Radzio_sl Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Witam. W mojej primerze p11 20de pękła chłodnia i wyciekło troche płynu, wymieniłem chłodnice na nową. Później okazało się że padł też czujnik wentylatora chłodnicy też wymieniony i działa już. Niestety od jakiegoś czasu zauważyłem że ucieka gdzieś płyn. Na rozgrzanym silniku nie widać żadnych wycieków chłodnica sucha, węże przy parowniku też suche, wszystkie łączenia węży też. Jedyne co zauważyłem to dość duże skraplanie z rury wydechowej (nie kapie z niej woda) ale podczas rozgrzewania silnika (gazowania) na betonie pod wydechem pojawił się dość spory wilgotny ślad. Proszę o pomoc. Ubytek płynu to ok. 1,5L/mc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Witam. W mojej primerze p11 20de pękła chłodnia i wyciekło troche płynu, wymieniłem chłodnice na nową. Później okazało się że padł też czujnik wentylatora chłodnicy też wymieniony i działa już. Niestety od jakiegoś czasu zauważyłem że ucieka gdzieś płyn. Na rozgrzanym silniku nie widać żadnych wycieków chłodnica sucha, węże przy parowniku też suche, wszystkie łączenia węży też. Jedyne co zauważyłem to dość duże skraplanie z rury wydechowej (nie kapie z niej woda) ale podczas rozgrzewania silnika (gazowania) na betonie pod wydechem pojawił się dość spory wilgotny ślad. Proszę o pomoc. Ubytek płynu to ok. 1,5L/mc. To, że węże są suche nie znaczy że dobre sprawdź czy nie sparciałe lub gdzieś nie popękane od starości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ace-mati Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Miałem kiedyś podobny problem w Primerze i winnym był przewód który po rozgrzaniu się rozszerzał i puszczał płyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radzio_sl Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Koledzy to chyba jednak ta uszczelka bo zauważyłem dziś że kopci na biało na wyższych obrotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ace-mati Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 węże od chłodnicy są twarde??? mają różną temperaturę??? zauważyłeś bombelki w płyniE?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radzio_sl Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 w zbiorniczku wyrównawczym nie bulgocze nic, korka od chłodnicy nie ściągałem podczas pracy silnika. węż od chłodnicy jest twardy na gorącym silniku mają taką samą temperature raczej. Dziś odpaliłem autko ze zdjętym korkiem na chłodnicy i zaczął wzrastać poziom płynu, zaczął się przelewać. Nie wiem czy to normalne... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszekb Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 U mnie podobnie najpierw pękła chłodnica potem czujnik i po wielu dziwnych teoriach wymieniłem korek od chłodnicy i jest ok. Stary wypuszczał płyn ale zasysał powietrze a powietrze po rozgrzaniu rozsadzało wszystko co najsłabsze w układzie :-) Korek HTK 28 zł stary 1,2 bar nowy 1,1 bar. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrborowsky Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Miałem kiedyś podobny problem - co prawda w służbowej pandzie ale zasada bardzo podobna. Kiedyś poprzedniemu właścicielowi(znajomy) zagotował się silnik na autostradzie - po prostu gdzieś mu uciekł płyn. Potem zalał ją nowym płynem i było ok(do dzisiaj nie wiadomo czemu ten płyn uciekł). Po tej sytuacji mniej wiecej 10 tys km dalej zaczęło zżerać płyn. I nabijać do układu chłodzenia powietrze - bardzo dobrze to było czuć jak się troche pojeździło i potem odkręciło(oczywiście nie na ciepłym silniku) korek ze zbiornika wyrównawczego - powietrze uciekało jak z nowo otwartej coca coli;p. Wymieniona uszczelka pod głowicą i po problemie. W nissanach sprawdzić czy powietrze nabija będzie dużo trudniej (przynajmniej w zbiorniku wyrównawczym) bo u mnie na przykład jest on tak skonstruowany że moim zdaniem ciśnienie jak byłoby za duże bez problemu by sobie uciekło. Szkoda że jest lato bo bardzo fajnie było czuć zapowietrzony układ chłodzenia na ogrzewaniu( raz grzało raz nie grzało). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.