Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Klimatyzowany schowek


Guest Andre34
 Share

Recommended Posts

Guest Andre34

Witam od pewnego czasu posiadam Notesik kupiony w salnie XI2010 w wersji Acenta 1,4 iiii

mam problemik bo gdzieś doczytałem sie że schowek pasażera powinien być klimatyzowany

a mój nie jest, jest tam w środku dziura ale nic w niej zmienić się nie da przełączyc na nawiew

w peugeocie jest możliwość otwarcia lub zamknięcia nawiewu w schowku a tutaj nie. Proszę o pomoc

jeśli coś na ten temat wiecie. Nie widziałem podobnego tematu tu jeśli przeoczyłem przepraszam.

Link to comment
Share on other sites

chłodzony schowek we wnętrzu w swoim "suficie" bliżej panelu środkowego posiada okrągłą obudowę o średnicy mniej więcej szklanki zakończoną pokrętłem, które pozwala otwierać lub zamykać dopływ powietrza (zimnego lub ciepłego - tak jak jest ustawiona temperatura i klima) Jeśli masz tam zaślepkę, należałoby zastąpić ją takim urządzeniem chłodzenie będzie działać. Nie wszystkie auta były wyposażane w takie udogodnienie. Moja przedliftingowa accenta ma coś takiego

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

Guest Andre34

chłodzony schowek we wnętrzu w swoim "suficie" bliżej panelu środkowego posiada okrągłą obudowę o średnicy mniej więcej szklanki zakończoną pokrętłem, które pozwala otwierać lub zamykać dopływ powietrza (zimnego lub ciepłego - tak jak jest ustawiona temperatura i klima) Jeśli masz tam zaślepkę, należałoby zastąpić ją takim urządzeniem chłodzenie będzie działać. Nie wszystkie auta były wyposażane w takie udogodnienie. Moja przedliftingowa accenta ma coś takiego

moja Acenta jest poliftingowa i ta dyiura podsufitowa jest ale jest tam jakis plastik ktorego nie idzie pokręcic czyli zmienic czy nawiew ma byc w schowku czy tez nie. Jesli acenta to posiada to powinno chyba byc.

Link to comment
Share on other sites

możliwe że po liftingu zaczęli oszczędzać :rolleyes: gdyby usunąć tą zaślepkę, pewnie chłodzenie działałoby tylko nie dałoby się regulować ani odcinać

Link to comment
Share on other sites

Guest Andre34

możliwe że po liftingu zaczęli oszczędzać :rolleyes: gdyby usunąć tą zaślepkę, pewnie chłodzenie działałoby tylko nie dałoby się regulować ani odcinać

Heh może ale gdzieś czytałem że powinno być a jak sie wsadzi palec to czuć jakiś plastik którego nie da się w żaden sposób ruszyc no nic spytam sie w salonie dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam Acente po FL rocznik 2010 i mam klimatyzowany schowek. Ale ostatnio przeglądałem cenniki Nissana z których wynika, że w Acentach rok modelowy 2011 już tego nie ma. Klimatyzowany schowek jest obecnie od wersji I-Way. Oszczędności, oszczędności... Do czego to doprowadzi...

 

Czy masz rok modelowy 2011 łatwo poznać po radiu i klamkach. W Acentach `2011 są "srebrne". Także kierownica w tej wersji jest chyba obszyta. Coś za coś.

Edited by ranger
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli zauważyłeś,że otwór w schowku jest zaślepiony to można się też spodziewać że,nie ma do niego doprowadzonej wentylacji.Gdyby była(a można się przekonać zdejmując schowek)to nic prostszego tylko zamówić z rozbitka schowek z regulacją ...i już :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Andre34

Ja mam Acente po FL rocznik 2010 i mam klimatyzowany schowek. Ale ostatnio przeglądałem cenniki Nissana z których wynika, że w Acentach rok modelowy 2011 już tego nie ma. Klimatyzowany schowek jest obecnie od wersji I-Way. Oszczędności, oszczędności... Do czego to doprowadzi...

 

Czy masz rok modelowy 2011 łatwo poznać po radiu i klamkach. W Acentach `2011 są "srebrne". Także kierownica w tej wersji jest chyba obszyta. Coś za coś.

