maius Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 No to tak: zakupiłem od kolegi MRC kolektor wydechowy od Sunny GTI i chciałbym go przystosować/przerobić tak, żeby pasował do Primery P11.144 (SR20DE). Będę robił wszystko sam, dlatego mam wątpliwości: 1. Pierwsza sonda lambda Chcę ją umieścić na połączeniu dwóch kanałów (zaznaczyłem na zdjęciu) bo zapewne kabelek od sondy dalej nie sięgnie (nie chcę go sztukować) a zresztą w podobnym miejscu jest wrzucona np. w SSAC-ach. I teraz leci moje pytanie: jakie gniazdo kupić? Jak je wspawać? Czy to ma duże znaczenie jak głęboko sonda będzie siedzieć w kolektorze? Jak bardzo będzie wystawała do jego wnętrza? Czy powinienem najpierw miejsce do wspawania zeszlifować jakoś mocno, wywiercić otwór i spawać czy po prostu wiercić od razu i spawać? Które gniazdo najlepiej wziąć (http://moto.allegro.pl/gniazdo-sondy-lambda-gniazdo-na-rurze-otwor-24h-i1741481936.html)? 2. Łącznik elastyczny Z tego co widziałem pod autem (nie mam kanału tak na teraz niestety;/) łącznik fabrycznie jest umieszczony w miejscu, w którym rura skręca (na zdjęciu). Czy może mi ktoś podać jaka powinna być długość tego elementu między przegięciami? Albo w ogóle wszystkich poszczególnych odcinków kolektora? Ułatwiło by to pracę i nie musiałbym demontować oryginalnego zanim „nowy” będzie gotowy. I znowu, planuję wrzucić łącznik elastyczny z aukcji: http://moto.allegro.pl/zlacze-elastyczne-nissan-primera-zrob-to-sam-i1751402527.html 3. Spaw Spaw na zdjęciu jest do wypieprzenia, nierówny, strasznie „zesmarkany” jak to powiedział mój znajomy spawacz. Planuję uciąć w tym miejscu rurę i dopasować długość całkowitą dwururki. Lepiej użyć łącznika (http://moto.allegro.pl/lacznik-rur-tlumik-rozne-rozmiary-wysoka-jakosc-i1751402812.html) czy po prostu pospawać? 4.Flansza/kryza Czy to jest typowa (pasująca do Primery) flansza? Czy muszę kupić inną? W sumie pewnie i tak ją wymienię, bo znowu „smarki” i byle jaki spaw:D Flansza ma się łączyć z drugim katalizatorem, który planuję zostawić na miejscu. 5. Zabezpieczenie antykorozyjne Planuję pomalować srebrzanką wszystkie spawy, łączenia, w ogóle oczyścić podrdzewiałe miejsca najpierw. Wiem, że trzeba czegoś ekstremalnego, najlepiej znoszącego temperatury ok. 1000 stopni. Ma to sens takie malowanie? 6. Szlifować (o porting mi chodzi) kanały kolektora na wejściu? Widać na zdjęciu okopcone miejsca... To by było na tyle na teraz. Większość pytań wiąże się z tym, że nie mam jak/nie chcę chwilowo zdejmować oryginalnego kolektora. Bo pewnie wymiary bym dał radę jakoś obczaić, ale nawet nie ma jak się pod autem położyć, bo cały czas leje. Ano i wszystkie elementy wydechu chcę dokupić z jednego źródła (http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=12468400), bo mam blisko. Za wszelkie uwagi, sugestie z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.