Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

P[12] "zarzygany" zbiorniczek płynu wspomagania kierownicy


milsa666
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Dzisiaj przy dolewce płynu do spryskiwaczy przykuł moją uwagę zbiorniczek płynu wspomagania kierownicy.

Otóż - tak jak w tytule - jest on "zarzygany" od korka do swojej połowy czarną "mazią".

Z tego co wiem to płyn ten jest czerwony - skąd ten czarny kolor?

 

Niestety jak to zobaczyłem (wcześniej chyba też nie był sterylnie czysty, ale teraz jakoś dziwnie przykuł uwagę) było już ciemno na dworze więc nie mogłem sprawdzić poziomu. Jutro samochód muszę pożyczyć na 5 dni więc mogę jedynie rano sprawdzić poziom.

 

Pytania:

- "zarzygany" zbiornik to norma?

- teoretycznie płyn jest czerwony, natomiast u mnie - określiłbym go "syfiasty"

- czytałem, że płyn się generalnie dolewa jak jest potrzeba, a nie wymienia

 

Dodam, że nie zauważyłem żadnych problemów ze wspomaganiem (jeszcze?)

 

Pozdrawiam

Edited by milsa666
Link to comment
Share on other sites

masz syf w srodku zbiornika? jak wlozysz palec masz czarną maź? czy tylko na zewnątrz?

jesli w środku to bym wyminił na nowy, jak na zewnątrz może to być wszystko kurz itp

plyn powinien być czerwony lub przypominający czerwień w miare klarowny , myślę ze warto zadbać o wspomaganie i raczej wymieniać ten płyn czasem

wiem co mówie bo mam już 2 pompę wspomagania :)

Edited by preston81
Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Sprawdziłem:

 

- poziom jest "na oko" poniżej min (luźny korek był). "Na oko" bo, co prawda podziałka jest wytłoczona na zbiorniczku, ale jego przezroczystość jest wątpliwa (nawet po dokładnym przetarciu). Też tak macie? Czy u was przez zbiornik widać poziom płynu?

 

- kolor ok, tzn. jest czerwony

 

- w instrukcji napisano: "Stosować płyn Dexron III", czy to można normalnie kupić i czy jest może jakiś zamiennik?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

U mnie też zbiornik jest nieprzeźroczysty. Patrzę "na oko". Gdy słyszę pompę wspomagania robię dolewkę. Dex III można dostać na każdej stacji a wchodzi go niecały litr. U mnie "zarzygana" jest pompa. Wężyki pod zbiornikiem też były ale je wytarłem i zmieniłem opaski zaciskowe.

Link to comment
Share on other sites

panowie jak chcecie wiedziec ile jest plynu polecam poswiecic latarka do srodka wtedy bedzie ladnie widac , fakt ten zbiorniczek jest do bani normalnie nic nie widac

co do plynu ja leje elfmatic d3 do przekladnie czerwony i ten ogolnie polecaja mi moi mechanicy

Link to comment
Share on other sites

Podbijam pytanie jak spuścić płyn wspomagania? Jest jakiś korek? Czy odpiąć wężyk pompy? Zleci cały czy jakoś mu pomóc?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

witam. wczoraj po jeździe po otworzeniu maski celem dolania płynu do spryskiwaczy rzucił mi się "na oczy" widok zabrudzonego zbiorniczka płynu wspomagania kierownicy. jakby "wyrzucało" płyn. stan jest w okolicach minimum.

czym mogło to być spowodowane? nieszczelność korka (jest w nim gumowa uszczelka) po jej ściągnięciu nie stwierdziłem żadnego uszkodzenia.

 

czy ten układ jest pod ciśnieniem, które mogło by wypchać płyn?

 

dodam że wczoraj wymieniałem kilka części (mechanicznych) w przednim zawieszeniu i pojeździłem (pokręciłem się - kierownicą dużo też) autkiem po parkingu że by sprawdzić czy jest poprawa w prowadzeniu.

Link to comment
Share on other sites

Zbiorniczek płynu wspomagania jest zabrudzony, zapocony czy jak tam zwał. U mnie po wymianie płynu, zbiorniczek był wyczyszczony i po kilku tygodniach wrócił do normy czyli zabrudzenia. Nie pomoże mocniejsze dociskanie objemek węży, ten typ tak ma.

Link to comment
Share on other sites

witam. wczoraj po jeździe po otworzeniu maski celem dolania płynu do spryskiwaczy rzucił mi się "na oczy" widok zabrudzonego zbiorniczka płynu wspomagania kierownicy. jakby "wyrzucało" płyn. stan jest w okolicach minimum.

czym mogło to być spowodowane? nieszczelność korka (jest w nim gumowa uszczelka) po jej ściągnięciu nie stwierdziłem żadnego uszkodzenia.

 

czy ten układ jest pod ciśnieniem, które mogło by wypchać płyn?

 

dodam że wczoraj wymieniałem kilka części (mechanicznych) w przednim zawieszeniu i pojeździłem (pokręciłem się - kierownicą dużo też) autkiem po parkingu że by sprawdzić czy jest poprawa w prowadzeniu.

Sprawdzałeś czy nie ma wycieku pod autem?

Link to comment
Share on other sites

pod autem (w garażu po nocy) było sucho.

dziś po całodziennej jeździe zbiorniczek suchy i czysty. zobaczymy jak długo.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Zbiorniczek płynu wspomagania jest zabrudzony, zapocony czy jak tam zwał. U mnie po wymianie płynu, zbiorniczek był wyczyszczony i po kilku tygodniach wrócił do normy czyli zabrudzenia. Nie pomoże mocniejsze dociskanie objemek węży, ten typ tak ma.

Może zwyczajnie korek nie trzyma? Choć nie napisałeś czy od góry, czy dołu. Przypuszczam że wężyki są na dole, więc od dołu. Na Twoim miejscu to bym zmienił wężyki i obejmy.

Link to comment
Share on other sites

przeciez to ze zbiorniczek jest uwalony jak to piszecie na czarno to nic innego jak kurz + jakies inne gowna pod maska jest spora temperatura czego sie spodziewacie ze bedzie jak w szufladzie czysciutko ?:)

Link to comment
Share on other sites

wymiana wężyków i obejm nic nie da, wina raczej lezy w korku bo po jakims czasie on jest troche tłusty

Link to comment
Share on other sites

zbiornik był zapaprany od góry (płyn spływał na dół-siła przyciągania) i to nie był stary bród oblepiony kurzem-raczej świerzy. wyciągnąłem uszczelkę przeczyściłem, podgiąłem blaszkę na korku i na razie sucho. mam nadzieję że o koniec przygód z tą częścią :).

Link to comment
Share on other sites

a wiecie moze jak poradzic sobie z delikatnym wyciekiem z układu wspomagania tam gdzie do pompy idzie taka metalowa rurka która jest przyczepiona takim gumowym pierscieniem mam wrazenie ze to własnie tam mam delikany wyciek ,... ponoc przypadlosc p12 to ze leci górą na szczescie mam tam tylko lekko "spocone miejsce" ale mimo wszystko jak by dało rade chciałbym to wyeliminować do zera macie jakies pomysły?

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Jedyny sposób, aby nie rzucało Cię się to w oczy, przy każdorazowym sprawdzeniu poziomu oleju na bagnecie, tą szmatką po przetarciu bagneta, również przetrzeć zbiorniczek. Nie wiem dlaczego, ale w innym samochodzie i w tym również, też czasami się poci. Tłuszcz po dostaniu temperatury paruje oraz rozpływa się po elemencie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...