Tak moja jest rok2011 klamki są srebrne i może nie ma klimatyzowanego pojutrze się dowiem bo jade do serwisu bo mam problem ze zgrzytami w kierownicy przy kręceniu nią u was tez takie problemy wysstąpiły???

Link to comment
Share on other sites

Zgrzyty???A może gdzieś blaszka na krzyżaku Ci ociera?Popatrz na kolumnę przy dywaniku.

Link to comment
Share on other sites

Guest Andre34

Zgrzyty???A może gdzieś blaszka na krzyżaku Ci ociera?Popatrz na kolumnę przy dywaniku.

Być może duzo się na ten temat naczytałem ale nosi jak cholera jakby całe nadwozie sie rozjeżdzało piszą że blaszka że krzyzak że łożysko jade niech sie martwią zobaczymy co wymyslą.

Link to comment
Share on other sites

Zgrzyty???A może gdzieś blaszka na krzyżaku Ci ociera?Popatrz na kolumnę przy dywaniku.

sądzisz Jacko, że niczego się nie nauczyli i nadal z uporem montują to brzękadełko? :rofl:

Link to comment
Share on other sites

sądzisz Jacko, że niczego się nie nauczyli i nadal z uporem montują to brzękadełko? :rofl:

A cholera ich znajet,angole to porąbany naród...

Link to comment
Share on other sites

A cholera ich znajet,angole to porąbany naród...

 

W moim rocznik 2010 jeszcze jest - choć nie wydaje żadnych dzwieków i o nic nie "zaczepia".

Link to comment
Share on other sites

Guest Andre34

W moim rocznik 2010 jeszcze jest - choć nie wydaje żadnych dzwieków i o nic nie "zaczepia".

I taki mały drobiazg powoduje że czuje sie jak w czołgu i słychac jakby całe auto skrzypiało???

Link to comment
Share on other sites

mówimy o pewnym charakterystycznym zjawisku akustycznym występującym w większości egzemplarzy - kolumna kierownicza w miejscu gdzie wchodzi pod wykładzinę ma krzyżak zabezpieczony nikomu niepotrzebną blaszaną zawleczką, która z biegiem czasu zaczyna zaczepiać o dywaniki wykładziny i przy kręceniu kierownicą wydawać dźwięki podobne do instrumentu zwanego drumla :rolleyes: .Większość z nas których to spotkało, po prostu odłamali ten odstający element

Link to comment
Share on other sites

Guest Andre34

mówimy o pewnym charakterystycznym zjawisku akustycznym występującym w większości egzemplarzy - kolumna kierownicza w miejscu gdzie wchodzi pod wykładzinę ma krzyżak zabezpieczony nikomu niepotrzebną blaszaną zawleczką, która z biegiem czasu zaczyna zaczepiać o dywaniki wykładziny i przy kręceniu kierownicą wydawać dźwięki podobne do instrumentu zwanego drumla :rolleyes: .Większość z nas których to spotkało, po prostu odłamali ten odstający element

Ciekawe jutro sie dowiem co wiedzą u mnie w ASO czy będą grać głupków czy zrobią jak należy (przyznać się)

Czy jeszcze jakieś niespodziewane niespodzianki czekają na mnie?? Na razie przebieg niewielki 8000km.

Link to comment
Share on other sites

bez paniki - to w zasadzie bezawaryjne i bardzo sympatyczne w użytkowaniu autko :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest Andre34

mówimy o pewnym charakterystycznym zjawisku akustycznym występującym w większości egzemplarzy - kolumna kierownicza w miejscu gdzie wchodzi pod wykładzinę ma krzyżak zabezpieczony nikomu niepotrzebną blaszaną zawleczką, która z biegiem czasu zaczyna zaczepiać o dywaniki wykładziny i przy kręceniu kierownicą wydawać dźwięki podobne do instrumentu zwanego drumla :rolleyes: .Większość z nas których to spotkało, po prostu odłamali ten odstający element

Witam byłem dzis w ASO i wiem co tak "gra" nie jest to w/w blaszka. Patrzyłem u mnie faktycznie taka blaszka jest przy kolumnie kierownicy ale jest troszke wyzej aniżeli podłoga i ona nie chaczy wydając takie dzwieki. W Serwisie powiedziano jednoznacznie ze to łożysko przy amortyzatorze prawym (gość złapał za kielichy drugi kręcił kierownicą a potem drugi złapał za amor i potwierdził że to na pewno jest to). Więc to jest na chwilę obecną łożysko.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma już chyba wątpliwości, że łożyska mcpherson`ów w Note to dość słaby punkt tego samochodu :(.

