milsa666 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam Dzisiaj przy dolewce płynu do spryskiwaczy przykuł moją uwagę zbiorniczek płynu wspomagania kierownicy. Otóż - tak jak w tytule - jest on "zarzygany" od korka do swojej połowy czarną "mazią". Z tego co wiem to płyn ten jest czerwony - skąd ten czarny kolor? Niestety jak to zobaczyłem (wcześniej chyba też nie był sterylnie czysty, ale teraz jakoś dziwnie przykuł uwagę) było już ciemno na dworze więc nie mogłem sprawdzić poziomu. Jutro samochód muszę pożyczyć na 5 dni więc mogę jedynie rano sprawdzić poziom. Pytania: - "zarzygany" zbiornik to norma? - teoretycznie płyn jest czerwony, natomiast u mnie - określiłbym go "syfiasty" - czytałem, że płyn się generalnie dolewa jak jest potrzeba, a nie wymienia Dodam, że nie zauważyłem żadnych problemów ze wspomaganiem (jeszcze?) Pozdrawiam Edytowane 7 Sierpnia 2011 przez milsa666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 (edytowane) masz syf w srodku zbiornika? jak wlozysz palec masz czarną maź? czy tylko na zewnątrz? jesli w środku to bym wyminił na nowy, jak na zewnątrz może to być wszystko kurz itp plyn powinien być czerwony lub przypominający czerwień w miare klarowny , myślę ze warto zadbać o wspomaganie i raczej wymieniać ten płyn czasem wiem co mówie bo mam już 2 pompę wspomagania Edytowane 7 Sierpnia 2011 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 A podpowiesz jak go spuścić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milsa666 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Witam Sprawdziłem: - poziom jest "na oko" poniżej min (luźny korek był). "Na oko" bo, co prawda podziałka jest wytłoczona na zbiorniczku, ale jego przezroczystość jest wątpliwa (nawet po dokładnym przetarciu). Też tak macie? Czy u was przez zbiornik widać poziom płynu? - kolor ok, tzn. jest czerwony - w instrukcji napisano: "Stosować płyn Dexron III", czy to można normalnie kupić i czy jest może jakiś zamiennik? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 U mnie też zbiornik jest nieprzeźroczysty. Patrzę "na oko". Gdy słyszę pompę wspomagania robię dolewkę. Dex III można dostać na każdej stacji a wchodzi go niecały litr. U mnie "zarzygana" jest pompa. Wężyki pod zbiornikiem też były ale je wytarłem i zmieniłem opaski zaciskowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 panowie jak chcecie wiedziec ile jest plynu polecam poswiecic latarka do srodka wtedy bedzie ladnie widac , fakt ten zbiorniczek jest do bani normalnie nic nie widac co do plynu ja leje elfmatic d3 do przekladnie czerwony i ten ogolnie polecaja mi moi mechanicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Podbijam pytanie jak spuścić płyn wspomagania? Jest jakiś korek? Czy odpiąć wężyk pompy? Zleci cały czy jakoś mu pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin323 Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 witam. wczoraj po jeździe po otworzeniu maski celem dolania płynu do spryskiwaczy rzucił mi się "na oczy" widok zabrudzonego zbiorniczka płynu wspomagania kierownicy. jakby "wyrzucało" płyn. stan jest w okolicach minimum. czym mogło to być spowodowane? nieszczelność korka (jest w nim gumowa uszczelka) po jej ściągnięciu nie stwierdziłem żadnego uszkodzenia. czy ten układ jest pod ciśnieniem, które mogło by wypchać płyn? dodam że wczoraj wymieniałem kilka części (mechanicznych) w przednim zawieszeniu i pojeździłem (pokręciłem się - kierownicą dużo też) autkiem po parkingu że by sprawdzić czy jest poprawa w prowadzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Zbiorniczek płynu wspomagania jest zabrudzony, zapocony czy jak tam zwał. U mnie po wymianie płynu, zbiorniczek był wyczyszczony i po kilku tygodniach wrócił do normy czyli zabrudzenia. Nie pomoże mocniejsze dociskanie objemek węży, ten typ tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 witam. wczoraj po jeździe po otworzeniu maski celem dolania płynu do spryskiwaczy rzucił mi się "na oczy" widok zabrudzonego zbiorniczka płynu wspomagania kierownicy. jakby "wyrzucało" płyn. stan jest w okolicach minimum. czym mogło to być spowodowane? nieszczelność korka (jest w nim gumowa uszczelka) po jej ściągnięciu nie stwierdziłem żadnego uszkodzenia. czy ten układ jest pod ciśnieniem, które mogło by wypchać płyn? dodam że wczoraj wymieniałem kilka części (mechanicznych) w przednim zawieszeniu i pojeździłem (pokręciłem się - kierownicą dużo też) autkiem po parkingu że by sprawdzić czy jest poprawa w prowadzeniu. Sprawdzałeś czy nie ma wycieku pod autem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin323 Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 pod autem (w garażu po nocy) było sucho. dziś po całodziennej jeździe zbiorniczek suchy i czysty. zobaczymy jak długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Zbiorniczek płynu wspomagania jest zabrudzony, zapocony czy jak tam zwał. U mnie po wymianie płynu, zbiorniczek był wyczyszczony i po kilku tygodniach wrócił do normy czyli zabrudzenia. Nie pomoże mocniejsze dociskanie objemek węży, ten typ tak ma. Może zwyczajnie korek nie trzyma? Choć nie napisałeś czy od góry, czy dołu. Przypuszczam że wężyki są na dole, więc od dołu. Na Twoim miejscu to bym zmienił wężyki i obejmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 przeciez to ze zbiorniczek jest uwalony jak to piszecie na czarno to nic innego jak kurz + jakies inne gowna pod maska jest spora temperatura czego sie spodziewacie ze bedzie jak w szufladzie czysciutko ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 wymiana wężyków i obejm nic nie da, wina raczej lezy w korku bo po jakims czasie on jest troche tłusty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin323 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 zbiornik był zapaprany od góry (płyn spływał na dół-siła przyciągania) i to nie był stary bród oblepiony kurzem-raczej świerzy. wyciągnąłem uszczelkę przeczyściłem, podgiąłem blaszkę na korku i na razie sucho. mam nadzieję że o koniec przygód z tą częścią . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Więc tak jak przypuszczałem, korek nie trzymał. Ważne że już jest cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 a wiecie moze jak poradzic sobie z delikatnym wyciekiem z układu wspomagania tam gdzie do pompy idzie taka metalowa rurka która jest przyczepiona takim gumowym pierscieniem mam wrazenie ze to własnie tam mam delikany wyciek ,... ponoc przypadlosc p12 to ze leci górą na szczescie mam tam tylko lekko "spocone miejsce" ale mimo wszystko jak by dało rade chciałbym to wyeliminować do zera macie jakies pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Jedyny sposób, aby nie rzucało Cię się to w oczy, przy każdorazowym sprawdzeniu poziomu oleju na bagnecie, tą szmatką po przetarciu bagneta, również przetrzeć zbiorniczek. Nie wiem dlaczego, ale w innym samochodzie i w tym również, też czasami się poci. Tłuszcz po dostaniu temperatury paruje oraz rozpływa się po elemencie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.