karol282 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Witam, dziś rozmyślałem nad przeróbkami w moim n13, zastanawiałem się nad tym czy warto ładować pieniądze w silnik który mam (GA16i) lub wpakować SR20DE z niewielkimi podstawowymi modami typu CAI 4-2-1 itp. Jeśli chodzi o GA16i to myślałem nad tym czy uda się zaaplikować głowicę z GA16DE do tego zimny dolot 4-2-1 i reszta na 2 cale. Poleciałem nawet dalej z myślami co do GA i zastanawiałem się nad eatonem m62 ale to już grubszy temat. Generalnie co do SR20DE najbardziej obawiam się przeróbki instalacji elektrycznej i kombinowaniem z półośkami oraz mocowaniami silnika. Nie miałem z SR20 do czynienia na tyle żeby móc ocenić to jakie będą problemy ze swapem. Reszta wiadomo hamulce i zawieszka ale to akurat jest już praktycznie zrobione, sprężyny od gti + gazowe sachs'y, pytanie tylko jedno, czy hamulce z almery n15 wraz z całymi piastami podejdą do mojego n13 ? Chodzi o przednie heble. Pytam gdyż stoi na złomie taka almerka i korci mnie żeby coś z niej wziąć ale nie jestem do końca pewien czy przypasi i też nie do końca wierzę w sens tej przeróbki bo nie wiem jaką mają skuteczność. Liczę na pomoc i zrozumienie, dopiero startuje z nissanami i chcę mądrze przerobić tą już małą rakietę Trochę masło maślane, zależy mi na poradzie co było by bardziej opłacalne. Nie ma to jak po nocach tematy zakładać ;D A więc tak, po wielogodzinnym ryciu w tematach na forum doszedłem do wniosku iż ga16i pozostanie pod moją maską Jak narazie usunięty został egr, katalizator i przyśpieszony zapłon. Odczucia są takie jak by ktoś zamiast melisy wypił espresso i do tego zgrzewkę tiger'ów Ogień jest niemożliwy, ciągnie z niskich obrotów jak diesel niestety na wysokich już rewelki nie ma i powyżej 6k nie ma co kręcić. W planach jest 4-2-1 i reszta na dwa cale, w przeciągu najbliższego miesiąca będzie już na pokładzie. Nurtuje mnie kwestia zasilania, monowtrysk jest raczej mało rozwojowy i pojawia się pytanie co z tym zrobić. Kolektor 73c + przepustnica 60mm (nie pamiętam od jakiego silnika) i myślę że będzie lepiej ale kwestia komputera i sterowania wtryskami, nigdzie nie spotkałem się z taką przeróbką i nie mam pojęcia jak się do tego zabrać... Mała aktualizacja. Zamontowane zostały sprężyny -45mm razem z wcześniej założonymi sachs'ami, klocki ebc z tarczami brembo i zrobiony został zimny dolot z rurą w zderzak. Ponawiam zapytanie związane z kolektorem od GA16DE i sterowaniem wtryskami, czy jest to osiągalne w ga16i ? Czy odpuścić sobie tą rzeźbę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGayver Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 A kto Ci zamontował w tym aucie silnika GA16 ? Czy aby na pewno taki tam masz, nie czasem E16i? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol282 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Dziś wmontowałem pompę paliwa od SR20DE z primery p10. Mała rzeźba i są zadowalające efekty. Wyżej się wkręca na biegach na obroty, równiej pracuje na biegu jałowym. Ciekawostką jest to że moja oryginalna pompa miała jeszcze dodatkowo regulator ciśnienia paliwa a w tej z primery nie było czegoś takiego, na szczęście nie zalewa silnika paliwem, ciszej pracuje (moją po przekręceniu stacyjki było słychać jak kilka telefonów na wibracji) i póki co nie zauważyłem większego zużycia paliwa ( przynajmniej znaczącego ). A kto Ci zamontował w tym aucie silnika GA16 ? Czy aby na pewno taki tam masz, nie czasem E16i? GA 16i na 100%, monowtrysk 12 zaworowy. E16i ma garygary na naszym forum. Dziś zrobiłem trasę którą przed zmianą pompy robiłem za 30zł (5,64 zł/l ) i teraz z nową pompą robię tą samą trasę na takiej samej ilości paliwa więc spalanie nie wzrosło. Polecam tą przeróbkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.