Link to comment
Share on other sites

Guest Andre34

Nie ma już chyba wątpliwości, że łożyska mcpherson`ów w Note to dość słaby punkt tego samochodu :(.

I to będzie powtarzający się cyklicznie problem??? Co średnio 8 tys km będzie się pojawiało takie coś???

 

chłodzony schowek we wnętrzu w swoim "suficie" bliżej panelu środkowego posiada okrągłą obudowę o średnicy mniej więcej szklanki zakończoną pokrętłem, które pozwala otwierać lub zamykać dopływ powietrza (zimnego lub ciepłego - tak jak jest ustawiona temperatura i klima) Jeśli masz tam zaślepkę, należałoby zastąpić ją takim urządzeniem chłodzenie będzie działać. Nie wszystkie auta były wyposażane w takie udogodnienie. Moja przedliftingowa accenta ma coś takiego

Witam. Dowiedziałem się jakie różnice są pomiędzy poliftingowym rocznikiem 2010 a 2011.

- brak klimatyzowanego schowka

- nowe radio

- obszyta skórą kierownica

- ESP

Nie wiem czy jeszcze jakieś drobiazgi się zmieniły bo nie znam az tak poliftingowej 2010.

Edited by Andre34
Link to comment
Share on other sites

łożysko kolumny to po prostu twój pech, bo przy 8 tys km z pewnością nie powinno polecieć. Ja np mam 46 tys km przebiegu i nic złego z łożyskami na razie się nie dzieje

Link to comment
Share on other sites

Guest Andre34

łożysko kolumny to po prostu twój pech, bo przy 8 tys km z pewnością nie powinno polecieć. Ja np mam 46 tys km przebiegu i nic złego z łożyskami na razie się nie dzieje

Naczytałem się że to norma i się to często zdarza dlatego pytam.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam 52 tys, byłem dzisiaj sobie przejrzeć zawiechę przed drogą i powiem szczerze 0! luzów,nawet drążki stabilizatora trzymają się jak nowe.

Link to comment
Share on other sites

Guest Andre34

Ja mam 52 tys, byłem dzisiaj sobie przejrzeć zawiechę przed drogą i powiem szczerze 0! luzów,nawet drążki stabilizatora trzymają się jak nowe.

Jest dosyć sztywno zestrojony więc na naszych świetnych drogach powinno być nie najgorzej poprzednio miałem C3 to zawieszenie delikatne i drążki stabilizatorów wymieniałem 2 razy do 60 tys km.

Link to comment
Share on other sites

przedwczesne zużycie elementów zawieszenia nie jest w tym modelu żadną regułą, owszem - po pewnym czasie poddają się czasami wahacze i sworznie, ale ponieważ ich tuleje dają się wycisnąć, nie rujnują kieszeni. Niektórzy z forumowiczów sygnalizowali problemy z łożyskami kolumn czy stukającymi przekładniami kierowniczymi w okolicy krzyżaka ale były to incydentalne przypadki i wszystkie wspomniane przypadłości wynikają raczej z eksploatacji na fatalnych nawierzchniach. Jeśliby spróbować ułożyć listę "norm" dla tego pojazdu, to na pierwszym miejscu wpisałbym ten słynny pasek napędu osprzętu, który w przynajmniej 50% aut wcześniej czy później dawał o sobie znać piskiem (być może zresztą coś w tym względzie poprawiono, bo dawno nikt o tym nie wspominał)I na tym moja pamięć w tym temacie w oparciu o narowy mojego autka w zasadzie się kończy, co świadczy o nim raczej dobrze :rofl: Ma ktoś pomysł na coś w drugiej kolejności? :rolleyes2:

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...