Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Kolektor wydechowy od N14 GTI


maius

Rekomendowane odpowiedzi

No to tak:

zakupiłem od kolegi MRC kolektor wydechowy od Sunny GTI i chciałbym go przystosować/przerobić tak, żeby pasował do Primery P11.144 (SR20DE). Będę robił wszystko sam, dlatego mam wątpliwości:

 

1. Pierwsza sonda lambda

Chcę ją umieścić na połączeniu dwóch kanałów (zaznaczyłem na zdjęciu) bo zapewne kabelek od sondy dalej nie sięgnie (nie chcę go sztukować) a zresztą w podobnym miejscu jest wrzucona np. w SSAC-ach. I teraz leci moje pytanie: jakie gniazdo kupić? Jak je wspawać? Czy to ma duże znaczenie jak głęboko sonda będzie siedzieć w kolektorze? Jak bardzo będzie wystawała do jego wnętrza? Czy powinienem najpierw miejsce do wspawania zeszlifować jakoś mocno, wywiercić otwór i spawać czy po prostu wiercić od razu i spawać? Które gniazdo najlepiej wziąć (http://moto.allegro.pl/gniazdo-sondy-lambda-gniazdo-na-rurze-otwor-24h-i1741481936.html)?

 

2. Łącznik elastyczny

Z tego co widziałem pod autem (nie mam kanału tak na teraz niestety;/) łącznik fabrycznie jest umieszczony w miejscu, w którym rura skręca (na zdjęciu). Czy może mi ktoś podać jaka powinna być długość tego elementu między przegięciami? Albo w ogóle wszystkich poszczególnych odcinków kolektora? Ułatwiło by to pracę i nie musiałbym demontować oryginalnego zanim „nowy” będzie gotowy. I znowu, planuję wrzucić łącznik elastyczny z aukcji: http://moto.allegro.pl/zlacze-elastyczne-nissan-primera-zrob-to-sam-i1751402527.html

 

3. Spaw

Spaw na zdjęciu jest do wypieprzenia, nierówny, strasznie „zesmarkany” jak to powiedział mój znajomy spawacz. Planuję uciąć w tym miejscu rurę i dopasować długość całkowitą dwururki. Lepiej użyć łącznika (http://moto.allegro.pl/lacznik-rur-tlumik-rozne-rozmiary-wysoka-jakosc-i1751402812.html) czy po prostu pospawać?

 

4.Flansza/kryza

Czy to jest typowa (pasująca do Primery) flansza? Czy muszę kupić inną? W sumie pewnie i tak ją wymienię, bo znowu „smarki” i byle jaki spaw:D Flansza ma się łączyć z drugim katalizatorem, który planuję zostawić na miejscu.

 

5. Zabezpieczenie antykorozyjne

Planuję pomalować srebrzanką wszystkie spawy, łączenia, w ogóle oczyścić podrdzewiałe miejsca najpierw. Wiem, że trzeba czegoś ekstremalnego, najlepiej znoszącego temperatury ok. 1000 stopni. Ma to sens takie malowanie?

 

6. Szlifować (o porting mi chodzi) kanały kolektora na wejściu? Widać na zdjęciu okopcone miejsca...

 

To by było na tyle na teraz. Większość pytań wiąże się z tym, że nie mam jak/nie chcę chwilowo zdejmować oryginalnego kolektora. Bo pewnie wymiary bym dał radę jakoś obczaić, ale nawet nie ma jak się pod autem położyć, bo cały czas leje. Ano i wszystkie elementy wydechu chcę dokupić z jednego źródła (http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=12468400), bo mam blisko. Za wszelkie uwagi, sugestie z góry dzięki.

 

 

67039107.th.jpg 52884502w.th.jpg 96903576.th.jpg 83486043.th.jpg 88489631.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...