Chciałabym założyć właśnie kamerę, mam zabudowany tył. Byłam w jednym sklepie elektronicznym w Rzeszowie, ale nie byli w stanie zaproponować mi coś konkretnego. A może lepiej czujniki cofania?? Jak myślicie?? Z góry wszystkim dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Ania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mors Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Anko, Ja kupiłem nawigację Lark 43 WCAM z bezprzewodową kamerą cofania w neo24.pl (230 zł brutto). Ekran tylko 4.3" ale wystarcza. Za to mieści się w górnym schowku tak, że można schowek zamknąć. Taki był cel i dlatego odpadły ładniejsze, wieksze i zapewne lepsze nawigacje z kamerami. Kamera bezprzewodowa, żeby nie ciągać kilometrów kabli przez cały samochód. Kamerę przykleiłem do tylnej listwy pomiędzy zderzakiem a klapą - w tej listwie jest otwór na klucz do opuszczania koła zapasowego. Przykleiłem zaraz obok tego otworu. Kabelek poprowadziłem w peszelu pod skrzynią do wnęki klosza tylnej lampy (prawej) i podłączyłem do światła cofania i światła pozycyjnego (połaczenie przy pomocy dwóch diod - katody wspólnie do czerwonego kabelka od kamery, każda z anod do jednego światła). We wnęce u góry zawiesiłem także nadajnik kamery. Skąd pomysł na podłączenie do swiatła pozycyjnego - chcę mieć możliwość włączenia obrazu z kamery nie tylko w chwili cofania. Odbiornik wraz z jednostką centralną mieści sie w górnym schowku na konsoli centralnej. Zasilanie jest pociągnięte spod zapalniczki pod deską do schowka (kable od zasilacza navi są wpięte w kostkę od spodu). W schowku z tyłu jest wywiercony mały otworek na przepuszczenie kabla. W najblikższym czasie zamontuję zawias, na którym jednostka centralna będzie się podnosić do "pozycji pracy" przy otwieraniu schowka, a po zaparkowaniu będzie można całość złożyć i schować w zasadzie jednym ruchem ręki - teraz potrzeba niestety 2 ruchów Sygnał dociera bez problemu, wszystko działa jak należy i przydaje się. Zdjęć niestety nie mam - jestem na wyjeździe, a auto zostało w domu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 ja podobnie jak kolega zderzak obok otworu do koła zapasowego z tym że ja mam podłączone pod fabryczną navi dodatkowo dvd tv dvbt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Ja wymieniłem radio na 2DIN z ekranem i zakupiłem kamerkę zintegrowaną z podkładką pod tablicę rejestracyjną. Zalety: montaż bez integracji w konstrukcję auta. Oczywiście kable trzeba było pociągnąć, ale mały peszelek, opaski zaciskowe i raz dwa przez otwór wentylacyjny z tyłu w kabinie dojechałem do konsoli. Uruchamianie kamery i trybu podglądu w radiu jest automatyczne - podpięcie pod światło cofania. Wady: zbyt niskie położenie (zapinanie haka ok, ale nie widać co dzieje się wokół) Niestety nie wytrzymała zimy i teraz wciąż widzę z tyłu mgłę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AM-POL Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Ja wymieniłem radio na 2DIN z ekranem i zakupiłem kamerkę zintegrowaną z podkładką pod tablicę rejestracyjną. Zalety: montaż bez integracji w konstrukcję auta. Oczywiście kable trzeba było pociągnąć, ale mały peszelek, opaski zaciskowe i raz dwa przez otwór wentylacyjny z tyłu w kabinie dojechałem do konsoli. Uruchamianie kamery i trybu podglądu w radiu jest automatyczne - podpięcie pod światło cofania. Wady: zbyt niskie położenie (zapinanie haka ok, ale nie widać co dzieje się wokół) Niestety nie wytrzymała zimy i teraz wciąż widzę z tyłu mgłę... Czy mógłbyś opisać dokładniej jak wymieniłes radio na 2 DIN i z jakim ekranem. Ja mam navke z 2007 z radiem bez ekranu. Kamerę załozyłem tak jak ty na listwie tylnego zderzaka nad tablica rejestracyjną i podłaczyłem do wyświetlacza 7"LSD w lusterku wstecznym. ( Kupiłem na allegro za 215 PLN). mam również przednią kamerę też podłaczona do tego samego lusterka. Ma dwa wejścia i wybieram z której kamery chcę widok. Tylna ma zasilanie ze STOP a przednia osobne. Wyświetlacz ma osobne zasilanie.zawsze potrzebne sa dwa dodatkowe ruchy. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Czy mógłbyś opisać dokładniej jak wymieniłes radio na 2 DIN i z jakim ekranem. Ja mam navke z 2007 z radiem bez ekranu. Kamerę załozyłem tak jak ty na listwie tylnego zderzaka nad tablica rejestracyjną i podłaczyłem do wyświetlacza 7"LSD w lusterku wstecznym. ( Kupiłem na allegro za 215 PLN). mam również przednią kamerę też podłaczona do tego samego lusterka. Ma dwa wejścia i wybieram z której kamery chcę widok. Tylna ma zasilanie ze STOP a przednia osobne. Wyświetlacz ma osobne zasilanie.zawsze potrzebne sa dwa dodatkowe ruchy. Pozdrowienia Nie mam teraz pod ręką nazwy modelu, ale kupiłem jakieś tańsze Sony 2DIN z ekranem dotykowym , zdaje się 7 cali (w każdym razie zajmuje całe 2 DIN). Wymiana jest banalna, oczywiście wcześniej należy zakupić odpowiednie przejściówki (z ISO do Nissan, oraz antenową). Sama wymiana bezproblemowa, ściągasz konsolę, odkręcasz radio o wyjmujesz z ramki, wkładasz nowe, podpinasz, przykręcasz. Oczywiście w międzyczasie poprowadziłem kabelek od kamery i podpiąłem odpowiednio. Minusem jest brak wsparcia do sterowania z kierownicy, niestety Nissan wymyślił to tak, że cała funkcjonalność sterująca na kole kierownicy jest obsługiwana przez radio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.