Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sunny N13 dłubanka ;)


karol282

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś rozmyślałem nad przeróbkami w moim n13, zastanawiałem się nad tym czy warto ładować pieniądze w silnik który mam (GA16i) lub wpakować SR20DE z niewielkimi podstawowymi modami typu CAI 4-2-1 itp. Jeśli chodzi o GA16i to myślałem nad tym czy uda się zaaplikować głowicę z GA16DE do tego zimny dolot 4-2-1 i reszta na 2 cale. Poleciałem nawet dalej z myślami co do GA i zastanawiałem się nad eatonem m62 ale to już grubszy temat. Generalnie co do SR20DE najbardziej obawiam się przeróbki instalacji elektrycznej i kombinowaniem z półośkami oraz mocowaniami silnika. Nie miałem z SR20 do czynienia na tyle żeby móc ocenić to jakie będą problemy ze swapem. Reszta wiadomo hamulce i zawieszka ale to akurat jest już praktycznie zrobione, sprężyny od gti + gazowe sachs'y, pytanie tylko jedno, czy hamulce z almery n15 wraz z całymi piastami podejdą do mojego n13 ? Chodzi o przednie heble. Pytam gdyż stoi na złomie taka almerka i korci mnie żeby coś z niej wziąć ale nie jestem do końca pewien czy przypasi i też nie do końca wierzę w sens tej przeróbki bo nie wiem jaką mają skuteczność.

 

Liczę na pomoc i zrozumienie, dopiero startuje z nissanami i chcę mądrze przerobić tą już małą rakietę ;)

 

Trochę masło maślane, zależy mi na poradzie co było by bardziej opłacalne. Nie ma to jak po nocach tematy zakładać ;D

 

A więc tak, po wielogodzinnym ryciu w tematach na forum doszedłem do wniosku iż ga16i pozostanie pod moją maską :) Jak narazie usunięty został egr, katalizator i przyśpieszony zapłon. Odczucia są takie jak by ktoś zamiast melisy wypił espresso i do tego zgrzewkę tiger'ów :D Ogień jest niemożliwy, ciągnie z niskich obrotów jak diesel niestety na wysokich już rewelki nie ma i powyżej 6k nie ma co kręcić. W planach jest 4-2-1 i reszta na dwa cale, w przeciągu najbliższego miesiąca będzie już na pokładzie. Nurtuje mnie kwestia zasilania, monowtrysk jest raczej mało rozwojowy i pojawia się pytanie co z tym zrobić. Kolektor 73c + przepustnica 60mm (nie pamiętam od jakiego silnika) i myślę że będzie lepiej ale kwestia komputera i sterowania wtryskami, nigdzie nie spotkałem się z taką przeróbką i nie mam pojęcia jak się do tego zabrać...

 

Mała aktualizacja. Zamontowane zostały sprężyny -45mm razem z wcześniej założonymi sachs'ami, klocki ebc z tarczami brembo i zrobiony został zimny dolot z rurą w zderzak. Ponawiam zapytanie związane z kolektorem od GA16DE i sterowaniem wtryskami, czy jest to osiągalne w ga16i ? Czy odpuścić sobie tą rzeźbę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto Ci zamontował w tym aucie silnika GA16 ? Czy aby na pewno taki tam masz, nie czasem E16i? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wmontowałem pompę paliwa od SR20DE z primery p10. Mała rzeźba i są zadowalające efekty. Wyżej się wkręca na biegach na obroty, równiej pracuje na biegu jałowym. Ciekawostką jest to że moja oryginalna pompa miała jeszcze dodatkowo regulator ciśnienia paliwa a w tej z primery nie było czegoś takiego, na szczęście nie zalewa silnika paliwem, ciszej pracuje (moją po przekręceniu stacyjki było słychać jak kilka telefonów na wibracji) i póki co nie zauważyłem większego zużycia paliwa ( przynajmniej znaczącego ).

 

A kto Ci zamontował w tym aucie silnika GA16 ? Czy aby na pewno taki tam masz, nie czasem E16i? ;)

 

GA 16i na 100%, monowtrysk 12 zaworowy. E16i ma garygary na naszym forum.

 

Dziś zrobiłem trasę którą przed zmianą pompy robiłem za 30zł (5,64 zł/l ) i teraz z nową pompą robię tą samą trasę na takiej samej ilości paliwa więc spalanie nie wzrosło. Polecam tą przeróbkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...